TR deki yazılım ( remap , chiptuning ) cahilliği...

Konu: TR deki yazılım ( remap , chiptuning ) cahilliği...  (Okunma sayısı 8392 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı irfancollu

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 261
  • Yaş: 38
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« : 15 Ocak 2011, 10:07:51 »
arkadaşlar öncelikle bu konudaki kendi fikirlerimi beyan edeceğim ;

Made in Turkey yazılım yapılamıyor yada yapılsada hep bir eksiklik oluyor ! neden mi ? çünkü bu işin eğitimini doğru alabilmişiz , vizyonumuz doğru gelişebilmiş ve ahlak yapımız doğru koşullanmış değil bu konuda.

''zamanında Abimin ITÜ deki prof. ununda dediği gibi biz azgelişmiş ülkenin az gelişmiş Profesörleriyiz ''  - 1990 -

chip tuning piyasasınada bu tabir oldukça uyuyor açıkçası ve bu kabullenilmediği sürecede ilerleme kaydedilemeyeceği bir gerçektir.

gerçekler yüreklice söylenemediği takdirde , kullanıcılar doğru bilgilendirilmediği sürece ve insanlar bu kadar anlayışsız olduğu sürece arabalar mundar olmaya devam edecektir.

TR deki her yazılım  , yazılımcı , kullanıcı için bu geçerlidir.bir iyi bir kötü şeklinde bu iş böyle devam edecektir çünkü profesyonellikten oldukça uzak bir noktadayız.

zamanında bende oldukça çok kandırıldım , kazıklandım , yanlış yönlendirildim , arabam bozuldukça sinir hastası oldum ve sırf bu yüzden Doğuş Motor Sporlarının kapısını aşındırdım işi öğrenmeye , gerçekleri çözmeye adadım kendimi.bu sayede arkası geldi yarış arabalarıyla tanıştım azda olsa onlarla haşır neşir olma fırsatını buldum , kullanma fırsatına eriştim , pistlerdeki yanık lastik kokusuna şahit oldum.

şimdi dışarıdan piyasayı gözlemliyorumda hala gıdım gelişme yok abt, revo , custom ne olursa olsun bu iş adam akıllı yapılmıyor benim kriterlerime göre.

yeni araçlar  yeni motorlar yazılım kobayı oluyor , hatta kendi tabirimle yalan oluyor.

araştırmıyoruz !!! vw a.g nin  2009 da TUNING PROTECTION adı altında bir yazılım destek sistemi geliştirdiği söylemleri yayıldı ve bu teknolojinin 2010 araçların beyinlerinde olduğu ancak hangi araçta olup hangisinde olmadığının belirsiz olduğu söylendi

Resul e bu konudan ilk tanıştığımızda bahsettim.yazılım yapma gelişmeleri bekle dedim.daha sonrasında eski scirocco mekanında dikkatli olun yazılım yaptırırken dedim uyardım.

şimdi belki yanlış anlaşılacağım i tepki toplayacağım , çok bilmiş denecek arkamdan ama herkim ne düşünürse düşünsün zaman içinde
sürekli haklı çıktığım bir gerçek ve demekki yürüttüğüm mantık izlediğim yol yanlış değil araçların tuning işlemleri hakkında.

doğru işler yapmak için doğru insanlarla karşılaşmak gerekir , yapılan her yanlış verilen her olumsuz karar sizi doğrulara yaklaştıracaktır tuning işinde yeterki öğrenmek için gayretiniz olsun.

SAYGILARIMLA.




« Son Düzenleme: 15 Ocak 2011, 10:38:03 Gönderen: irfancollu »

uFuK

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #1 : 15 Ocak 2011, 10:31:14 »
irfan hocam yazdıklarının her kelimesine, katılmamak mümkün değil.
bir ek yapmak gerekirse, ben şahsen bu tuning meselesinde yaşanan sıkıntıları, ülkemizdeki yeni gelişen birçok sektörde yaşanan problemlere benzetiyorum. Aynı zamanda bu durum "az gelişmişlik" olarak ifade ettiğin tespitle de birebir uyuşuyor. Çünkü sadece teknik olarak değil aynı zamanda içerik olarak da malesef birkaç adım gerideyiz.
bu tür süreçlerde yanlış bilgilendirmeler, bilinçsiz kullanıcılar, ticari kandırmacalar vb. birçok deneyimle karşılaşmamak mümkün değil heralde.
Umarım en yakın zamanda, hem biz kullanıcılar daha bilinçli oluruz hem de bu hizmeti veren firmalar daha aklı başında işler gerçekleştirirler.

Çevrimdışı A Y H A N

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1120
  • Yaş: 33
  • Yer: A D A N A
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #2 : 15 Ocak 2011, 11:45:03 »
söylediklerine yürekten katılıyorm irfan.

""araştırmıyoruz !!! vw a.g nin  2009 da TUNING PROTECTION adı altında bir yazılım destek sistemi geliştirdiği söylemleri yayıldı ve bu teknolojinin 2010 araçların beyinlerinde olduğu ancak hangi araçta olup hangisinde olmadığının belirsiz olduğu söylendi""

Bu teknoloji ne amaçla geliştirildi acaba ?

*2011 1.4 TSI 160 hp *candy white *bixenon *sunroof *interlagos *mirror pack *CC *3,5cm eibach pro kit *home made diffuser :)

Çevrimdışı A Y H A N

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1120
  • Yaş: 33
  • Yer: A D A N A
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #3 : 15 Ocak 2011, 11:48:25 »
remap ı engellemek için mi ?
*2011 1.4 TSI 160 hp *candy white *bixenon *sunroof *interlagos *mirror pack *CC *3,5cm eibach pro kit *home made diffuser :)

Çevrimdışı R U S S E L L

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1046
  • Yaş: 30
  • Yer: Bostancı / Beykoz / Nişantaşı
  • Cinsiyet: Bay
  • 34 RSL 01
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #4 : 15 Ocak 2011, 11:49:53 »
arkadaşlar öncelikle bu konudaki kendi fikirlerimi beyan edeceğim ;

Made in Turkey yazılım yapılamıyor yada yapılsada hep bir eksiklik oluyor ! neden mi ? çünkü bu işin eğitimini doğru alabilmişiz , vizyonumuz doğru gelişebilmiş ve ahlak yapımız doğru koşullanmış değil bu konuda.

''zamanında Abimin ITÜ deki prof. ununda dediği gibi biz azgelişmiş ülkenin az gelişmiş Profesörleriyiz ''  - 1990 -

chip tuning piyasasınada bu tabir oldukça uyuyor açıkçası ve bu kabullenilmediği sürecede ilerleme kaydedilemeyeceği bir gerçektir.

gerçekler yüreklice söylenemediği takdirde , kullanıcılar doğru bilgilendirilmediği sürece ve insanlar bu kadar anlayışsız olduğu sürece arabalar mundar olmaya devam edecektir.

TR deki her yazılım  , yazılımcı , kullanıcı için bu geçerlidir.bir iyi bir kötü şeklinde bu iş böyle devam edecektir çünkü profesyonellikten oldukça uzak bir noktadayız.

zamanında bende oldukça çok kandırıldım , kazıklandım , yanlış yönlendirildim , arabam bozuldukça sinir hastası oldum ve sırf bu yüzden Doğuş Motor Sporlarının kapısını aşındırdım işi öğrenmeye , gerçekleri çözmeye adadım kendimi.bu sayede arkası geldi yarış arabalarıyla tanıştım azda olsa onlarla haşır neşir olma fırsatını buldum , kullanma fırsatına eriştim , pistlerdeki yanık lastik kokusuna şahit oldum.

şimdi dışarıdan piyasayı gözlemliyorumda hala gıdım gelişme yok abt, revo , custom ne olursa olsun bu iş adam akıllı yapılmıyor benim kriterlerime göre.

yeni araçlar  yeni motorlar yazılım kobayı oluyor , hatta kendi tabirimle yalan oluyor.

araştırmıyoruz !!! vw a.g nin  2009 da TUNING PROTECTION adı altında bir yazılım destek sistemi geliştirdiği söylemleri yayıldı ve bu teknolojinin 2010 araçların beyinlerinde olduğu ancak hangi araçta olup hangisinde olmadığının belirsiz olduğu söylendi

Resul e bu konudan ilk tanıştığımızda bahsettim.yazılım yapma gelişmeleri bekle dedim.daha sonrasında eski scirocco mekanında dikkatli olun yazılım yaptırırken dedim uyardım.

şimdi belki yanlış anlaşılacağım i tepki toplayacağım , çok bilmiş denecek arkamdan ama herkim ne düşünürse düşünsün zaman içinde
sürekli haklı çıktığım bir gerçek ve demekki yürüttüğüm mantık izlediğim yol yanlış değil araçların tuning işlemleri hakkında.

doğru işler yapmak için doğru insanlarla karşılaşmak gerekir , yapılan her yanlış verilen her olumsuz karar sizi doğrulara yaklaştıracaktır tuning işinde yeterki öğrenmek için gayretiniz olsun.

SAYGILARIMLA.






Aynen aynen aynen bana söyledin ama başını çok şisirdim anlamadım yine söyledin yine anlattın bana. Aylardır yapmanın ucundan dönüyorsam, ki busefer artık yapayım diyorum :) sebeplerinden biri sensin. Kesinlikle herbir kelimene herbir cümlene inanıyorum katılıyorum.
ya bir çoğumuzu geçtim bu konuda her şekilde benden kat kat bilgilisin bu bile dinlememe yeterkiiii yaptığın yarışlarla bulunduğun ortamlar ile arabanla o denli haşır neşir olmanla bu konuda sitedeki en bilgili ---insan---,insanlardan biri olduğunu düşünüyorum kendi adıma. Ki öylesin de.
Fazla söze gerek yok canı gönülden katılıyorum hepsine. paylaşımın için ve bende geçen emeğin için tekrar tekrar teşekkür ederim abi :)
Roccom 34 RSL 45 diii kara simsek(rx8) 34 RSL 01  ;)

Çevrimdışı irfancollu

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 261
  • Yaş: 38
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #5 : 15 Ocak 2011, 12:26:21 »
söylediklerine yürekten katılıyorm irfan.

""araştırmıyoruz !!! vw a.g nin  2009 da TUNING PROTECTION adı altında bir yazılım destek sistemi geliştirdiği söylemleri yayıldı ve bu teknolojinin 2010 araçların beyinlerinde olduğu ancak hangi araçta olup hangisinde olmadığının belirsiz olduğu söylendi""

Bu teknoloji ne amaçla geliştirildi acaba ?



evet , anlaşmalı kurumlar hariç yazılım yüklenmesin diye geliştirildi.

Çevrimdışı irfancollu

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 261
  • Yaş: 38
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #6 : 15 Ocak 2011, 12:28:22 »
tesekkurler resul :)

Çevrimdışı serdar

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1463
  • Yaş: 34
  • Yer: İSTANBUL
  • Cinsiyet: Bay
  • ESKİ REVO ROCCO'CU
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #7 : 15 Ocak 2011, 12:40:45 »
yazdıklarında sonuna kadar haklısın abi.. 2007 model opel astra aracıma custom chıp yaptırmıştım  bilenleriniz vardır MEHMET GAZİHAN'a arabam tam bir duman makinası oldu 2 kez turbo yedim ve bunun sonucunda akıllandım az da olsa.

 bu işi   tam anlamı ile yapan bir kurum veya kişiler şuanda olabilir ama yapamayan insanlar yüzünden ,zaman,para.ve sahip olduğumuz araçlar çok zarar görüyor  ve insanlar korkuyor artık

NEW JETTA 2012 COMFORTLİNE
              34 HUR 37

Çevrimdışı aydincondur

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 5076
  • Yaş: 31
  • Yer: istanbul/Ortaköy-Aydın/Germencik
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • ÇONDUR TEKSTİL
« Yanıtla #8 : 15 Ocak 2011, 16:43:01 »
yazdıklarında sonuna kadar haklısın abi.. 2007 model opel astra aracıma custom chıp yaptırmıştım  bilenleriniz vardır MEHMET GAZİHAN'a arabam tam bir duman makinası oldu 2 kez turbo yedim ve bunun sonucunda akıllandım az da olsa.

 bu işi   tam anlamı ile yapan bir kurum veya kişiler şuanda olabilir ama yapamayan insanlar yüzünden ,zaman,para.ve sahip olduğumuz araçlar çok zarar görüyor  ve insanlar korkuyor artık

astra 1.3cdti ise araç bende ona yaptırmıştım :) benimde arabam bozulmuştu ama ben 2 sene sonra o adamı görmüştüm biyerde ve aradım adamı adam bana paramı iade etti :)
Ağlayan gözlerim tuzu yok dilimde , kanayan şu yaramın adı yok bilimde...

Çevrimdışı aydincondur

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 5076
  • Yaş: 31
  • Yer: istanbul/Ortaköy-Aydın/Germencik
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • ÇONDUR TEKSTİL
« Yanıtla #9 : 15 Ocak 2011, 16:46:40 »
arkadaşlar öncelikle bu konudaki kendi fikirlerimi beyan edeceğim ;

Made in Turkey yazılım yapılamıyor yada yapılsada hep bir eksiklik oluyor ! neden mi ? çünkü bu işin eğitimini doğru alabilmişiz , vizyonumuz doğru gelişebilmiş ve ahlak yapımız doğru koşullanmış değil bu konuda.

''zamanında Abimin ITÜ deki prof. ununda dediği gibi biz azgelişmiş ülkenin az gelişmiş Profesörleriyiz ''  - 1990 -

chip tuning piyasasınada bu tabir oldukça uyuyor açıkçası ve bu kabullenilmediği sürecede ilerleme kaydedilemeyeceği bir gerçektir.

gerçekler yüreklice söylenemediği takdirde , kullanıcılar doğru bilgilendirilmediği sürece ve insanlar bu kadar anlayışsız olduğu sürece arabalar mundar olmaya devam edecektir.

TR deki her yazılım  , yazılımcı , kullanıcı için bu geçerlidir.bir iyi bir kötü şeklinde bu iş böyle devam edecektir çünkü profesyonellikten oldukça uzak bir noktadayız.

zamanında bende oldukça çok kandırıldım , kazıklandım , yanlış yönlendirildim , arabam bozuldukça sinir hastası oldum ve sırf bu yüzden Doğuş Motor Sporlarının kapısını aşındırdım işi öğrenmeye , gerçekleri çözmeye adadım kendimi.bu sayede arkası geldi yarış arabalarıyla tanıştım azda olsa onlarla haşır neşir olma fırsatını buldum , kullanma fırsatına eriştim , pistlerdeki yanık lastik kokusuna şahit oldum.

şimdi dışarıdan piyasayı gözlemliyorumda hala gıdım gelişme yok abt, revo , custom ne olursa olsun bu iş adam akıllı yapılmıyor benim kriterlerime göre.

yeni araçlar  yeni motorlar yazılım kobayı oluyor , hatta kendi tabirimle yalan oluyor.

araştırmıyoruz !!! vw a.g nin  2009 da TUNING PROTECTION adı altında bir yazılım destek sistemi geliştirdiği söylemleri yayıldı ve bu teknolojinin 2010 araçların beyinlerinde olduğu ancak hangi araçta olup hangisinde olmadığının belirsiz olduğu söylendi

Resul e bu konudan ilk tanıştığımızda bahsettim.yazılım yapma gelişmeleri bekle dedim.daha sonrasında eski scirocco mekanında dikkatli olun yazılım yaptırırken dedim uyardım.

şimdi belki yanlış anlaşılacağım i tepki toplayacağım , çok bilmiş denecek arkamdan ama herkim ne düşünürse düşünsün zaman içinde
sürekli haklı çıktığım bir gerçek ve demekki yürüttüğüm mantık izlediğim yol yanlış değil araçların tuning işlemleri hakkında.

doğru işler yapmak için doğru insanlarla karşılaşmak gerekir , yapılan her yanlış verilen her olumsuz karar sizi doğrulara yaklaştıracaktır tuning işinde yeterki öğrenmek için gayretiniz olsun.

SAYGILARIMLA.






dediklerin cok doğru abi eline bir adını bilmiyorum makine ve lap-top alan yazılımcıyım diye geziyor ortalıkta ki hiç bir ar-ge si yok tek argesi ki o sermaye oluyor artık direk :) yazılım yapmak için bir laptop bide o obd yi okumak için olan alet ve yabancı forumlardan okuduğu yazılar :) , yani ne o marka araçtan alıyor daha önce yazılımı dyno üzerinde yapıp yüklüyor sonra uzun yol testine çıkıyor . bunu büyük firmalar hariç hiç bir custom chip yapan kimse yapmıyor. yani custom chip yapanların ellerinde bir dyno bile yok ki dyno üzerinde aracı okusun ona göre birşey yazsın, ki hoş bir kısmı dynoya da güvenmiyor mehmet gazihan öyleydi adam arabanın karşısına geçip kaç hp olduğunu anlayabiliyordu :)kimisi vagcomdan falan ölçüyormuş ilginç yani dynoları boşuna üretmişler herhalde. ki ben şunuda anlamıyorum niye herkes biribiri kötüleme peşnde bu piyasada, ben artık şunu anladım birisine bir iş yaptıracaksam jant motor müzik sistem vs vs hiç farketmez, eğer ki o adam başka bir esnafı kötülüyorsa(iyi olmasına rağmen ve durduk yere) ben hemen çıkıp gidiyorum o dükkandan .çünkü işini gerçekten düzgün yapan adam , kendine güvenen adam başkalarının üzerine basarak prim yapmaz.
« Son Düzenleme: 15 Ocak 2011, 16:51:19 Gönderen: aydincondur »
Ağlayan gözlerim tuzu yok dilimde , kanayan şu yaramın adı yok bilimde...