Konu: Koni Sertlik/Salınım Ayarlı Amortisör...  (Okunma sayısı 2878 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimiçi ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 7427
  • Yaş: 46
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« : 28 Mart 2011, 16:16:58 »
Arkadaşlar selamlar...

Aracımdaki ABT yaylar epey sert ama aracı iyi alçaltan, yolda stabilitesi çok iyi olan fakat konforsuz olan yaylardı... bunlara ilave std amortisörlerin yerine koni marka sport çift tüplü, basınçlı olmayan, alçaltılmış süspansiyon için geliştirilmiş amortisörlerden taktım...
koni sport amortisörlerde 6 kademe ayar var,

konfor ve tutunma :

1.çok yumuşak,
2.yumuşak,
3.orta,
4.sert,
5.çok sert
6.pist modu" dersek

benim araç 2.yumuşak seçeneğinde yeterince yol tutup epey konforlu vaziyette... çok memnunum...
3.orta seçeneği dahi orjinal amortisörlerden çok az da olsa daha yumuşak oluyor.
4.sert seçenek ise nerdeyse orjninaller kadar yada azcık daha sert... yani epey seçenek oldu... :)
  
Arkaları takmadan önce en yumuşağa yakın ayarlattım... önleri ise yukarıdaki gibi deneyerek (kullanım tarzım yol şartlarım vs) ayarladım... Ön amortisörleri her 180 derece saat yönüne sıktığınızda yani yarım turda bir seviye diyor kullanım kılavuzunda, 5 adet yarım tur hakkınız var, yani ilk seviyeyi hiç tur sıkılmamış halini 1.seviye olarak en yumuşak dersek; toplam 6 seviye sertlik/salınım ayarı var... arkalar ise sökülüp tepeden alyan anahtarla 4 seviye ayarlanıyor... ben arkaları bir tık sıktım... yani arkalarda en yumuşaktan bir sonraki ayarda ayarladım..

0-100 de, roll de ve yüksek süratte deneyimim :

amortisörleri her kademe sıktıkça aracın şasisinin salınımı azalıyor, konfor bozuluyor ama patinaj azalıyor... üst süratlerde araç daha zor akıyor...

1.çok yumuşak, (çok kolay patinaja kalıyor, roll de dahi sarıyor, yüksek süratte ise efsane akıyor... yanal denge ehh işte, viraj kabiliyeti sakin olmak lazım...adeta amerikan arabası...)
2.yumuşak,  (kolay patinaja kalıyor, roll de 3 ten sonra sarmıyor, yüksek süratte ise güzel akıyor... yanal denge fena değil, viraj kabiliyeti dikkatli olmak lazım...std.turing arabası...)
3.orta,  (kolay patinaja kalmıyor, roll de sarmıyor, yüksek süratte ise idare eder akıcılığı... yanal denge iyi, viraj kabiliyeti iyi...adeta std.spor araba...)
4.sert, (nerdeyse hiç patinaja kalmıyor, roll de sarma ihtimali yok, yüksek süratte akıcılığı zahmete giriyor.. yanal denge çok iyi, viraj kabiliyeti çok iyi...pürüzsüz pist aramaya başlıyor...)
5.çok sert  (0-100 de dahi patinaja kalmamaya direniyor, roll de sarma ihtimali hiç yok, yüksek süratte akıcılığı yok olmaya başlıyor.. yanal denge mükemmel şasi adeta sabit, viraj kabiliyeti mükemmel merkezkaç kuvveti başınızı döndürebilir...pürüzsüz pist şart)
6.pist modu hiç denemedim, istanbul parka gidince denemeyi düşünüyorum... :)

not sciroccoda ön ve arka akslarda HR marka 15mm lik spacer var. toplam iz genişliğim 30 mm fazla yani.

selamlar... :)

http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet_modifiye/dokumanlar/koni_amortisor.htm
« Son Düzenleme: 28 Mart 2011, 16:23:48 Gönderen: Tevfik ERK »

Çevrimdışı Ünal

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1435
  • Yaş: 34
  • Yer: İstanbul / Üsküdar
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #1 : 28 Mart 2011, 16:34:07 »
Çok teşekkürler Tevfik Abi bilgiler için. 550 euro sıfır fiyat aldık powershoptan. Aydınım sağolsun ikinci elde 550 - 650 tl arasında bulunabildiğini söylemişti. Ben H&R  yayların sertliğinden şikeyetçi değilim çünkü cukurlara çok düşük hızda giriyorum, bezmiş durumdayım :) Bu sebeple arabanın trimini bozmayacak şekilde biraz daha konfor arayışı içerisindeyim, değerlendireceğim.
Wv Scirocco.

Çevrimdışı serdar

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1465
  • Yaş: 30
  • Yer: İSTANBUL
  • Cinsiyet: Bay
  • ESKİ REVO ROCCO'CU
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #2 : 28 Mart 2011, 16:38:54 »
SuPer anlatmissin abi

Benim eski aracım olan Opel Astra da vardı gercekten güzel yol tutus ve konforlu bı ekipman  tavsiye ederim ilerleyen aylara doğru düşünebilirim

NEW JETTA 2012 COMFORTLİNE
              34 HUR 37

Çevrimiçi BB.

  • Forum Yöneticisi
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 3661
  • Cinsiyet: Bay
« Yanıtla #3 : 28 Mart 2011, 17:17:48 »
Maliyeti ne kadar Tevfik Abi?

Çevrimiçi ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 7427
  • Yaş: 46
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #4 : 28 Mart 2011, 17:23:14 »
550 EU 4 adedi... montaj pazarlığa tabi :) ben tekirdağ da yaptırdım montajı... 2 saatten az sürdü.. :) spacer ise 4 ad. 30mm 180 EU
Maliyeti ne kadar Tevfik Abi?

Çevrimdışı Ünal

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1435
  • Yaş: 34
  • Yer: İstanbul / Üsküdar
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #5 : 28 Mart 2011, 17:27:54 »
Peki Tevfik Abicim spacer şartmı, şartsa ne için :)
Wv Scirocco.

Çevrimdışı Mete24

  • Transport
  • ****
  • İleti: 729
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #6 : 28 Mart 2011, 17:35:23 »
teyfik abi benimde sorum arac dusuyormu biraz daha ?
Audi A4 1.6 34 ZD 7510 - satıldı
Volvo s40 D2 34 FV 8505 - satıldı
Volkswagen Passat 1.6 FSI 34 GE 4590 - satıldı
Scirocco 34 L 6203 - satıldı
Scirocco 34 JM 824 - satıldı
Audi A4 1.8tfsi 34 U 6721 - satıldı
Volvo s60 T4 34 U 4166 - satıldı
Volkswagen Polo 1.2 tdi (garanti filodan kiralandı)

Çevrimiçi ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 7427
  • Yaş: 46
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #7 : 28 Mart 2011, 17:38:32 »
yok ben spacerları kış lastiklerini doningtonlar ile takmıştım o zaman taktım... :) ama bence 30mm iz genişliği ve ET50 uyumlu oluyor... :) ama çokta şart değil... azcık daha arac yanlardan ortaya itiriyor şasiyi... :)
Peki Tevfik Abicim spacer şartmı, şartsa ne için :)

Çevrimdışı aydincondur

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 5011
  • Yaş: 27
  • Yer: istanbul/Ortaköy-Aydın/Germencik
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • ÇONDUR TEKSTİL
« Yanıtla #8 : 28 Mart 2011, 17:39:40 »
yok ben spacerları kış lastiklerini doningtonlar ile takmıştım o zaman taktım... :) ama bence 30mm iz genişliği ve ET50 uyumlu oluyor... :) ama çokta şart değil... azcık daha arac yanlardan ortaya itiriyor şasiyi... :)
Peki Tevfik Abicim spacer şartmı, şartsa ne için :)

ve görüntüsü efsane oluyor :)
Ağlayan gözlerim tuzu yok dilimde , kanayan şu yaramın adı yok bilimde...

Çevrimiçi ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 7427
  • Yaş: 46
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #9 : 28 Mart 2011, 17:45:26 »
çok az daha düşüyor, max. 5 mm (0,5 cm) kadar... :) ama sert amortisörden sonra aracı yumuşak ayarladığınızda kasis geçişleri rahat olduğundan daha hızlı atlıyosunuz kasislerden ama şöyle bir riskte oluyor bu bozuk yol kullanma ortalama hızınızı gayrı ihtiyari arttırıyor ve öyle yerlerde eski hali ile hiç esnemediği için sallanmayan şasi yüzünden altını yada burnunu sürtmediğiniz yerlere ani selam vermelerde yada hızlı çapraz geçişlerde vs şasi sallandığından sürtme ihtimali doğuyor.:)

0,5 cm düşmeye örnek olarak istinyepark yol tarafındaki otoparkın girişindeki plastik yükselti şikandan azcık hızlı atladığımda altı sürttü... oysa sert amortisörlerle böyle bir sıkıntı yoktu... :) ama mesela capitolün o kapalı otopark dimdik girişine yavaşça ve dikkatlice sürtmeden inebiliyor, ama havalimanı otoparkındaki kat geçişlerinde çapraz aldığınızda daha yavaş geçmeniz gerekiyor... şasi sallanıyor ve sürtebiliyor... :) yani yumuşakken alçak daha dikkat etmek gerekiyor... :)
teyfik abi benimde sorum arac dusuyormu biraz daha ?

Çevrimdışı Mete24

  • Transport
  • ****
  • İleti: 729
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #10 : 28 Mart 2011, 17:49:06 »
cok tesekkur ederim acıklıyıcı olmus bende takıcaktım bu ay patinajı onledinide okudum kesinlikle karar verdim
Audi A4 1.6 34 ZD 7510 - satıldı
Volvo s40 D2 34 FV 8505 - satıldı
Volkswagen Passat 1.6 FSI 34 GE 4590 - satıldı
Scirocco 34 L 6203 - satıldı
Scirocco 34 JM 824 - satıldı
Audi A4 1.8tfsi 34 U 6721 - satıldı
Volvo s60 T4 34 U 4166 - satıldı
Volkswagen Polo 1.2 tdi (garanti filodan kiralandı)

Çevrimdışı Ertuğ

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 464
  • Yaş: 30
  • Yer: İstanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #11 : 31 Mart 2011, 01:49:30 »
valla şöle 1 2 cm düşürseymiş bide mükemmel olurmuş..

Revo Chip Tuning - Eibach Coilover - AEM Cai - 3m Carbon Folio - Lumar Film - Sonar Headlights - CV Xenon - Diffuser - ........

Çevrimdışı MOY

  • Forum Yöneticisi
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 118507
  • Yaş: 3
  • Yer: İstanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • CUMA ÇIKIŞI CAMİDE HOCAYI DÖVECEĞİZ GELEN VAR MI ?
  • Üyelik Tarihi: Ara 1986
    • şurukkom
« Yanıtla #12 : 31 Mart 2011, 02:02:55 »
valla şöle 1 2 cm düşürseymiş bide mükemmel olurmuş..
Drek alırdımm işte  o zaman :)
Gerci bence benim hr yaylı stoc amortisörlu aracımın şasisinden cokdaha düşüktü tevfik abinin aracı

Çevrimdışı Alihan

  • Transport
  • ****
  • İleti: 617
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #13 : 31 Mart 2011, 02:22:49 »
Tevfki abi çok güzel anlatmışsınız, teşekkürler. :) Ben buna ek olarak coiloverla olan bağlantısını sormak istiyorum. Örnek vermek gerekirse; KW v2. coilovera göre ciddi anlamda hesaplı oluyor ve açıklamalara bakılırsa gayet başarılı bu koniler. Teknik açıdan aralarında bu fiyat farklarına değecek bir fark var mıdır? Yükseklik ayarını saymazsak, pek bir fark göremedim ben. Yani 1350 euro KW'ye vermektense böyle bir çözüm de üretilebilir, siz ne düşünüyorsunuz? Bir de; 15mm spacer ve tahminim 4 cm civarı daha alçak aracınız, lastikler sürtme yapıyor mu?

Çevrimdışı Ertuğ

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 464
  • Yaş: 30
  • Yer: İstanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #14 : 31 Mart 2011, 11:08:21 »
valla şöle 1 2 cm düşürseymiş bide mükemmel olurmuş..
Drek alırdımm işte  o zaman :)
Gerci bence benim hr yaylı stoc amortisörlu aracımın şasisinden cokdaha düşüktü tevfik abinin aracı

Hadi yaw.. kendisi 0.5 cm demiş ama.. görmek lazım dediğin gibi o zaman aradaki farkı ölçüp ona göre almak lazım...

Revo Chip Tuning - Eibach Coilover - AEM Cai - 3m Carbon Folio - Lumar Film - Sonar Headlights - CV Xenon - Diffuser - ........