Konu: Mazda rx8 hakkında tecrübe ve görüşleriniz ?  (Okunma sayısı 48050 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı TAY..

  • YASAKLI ÜYE ( Süresiz )
  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1849
  • Yaş: 31
  • Yer: Ankara
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Mar 2013
« Yanıtla #30 : 11 Ağustos 2013, 22:45:16 »
Abi efsanesin yemin ediyorum,saygılar..
Bu güzel bilgiler için de ayrıca sağol :)


Dum Dum Tapatalk Dum Tapatalk ile ritim eşliğinde yazılmıştır..
Kim olduğun,ne yaptığının yanında önemsizdir..


Çevrimdışı ......

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 2496
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ksm 2012
« Yanıtla #31 : 11 Ağustos 2013, 22:54:36 »
Hah hah, Scirocco dünyasında RX-8 konusu başka bir ilginç duruyor :) TAY.. Baris benden yorum istemiş, tabi ki...

Öncelikle belirteyim, yorumların hepsi az çok doğru. Hiçbiri tamamen yanlış olmadığı gibi ancak hiçbirisi tamamen doğru da değil yorumların. Ve önemli birşey daha: Ben (tesadüfler sonucunda) Mazda RX-8 almamış olsaydım ne bu forumda ne forımda olmazdım. RX-8 ile otomobillere ilgim arttı yani.

Rx-8 özellikleri anlatmakla bitirilemeyecek türde bir araç. Bir kere motoru dünyada tek. wankel motora sahip ve piston yerine üçgen şeklinde 2 rotorun dönmesi ile çalışıyor. rotorun her biri 654cc 'den 1308cc ve ön aksın arkasında kabinin hemen önünde, kaputun aşağısında. O sayede çok üstün bir yol tutuşa sahip. Şöyle diyeyim, 180'le giderken bile aniden 3 şerit değiştirseniz aracın arkası neredeyse hiç atmıyor (ancak dikkat! bunun için uygun lastikler haricinde DCS/TCS denilen 2 ayrı elektronik kontrol sisteminin tam kalibre edilmiş olması da gerekiyor. Sözkonusu kalibrasyonu kullanıcının kendisi yapabiliyor)

Motorun bakımı pistonlu araçlara göre çok daha önemli ancak zor ve pahalı değil. Motor bakımında herşeyi Yetkili Servisin insiyatifine de bırakmamak gerekiyor. Kendi takip etmenizin iyi olacağı birkaç konu var. Örneğin, benim 2006 RX-8 Kullanım Kitapçığında yağ değişimi her 12bin 'de 1 yazar. Y. Servis prosedüründe ise o daha "güvenli" aralığa çekilmiş olarak her 10bin'de 1'dir. İnsiyatifi tamamen Y.Servise bırakan kullanıcılardan bazısı (hepsi değil) her 10bin'de 1 bakım yaptırır. Yanlış mıdır? Hayır. İyi midir? Değildir. Bu araçta asıl bakım aralığı 5bin km'dir. Motorun yağını 5bin km'den fazla eskitmeyeceksin cunku motorun iç yapısı gereği yağın her zaman en kaliteli durumda olması gerekli.

1- Kullanılacak yağ konusunda şu prensip dikkate alınmalı: Motor tasarımı gereği, çalışırken yanma odasına sprey şeklinde yağ püskürtür. Cunku ancak o sayede motorun içi etkili yağlanmayı sağlar. Fakat o şekilde püskürtülen yağ işini gördükten sonra benzinle birlikte yanıp egzostan dışarı atılmalı, motorun içinde birikmemelidir. RX-8'in her 1500 km'de ~1lt yağ tüketmesinin sebebi de zaten bu şekilde püskürtülüp egzostan atılması sonucudur.

Bu ayrıntıları rx-8 kullanıcılarının birçoğu bilmiyordu. Ve piyasada reklamı yapılan sentetik yağlar en iyi yağdır varsayımıyla birçok RX-8 kullanıcısı Castrol, Mobil, vs. çeşitli markaların sentetik veya yarı sentetik yağlarını kullandılar. O yağlardaki sorun, yağın yanması gereken anda yanmaması ve kolaylıkla egzostan dışarı atılamaması sonucu motorun içinde sorun çıkartacak türde birikmeye yol açmasıydı.

Bu şekilde birkaç onbin km kullanılan motorun rotorlarındaki 3 segmanlardan ("Apex Seal") herhangi birisi er ya da geç havlu atar vesadece birinin dahi havlu atması diğer 2'sinin de atması demektir. O durumda kalan rotor kullanılmaz hale gelir ve 231 HP bir anda yarı yarıya iner. "En iyi yağı kullandım, servis prosedürüne uydum" diye düşünen kullanıcı da doğal olarak aracından soğur. O duruma hiçbir zaman düşmemek lazım işte. O duruma düşmüş kullanıcı hikayesini anlattı mı, herkes o hikayeyi dikkate alır.

Mineral yağ, sentetik yağa göre çok daha yanıcıdır. dolayısı ile RX-8'de mineral yağ kullanmak güvenlidir. Mazda kendi markasıyla RX-8'de kullanılmak üzere ürettiği 5W30 kalınlığındaki yağ, sentetiktir ancak mineral kadar yanıcıdır ve o sayede motoru oldukça iyi korur. En iyi koruyan yağ ise (bence) 10 veya 15W40 kalınlığında 100% mineral yağdır, bu konuda asıl bilgiyi dünyanın en büyük Rx-8 sitesi olan RX-8Club.com'da bulabilirsiniz, ben ordan buldum.

2- Bir diğer önemli konu, ateşleme tertibatıdır, yani ateşleme bobinleri, buji kabloları ve bujiler. Bunların 3'ünü de aracın yaşı,km'sine göre belirleyeceğiniz aralıklarla bakımını yapmalı, gerekirse muhakkak değiştirmelisiniz. Bu 3 aksamdan ateşleme bobinleri RX-8'in en pahalı parçalarından olup Türkiye'de tanesi ~350TL'dir ve 4 tane gerekiği için (rotor başına 2 bobin ve 2 buji vardır) sadece bobinler 1400TL tutmaktadır. O yüzden çoğu kullanıcı, motoru sandık değiştirirken bile onları değişmemektedir. Ancak iyi ateşleme yapmayan bobinler bujileri bozar ve bozuk bujinin iyi yakamadığı benzin karışımı da motor yağlanmasını bozar. O da motoru hızlıca eskitir ve uzun vadede bozar. O yüzden 2.el alacağınız bir RX-8'de bobinlerin ne durumda olduğuna ayrıca dikkat etmelisiniz. ve o noktada bambaşka bir sorun daha devreye girmektedir: Orj. parçası pahalı old için, Internette güvenilir sitelerde dahi sahte RX-8 bobinleri orjinalmiş gibi satılmaktadır. O şekilde sahte kullanıldığında (tahminen) çok daha kısa sürede yukardaki bu sorunlara yol açacaktır. Orjinal RX-8 bobini ~7 yıl ömre sahipken, sahte bobinlerin ömrü belli değil. Tahminime göre onlar en çok 1-2 sene dayanabilir. Bu sorun Japon dışında Alman otomobillerini de ilgilendiriyor, sahtecilik çok genel bir sorun.

Bunları anlatmamın sebebi, bobin değişimi için Internetten (hem de AB üyesi bir ülkeden) RX-8 bobini alırken sahte bobin almış olmam. Bobinin sahte olduğundan şüphelendim ancak yine de aldığım için takıp bir denemek istedim. Montajı zorluk çıkarttı. Kısa bir deneme turu yaptım, performansı iyiydi. Ancak deneme sonrası hemen söküp iade ettim ve Amerika'dan gerçek orjinal bobin aldım, Türkiye'deki 1400TL'ye karşılık kargo dahil sadece 610TL'ye mal ettim. Bu konuda mazdacubtr.com'da çok ayrıntılı bir gönderim var: Internette Sahte Mazda Parçaları

3- Bunların dışında motorun çalıştırma ve kapatma prosedürleri var. Motor soğukken çalıştırıldığında normal ısısına yaklaşmadan motoru kapatmamak gerekli. Bilhassa motor otomatik jigle anındayken hiç kapatılmamalı cunku zengin benzin karışımı içinde hapsoluyor, motor için iyi değil. Motor tam ısınmamışken 4-5bin devri aşmamalı. Bu motorda sadece 7bin devir üstünde devreye giren bir yağlama kanalı var, o yüzden her kullanımda en az bir kere bu 7bin rpm'i geçmeli. Ancak 10bin devir kadranına sahip araçla bunu zaten doğal olarak yapıyorsunuz. Motoru kapatma prosedürü de var ancak ben pek uygulamıyorum cunku motorum zaten sorunsuz. Kapatma prosedürü eski ve benzin birikme sorunu motorlar için tavsiye ediliyor.

Burada bahsettiğim bu 3 konu ve RX8Club.com'daki New and Potential Owners START HERE! gönderisinde bahsedilen diğer konular dahil olmak üzere ana konulara dikkat ettiğin süre aracın yakıt tüketimi ve çekişi en iyi durumda olur ve en az sorunla karşılaşırsın. Araçtan sadece keyif alırsın.

Unutma bu aracın Wankel motoru dünyada başka hiçbir araç kullanmıyor. Ve Mazda dışında dünyada hiçbir üretici Wankel üretmeye veya satmaya cesaret edemiyor.

Yukardaki yorumlardan birinde "kullandığım hiç 231 HP gibi gelmedi" gibi bir ifade dikkatimi çekti. O büyük ihtimalle bazı bakımları yapılmamış RX-8'dir. Bakımı iyi yapılmayan RX-8'in beygiri 10'ar 10'ar düşer ve daha kötüsü motorun ömrü de 10bin'er km düşer. Bakımı doğru yapılan RX-8'in motorun en az 400-500bin km ilk günkü gibi performans verir cunku motoru çok karmaşık değildir. Süpap tertibatı,  gergi kayışı , turbo gibi aksamları yoktur.

Bakımları tam yapılmış RX-8 'le yoğun trafik saatlerinde çıkmadığın taktirde ş.içi sakin kullanarak 10lt/100 km 'yi geçmeden kullanman mümkün. Yani 50 kuruş/ km. Biraz daha devirli kullanımda 60kuruş/km gerçekçidir. Yarış kullanımında ne kadar yaktığını kendim hesaplamadım, çünkü o anda hesabı değil, sana kafa tutmaya çalışan kişiyi radara kazaya belaya bulaşmadan nasıl alt edeceğini düşünüyorsun sadece.

--------------------------------

2.el satın alma konusu: Bu konu çok geniş. Ve diğer tüm araçlardaki kurallar geçerli. Satıcının kendisi başta olmak üzere, birçok şey üstüne RX-8'e özel olarak bir kompresyon testi yaptırmak şart. Komp. testi iyi çıkan RX-8 genelde sağlıklı demektir. Fazla oynanmamış, örneğin helezon yayı düşürülmemiş, tuhaf hava filtreleri takılmamış araçlar daha makbuldür. RX-8 zaten alçak bir araç bir de helezondan düşürülünce fazla bastırılmış sandviç gibi duruyor. Hava filtresinin orjinali zaten o kadar iyi ki, daha iyisi nasıl olabilir.
--------------------------------

Tüm bunların dışında RX-8'in bir özelliği daha var: Görünümü. Ancak dikkat: Türkiye'de artık çoğu kişi 2010-2012 arası RX-8 (Series II veya makyajlı kasa da deniyor) almaya çalışıyor. 2010 öncesi (Series I) bakımı daha az biliniyordur, daha kötü bakılmıştır veya sadece daha eski modeldir gibi çeşitli sebeplerden dolayı Series II kadar çok tercih eidlmiyor. Fakat Series I, bence II'ye göre daha güzel görünüyor. Zevk meselesidir ancak benim 2006 Series I'in kendi çektiğim resimleri aşağıda. En altta sağ farı söktükten sonraki hali. Far bakımını bile kendim yapıyorum :)







abi bana ders veririmisin arba hakkında saatine ne kadar istersin :D maşşalah abi çok güzel araştırmışsın rx-8 her gördüğümde hoşuma giden bir araçtır ancak her honda s2000 hayranı gibi bende sevmem rx-8 çünkü neredeyse arabaya yaptığın masrafı bir ferrari masrafı ama bindiğin sadece rx-8 (tabi bu senın için geçerli değil anladığım kadarıyla her şei kendin yapıyorsun yakında matoruda yaparsan şaşırmam :D)... yalnız şaka maka üşenmedim hepsini okudum :D

Çevrimdışı Umutcan YILMAZ(Hype)

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1555
  • Yaş: 26
  • Yer: Ankara // Batıkent
  • Cinsiyet: Bay
  • Golf GTI ( mkV )
  • Üyelik Tarihi: Ekm 2011
« Yanıtla #32 : 11 Ağustos 2013, 23:33:43 »
wankel motoru dünya kullanmıyor çünkü wankel motor türk kezbanı gibi.. rus kızı veya ingliz atı varken kimse wenkel tercih etmez. başlıca sebebi olarak sanki 1500 beygir araç kullanıyormussun gibi bakımı var yağı yaktığı yakıtı osu busu herseyine bir arabadan cok çocuk sahibi olmus gibi dikkat etmen gerek. ben bunları biraz daha sert bir mizac ile yazdım sizin yazdığınız daha iyi olmus tebrik ederim.

buraya gelip de dünyanın en iyi yanlayan arabası şöyle iyi böyle iyi diyip diğer araçların hakkını yememek lazım konu drift olunca rx-8 e sıra gelene kadar ne araçlar var..

spor araba oluşuna lafım yok yanlama da yanlıyor zaten yanlamaz demiyor kimse. çoğu yazdığınız sey benim ufak tefek bilgiler ile örtüşüyor hepsine teker teker örnek verip yeniden konusmaya gerek yok

mal bu ve hersey gayet ortada olduğunu düşünüyorum aracı sevene sevme demiyoruz zaten bir ömür mutluluklar tabi bir ömür giderse aracı :)

yine diyorum ki nerde o RX-7 ler :/
Hayat Yollardan Çizilmiş Olsa Bile Birini Seçeceksin..Kestirdiğin Küçücük Bi Ara Bile Olsa Makas Atıp Geçeceksin.

Çevrimdışı revivo73

  • Transport
  • ****
  • İleti: 854
  • Yaş: 45
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Mazda RX-8
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« Yanıtla #33 : 12 Ağustos 2013, 00:29:26 »
Yazım biraz uzun oldu ancak en kötü bilgi yarım bilgidir. O yüzden mecburen uzun tuttum. Sıfır bilgi bile yarımdan iyidir :)

RX-8 aslında yanlama yapılacak araç değil, dümdüz gidilecek araç. DSC/TCS 'yi tam kalibre ettikten sonra aracı yanlatmaya çalışsanız dahi kendini düzlüyor. Resimde direksiyonun solunda turuncu renkte görülen DSC OFF tuşuna bastığınızda aracı istediğiniz gibi yanlayabilirsiniz, ancak ben nerdeyse hiç o modda kullanmıyorum. DSC ON ve OFF bu araçta o kadar fark ettiriyor.

RX-8 boş ve düz yolda bastırma aracı da değil bence. Düz yolda örneğin bir BMW M5'e karşı hiçbir şansı yok. Hatta rakamını bilmediğim BMW 3,5, Honda S2000, Scirocco R gibi araçlara karşı da düz yolda çok fazla şansı yok. Ancak yolların ne kadarı boş ve düz. Eninde sonunda önüne bir engel, bir viraj çıkacak.

Wankel aslında bakımı çok basit. Sadece ayrıntılarını anlattığım temel birkaç şeye dikkat etmek şartıyla. Ve bazı RX-8'ler düzgün bakım yapılmadığı halde 100-150bin km'ye kadar bozulmuyor, biraz şans ta var işin içinde. Benim bahsettiğim bakım ayrıntıları, işi şansa bırakmamak için.

Ve onun dışında araçtan sadece keyif almaya bakıyorsunuz. Bu aracın arka koltuğa girişi kolaylaştırması için özellikle geriye doğru açılan arka kapıları var bir de. Arka kapının açılabilmesi için önce ön kapının açılması gerekiyor, onun için de genelde araçtan inip kapıyı kendim açıyorum. Arka koltuğa o şekilde binen yolcu spor bir arabaya değil de, eskort bir araca binmiş gibi oluyor ve kendim de eskort şöförü gibi oluyorum bir anda. 2 koltuklu araçlarda bu türden bir durum mümkün değil. 2 kapılı 4 kişilik araçlarda da... Bu açıdan tuhaf bir araç aslında.

Masrafına gelince; bu aracı birincil araç olarak kullanmamak lazım. Taksi gibi heryere kullanılırsa bütçeyi zorlayabilir. Benim zorlamıyor ancak dediğim şekilde kullansam zorlar. Sadece masraf yönünden değil, işim gereği ziyaret ettiğim kişiler, müşteriler oluyor, böyle bir arabayla girip dikkat çekmek de istemiyorum. Şu ana kadar müşteri ziyaretletini ya iş arkadaşlarımın arabasıyla ya da metro otobüsle falan yaptım. Bazen RX-8'le gidip uzakta park ederek, sonra yürüyerek gittiğim de oldu kimi müşterilere.

Onun dışında masrafı yok. Yetkili Servisler bazı parça ve işçiliği yüksekten tutuyor, o durumlarda parcasını kendim getirtiyorum ve işçiliğini de ya kendim ya da kendim denetleyerek tamircime yaptırıyorum. Denetimim olmadan yetkili/yetkisiz hiçbir servise bırakmıyorum.
Bursa

Çevrimdışı ......

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 2496
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ksm 2012
« Yanıtla #34 : 12 Ağustos 2013, 00:44:21 »
Yazım biraz uzun oldu ancak en kötü bilgi yarım bilgidir. O yüzden mecburen uzun tuttum. Sıfır bilgi bile yarımdan iyidir :)

RX-8 aslında yanlama yapılacak araç değil, dümdüz gidilecek araç. DSC/TCS 'yi tam kalibre ettikten sonra aracı yanlatmaya çalışsanız dahi kendini düzlüyor. Resimde direksiyonun solunda turuncu renkte görülen DSC OFF tuşuna bastığınızda aracı istediğiniz gibi yanlayabilirsiniz, ancak ben nerdeyse hiç o modda kullanmıyorum. DSC ON ve OFF bu araçta o kadar fark ettiriyor.

RX-8 boş ve düz yolda bastırma aracı da değil bence. Düz yolda örneğin bir BMW M5'e karşı hiçbir şansı yok. Hatta rakamını bilmediğim BMW 3,5, Honda S2000, Scirocco R gibi araçlara karşı da düz yolda çok fazla şansı yok. Ancak yolların ne kadarı boş ve düz. Eninde sonunda önüne bir engel, bir viraj çıkacak.

Wankel aslında bakımı çok basit. Sadece ayrıntılarını anlattığım temel birkaç şeye dikkat etmek şartıyla. Ve bazı RX-8'ler düzgün bakım yapılmadığı halde 100-150bin km'ye kadar bozulmuyor, biraz şans ta var işin içinde. Benim bahsettiğim bakım ayrıntıları, işi şansa bırakmamak için.

Ve onun dışında araçtan sadece keyif almaya bakıyorsunuz. Bu aracın arka koltuğa girişi kolaylaştırması için özellikle geriye doğru açılan arka kapıları var bir de. Arka kapının açılabilmesi için önce ön kapının açılması gerekiyor, onun için de genelde araçtan inip kapıyı kendim açıyorum. Arka koltuğa o şekilde binen yolcu spor bir arabaya değil de, eskort bir araca binmiş gibi oluyor ve kendim de eskort şöförü gibi oluyorum bir anda. 2 koltuklu araçlarda bu türden bir durum mümkün değil. 2 kapılı 4 kişilik araçlarda da... Bu açıdan tuhaf bir araç aslında.

Masrafına gelince; bu aracı birincil araç olarak kullanmamak lazım. Taksi gibi heryere kullanılırsa bütçeyi zorlayabilir. Benim zorlamıyor ancak dediğim şekilde kullansam zorlar. Sadece masraf yönünden değil, işim gereği ziyaret ettiğim kişiler, müşteriler oluyor, böyle bir arabayla girip dikkat çekmek de istemiyorum. Şu ana kadar müşteri ziyaretletini ya iş arkadaşlarımın arabasıyla ya da metro otobüsle falan yaptım. Bazen RX-8'le gidip uzakta park ederek, sonra yürüyerek gittiğim de oldu kimi müşterilere.

Onun dışında masrafı yok. Yetkili Servisler bazı parça ve işçiliği yüksekten tutuyor, o durumlarda parcasını kendim getirtiyorum ve işçiliğini de ya kendim ya da kendim denetleyerek tamircime yaptırıyorum. Denetimim olmadan yetkili/yetkisiz hiçbir servise bırakmıyorum.
dediğin gbi abi  her gun kullanamazsın benm gibi arabasına aşık olan bir insaniçin değil bu araç zaten bu aracada aşık olamamda diğer arkadaşımızında dediği gibi ferari gibi yakıo ama sadece rx-8 ve yine diğer arkadaşa katılıyorum nerde o rx-7 ler :D ama nezmn görsem rx-8 bi dönüp bakarım :))

Çevrimdışı revivo73

  • Transport
  • ****
  • İleti: 854
  • Yaş: 45
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Mazda RX-8
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« Yanıtla #35 : 12 Ağustos 2013, 01:05:33 »
Ferrari gibi mi yakıyor? Ferrari'nin 2012'den itibaren çıkarmaya başladığı tutumlu motora sahip C 4.3'ün fabrika tüketim değeri 19.4/9.4 ş.içi/ş.dışı, RX-8'in fabrika değeri 15.8/8.9. Ancak onun 2.eli €400bin, Series I RX-8'in 2.eli ~45bin TL. Eh olsun o kadar.
Bursa

Çevrimdışı ......

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 2496
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ksm 2012
« Yanıtla #36 : 12 Ağustos 2013, 01:10:42 »
mecazen dedim abi :) yani bizim araçlardan biraz daha fazla güç üretiyor ama şehir trafiğinde neredeyse 85kr motorun bakımı bir de kötüyse 1 tl ye kadar çıkanlar oluyor... yoksa tabikide ferrari kadar yakamaz ama mesela bi evo 10 aynı yakıtı yakıyor (belki biraz daha fazla) ama sağlam bir evo neredeyse ferrariye kafa tutabiliyor ama yanlış anlama benı kötülemek değil niyetim rx-8 diyorum ne zmn görsem bir dönüp bakıyorum verseler kullanmazmıyım rocco ya tercih ederim tabi iç donanımı iyiyse :D ama çok yakıo be abi

Çevrimdışı revivo73

  • Transport
  • ****
  • İleti: 854
  • Yaş: 45
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Mazda RX-8
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« Yanıtla #37 : 12 Ağustos 2013, 01:33:13 »
Esasen, RX-8'in beygir gücü olarak eşdeğerlerinden hatta kendinden çok daha yüksek güçte araçlardan bile fazla yaktığının ben de farkındayım. Ancak aracın o kadar çok artısı var ki, tüketim konusunu hoş görüyorum.

Mitsubishi Evo'yu diyorsun galiba, evet onlar spor araç olarak tüketimleri de cazip. Evo'nun kendisi de cazip ayrıca. Ancak biri gelip "RX-8'i alıp sana Evo vercez" dese kabul etmem. Amerika'da takip ettiğim RX8Club.com sitesinde RX-8'ini satıp yeni model Mustang ve Camaro gibi araçlar alan kullanıcıların gönderileri var, RX-8'i aradıklarını ve bazen pişman olduklarını söylüyor. RX-8'de var birşeyler.

Ya bir de RX-8 alan kişi sürekli ş.içi kullanım için 2. araba alabilir. Bir arkadaş geçenlerde 12bin liraya 2005 dizel citroen aldı konforu ve tüketimi  mis gibi. Onun gibi birşeyler. RX-8'e 40-50bin veren, 10-15bin'e 2. araç alabilir..
Bursa

Çevrimdışı ......

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 2496
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ksm 2012
« Yanıtla #38 : 12 Ağustos 2013, 01:48:17 »
aynen abi dediğin gibi bana göre kullandığın daha doğrusu çok sevdiğin araç senin kişiliğinden bir kaç ip ucu verebilir benim hayalimde 2 araç var bir s2000 (s3000 bekliyorum) ilk basamak roccodan sonraki diğeride cabrio rs5  tabi ounn için bi on yıla ihtiyacım var ayrı mesele :) benm bütçem şimdilik rocco ya kadar yetiodu onu aldım umarım herkesin gonlukdki gerçekleşir

Çevrimdışı revivo73

  • Transport
  • ****
  • İleti: 854
  • Yaş: 45
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Mazda RX-8
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« Yanıtla #39 : 12 Ağustos 2013, 11:39:33 »
Arkadaşım daha geçen gün aldı. Yakıtı ve özenli bakım zorunluluğu dışında otomatik şanzıman seçeneğinin olmaması bence dezavantajları. Onun dışındaki neredeyse bütün özellikleri çok iyi.

Otomatik vites seçeneği olmamasının sebebi, motorunun 10bin rpm olması. Otomatik viteslerde tork konvertörü diye birşey var, o 7500 devir üstüne pek dayanamıyormuş.
Bursa

Çevrimdışı AL

  • Forum Yöneticisi
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 5089
  • Yaş: 27
  • Yer: Ankara
  • Cinsiyet: Bay
  • Stockoviç
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #40 : 12 Ağustos 2013, 21:00:35 »
Tork konvertörünü okuyunca hemen zihnisinir (aslında gayet güzel anlatım, azıcık baksanız kavrama(manuel), dsg vs ile hiçbir alakası olmayan bir sistem olduğunu görürsünüz) paylaşımımı yapayım:
bkz. bu sciroccolarda yok


ve tork konvertötlülerin niye trafikte aşırı çok yakmasının nedenini de açıklıyor (tam dur kalk)

videoda bahsedilen "clutch" daha eski nesil tam otomatiklerde yoktu, bu nedenle zaten verimi daha düşük olan sistemin verimi daha da düşüyordu...
« Son Düzenleme: 12 Ağustos 2013, 21:12:53 Gönderen: Ali Öztaş »

Çevrimdışı BB.

  • Forum Yöneticisi
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 4230
  • Cinsiyet: Bay
« Yanıtla #41 : 12 Ağustos 2013, 21:15:47 »
Arkadaşım daha geçen gün aldı. Yakıtı ve özenli bakım zorunluluğu dışında otomatik şanzıman seçeneğinin olmaması bence dezavantajları. Onun dışındaki neredeyse bütün özellikleri çok iyi.


Otomatik vites seçeneği olmamasının sebebi, motorunun 10bin rpm olması. Otomatik viteslerde tork konvertörü diye birşey var, o 7500 devir üstüne pek dayanamıyormuş.


Otomatik vites seçeneği var sadece ülkemizde yok benim bildiğim


Çevrimdışı Ahmet Muhtar

  • Forum Yöneticisi
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 14435
  • Yaş: 29
  • Yer: In my bedroom
  • Cinsiyet: Bay
  • Ahmet Muhtar
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #42 : 12 Ağustos 2013, 21:35:59 »
Tork konvertörünü okuyunca hemen zihnisinir (aslında gayet güzel anlatım, azıcık baksanız kavrama(manuel), dsg vs ile hiçbir alakası olmayan bir sistem olduğunu görürsünüz) paylaşımımı yapayım:
bkz. bu sciroccolarda yok
http://www.youtube.com/watch?v=pTfipsejqS0#ws

ve tork konvertötlülerin niye trafikte aşırı çok yakmasının nedenini de açıklıyor (tam dur kalk)

videoda bahsedilen "clutch" daha eski nesil tam otomatiklerde yoktu, bu nedenle zaten verimi daha düşük olan sistemin verimi daha da düşüyordu...

Senin tork konvertörüne koyim ben!


Sent from my iPhone using Tapatalk
arabam bemeve
gel gidelim ataköye
arada giderim nasyonele
boru mu oğlum bu f30 bemeve

arabamla kızlar başıma üşüştü
eski milli kalecimizin adı rüştü
aman volkan dikkat
piston aşağı ya düştü :)

Çevrimdışı ekremsensoy

  • YASAKLI ÜYE ( Süresiz )
  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1029
  • Yaş: 34
  • Yer: istanbul / başakşehir
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: May 2011
« Yanıtla #43 : 12 Ağustos 2013, 21:50:57 »
Tork konvertörünü okuyunca hemen zihnisinir (aslında gayet güzel anlatım, azıcık baksanız kavrama(manuel), dsg vs ile hiçbir alakası olmayan bir sistem olduğunu görürsünüz) paylaşımımı yapayım:
bkz. bu sciroccolarda yok
http://www.youtube.com/watch?v=pTfipsejqS0#ws

ve tork konvertötlülerin niye trafikte aşırı çok yakmasının nedenini de açıklıyor (tam dur kalk)

videoda bahsedilen "clutch" daha eski nesil tam otomatiklerde yoktu, bu nedenle zaten verimi daha düşük olan sistemin verimi daha da düşüyordu...

Senin tork konvertörüne koyim ben!


Sent from my iPhone using Tapatalk



İlk defa ciddi bişey okuyorum dediğim anda senın yine biryerlere bişeyler koyma isteğin yıktı beni :)

Çevrimdışı revivo73

  • Transport
  • ****
  • İleti: 854
  • Yaş: 45
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Mazda RX-8
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« Yanıtla #44 : 12 Ağustos 2013, 22:00:46 »
Otomatik vites seçeneği var sadece ülkemizde yok benim bildiğim

Aynen. Mazda otomatik vitesin bakım sorunları ile baş edemeyeceği için özellikle Türkiye'ye getirmedi diye tahmin ediyorum. Manuel viteslerde dahi bakımı tam doğru yapılmıyorken, oldukça doğru bir karar gibi görünüyor.
Bursa