Konu: 160ps 1.4tsi ile 180ps 1.4tsi Fark Nedir ?  (Okunma sayısı 5856 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı KaanAkkartal

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 488
  • Yaş: 24
  • Yer: Mars
  • Cinsiyet: Bay
  • 34EG0601
  • Üyelik Tarihi: Ara 2011
« : 09 Temmuz 2012, 20:01:24 »
Evet arkadaslar, GTİCANER adli uyemizle yaptigimiz tartismalar sonucunda stage2 rocco ile stage 2 gti/ibiza cupra arasindaki beygir farkinin temellerindeki motor farkina dayanip dayanmadigini arastirmaya basladik, konu hakkinda sizinde goruslerinize ihtiyacimiz var arkadaslar :) herkese simdiden tesekkurler :bonuskafa
2011 1.4 Tsi RevoRocco Stage 1
Pipercross Cai
Coil-ex
+ Son iptali.

Çevrimdışı T.C. Kaan

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8124
  • Yaş: 25
  • Yer: istanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Şub 2011
« Yanıtla #1 : 09 Temmuz 2012, 20:03:57 »
Gol olur :P hiç bilmiyom çaktırma ;D

Çevrimdışı KaanAkkartal

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 488
  • Yaş: 24
  • Yer: Mars
  • Cinsiyet: Bay
  • 34EG0601
  • Üyelik Tarihi: Ara 2011
« Yanıtla #2 : 09 Temmuz 2012, 21:26:39 »
Gorunuse gore pek bilen yok haha :D :bonuskafa
2011 1.4 Tsi RevoRocco Stage 1
Pipercross Cai
Coil-ex
+ Son iptali.

Çevrimdışı chagyy

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 4529
  • Yaş: 25
  • Yer: İstanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • Scirocco R(34RHH03)
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #3 : 09 Temmuz 2012, 21:28:25 »
Evet arkadaslar, GTİCANER adli uyemizle yaptigimiz tartismalar sonucunda stage2 rocco ile stage 2 gti/ibiza cupra arasindaki beygir farkinin temellerindeki motor farkina dayanip dayanmadigini arastirmaya basladik, konu hakkinda sizinde goruslerinize ihtiyacimiz var arkadaslar :) herkese simdiden tesekkurler :bonuskafa
yazılım + internal bi kaç değişiklik. radikal bi fark yok.
stage 2 gti veya ibiza ile stage 2 rocconun kranktaki gücü aynı çıkar dynoda. Herhangi bi fark mevcut değildir.

Polo veya ibiza yere daha fazla güç verdiğinden dolayı hafifliğinden kaynaklı olarak bu noktada daha hızlıdır.
2010 Scirocco 1.4TSI DSG
2011 Mercedes E250CGI Coupe AMG
2012 Scirocco R 2.0TFSI DSG
2012 Citroen DS4 1.6 e-HDI
2012 Audi TT Roadster 2.0TFSI 365HP

Çevrimdışı KaanAkkartal

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 488
  • Yaş: 24
  • Yer: Mars
  • Cinsiyet: Bay
  • 34EG0601
  • Üyelik Tarihi: Ara 2011
« Yanıtla #4 : 09 Temmuz 2012, 21:45:02 »
Evet arkadaslar, GTİCANER adli uyemizle yaptigimiz tartismalar sonucunda stage2 rocco ile stage 2 gti/ibiza cupra arasindaki beygir farkinin temellerindeki motor farkina dayanip dayanmadigini arastirmaya basladik, konu hakkinda sizinde goruslerinize ihtiyacimiz var arkadaslar :) herkese simdiden tesekkurler :bonuskafa
yazılım + internal bi kaç değişiklik. radikal bi fark yok.
stage 2 gti veya ibiza ile stage 2 rocconun kranktaki gücü aynı çıkar dynoda. Herhangi bi fark mevcut değildir.

Polo veya ibiza yere daha fazla güç verdiğinden dolayı hafifliğinden kaynaklı olarak bu noktada daha hızlıdır.

Benim duyduguma gore egzantriklerinde (nasil yaziliyor hc bi fikrim yok caktirmayin :p ) falan bi farklilik vardi, yere aktarma derken ne farki vardirki hepsi dsg araclarin genel yapisi pek farkli degil motor yeri onden cekis, bence kilodanda kazaniyorlar arada yanilmiyorsam 100kg falan fark olmasi lazim ibiza ile rocconun
2011 1.4 Tsi RevoRocco Stage 1
Pipercross Cai
Coil-ex
+ Son iptali.

Çevrimdışı chagyy

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 4529
  • Yaş: 25
  • Yer: İstanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • Scirocco R(34RHH03)
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #5 : 09 Temmuz 2012, 21:52:34 »
Evet arkadaslar, GTİCANER adli uyemizle yaptigimiz tartismalar sonucunda stage2 rocco ile stage 2 gti/ibiza cupra arasindaki beygir farkinin temellerindeki motor farkina dayanip dayanmadigini arastirmaya basladik, konu hakkinda sizinde goruslerinize ihtiyacimiz var arkadaslar :) herkese simdiden tesekkurler :bonuskafa
yazılım + internal bi kaç değişiklik. radikal bi fark yok.
stage 2 gti veya ibiza ile stage 2 rocconun kranktaki gücü aynı çıkar dynoda. Herhangi bi fark mevcut değildir.

Polo veya ibiza yere daha fazla güç verdiğinden dolayı hafifliğinden kaynaklı olarak bu noktada daha hızlıdır.

Benim duyduguma gore egzantriklerinde (nasil yaziliyor hc bi fikrim yok caktirmayin :p ) falan bi farklilik vardi, yere aktarma derken ne farki vardirki hepsi dsg araclarin genel yapisi pek farkli degil motor yeri onden cekis, bence kilodanda kazaniyorlar arada yanilmiyorsam 100kg falan fark olmasi lazim ibiza ile rocconun
aynı şeyi yazdım zaten kaan


Polo veya ibiza yere daha fazla güç verdiğinden dolayı hafifliğinden kaynaklı olarak bu noktada daha hızlıdır.

Ayrıca stage 2 gti ile stage 2 rocconun krank ölçüm değerli aynı çıkar.
olay wheel power'a dökülürse gti daha fazla çıkar hafifliğinden kaynaklı olarak
2010 Scirocco 1.4TSI DSG
2011 Mercedes E250CGI Coupe AMG
2012 Scirocco R 2.0TFSI DSG
2012 Citroen DS4 1.6 e-HDI
2012 Audi TT Roadster 2.0TFSI 365HP

Çevrimdışı MuratGürakan

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 340
  • Yer: Ankara
  • Cinsiyet: Bay
  • Unlimited. . . . -290+ hp-
  • Üyelik Tarihi: Şub 2012
« Yanıtla #6 : 09 Temmuz 2012, 22:23:10 »
Hiç bir araba daha hafif olduğu için daha fazla whp vermez. Whp farklı değişkenlere göre değişir.

180lik motorlar la 160 lıklar arasında en büyük farklılık beyinleri. Çok daha gelişmiş bir beyne sahip 180 lik. Daha detaylı müdahalelere izin veriyor. Bazıları üst kapağıda değişik 180 liklerin ama ben bu konuda kulaktan dolma bilgilerin dışında birşey duymadım. AÇıkcası somut bir veri duyana kadarda bu benim için geçersizdir.
Bunun dışında 180 lik dsg oranları 160 lıklardan çok farklı buda whp ' a etki eden bir etmendir. Ve oranların çok iyi şeçilmiş olmasından çok daha iyi gitmektedir.
If you don't brake your parts, you are not fast enough !
 -----
Loading...
                                    

Çevrimdışı Fatih Çelik

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1300
  • Yaş: 25
  • Yer: istanbul/göktürk
  • Cinsiyet: Bay
  • 34 UOU 62
  • Üyelik Tarihi: Ara 2011
« Yanıtla #7 : 09 Temmuz 2012, 22:47:08 »
Bence stage 2 icin aralarinda ki tek fark 180 lik motor genelde yag yakiyor  :D :bonuskafa kimden duydum hatirlamiyorum ama  motor ici parcalarida roccoya gore degisik olmasi lazim cunku ibiza daki 180 lik ten bile degisikmis polo nun motorunun yag yakmasinin sebebide buymus degisik bisi denemisler olmayinca yag yakan bi motor uretmisler  :bonuskafa ibizada falan hic boyle bi sikayet yok ikiside 180 hp  :?
// 34 UOU 62 //

Çevrimdışı chagyy

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 4529
  • Yaş: 25
  • Yer: İstanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • Scirocco R(34RHH03)
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #8 : 09 Temmuz 2012, 22:49:14 »
Hiç bir araba daha hafif olduğu için daha fazla whp vermez. Whp farklı değişkenlere göre değişir.

180lik motorlar la 160 lıklar arasında en büyük farklılık beyinleri. Çok daha gelişmiş bir beyne sahip 180 lik. Daha detaylı müdahalelere izin veriyor. Bazıları üst kapağıda değişik 180 liklerin ama ben bu konuda kulaktan dolma bilgilerin dışında birşey duymadım. AÇıkcası somut bir veri duyana kadarda bu benim için geçersizdir.
Bunun dışında 180 lik dsg oranları 160 lıklardan çok farklı buda whp ' a etki eden bir etmendir. Ve oranların çok iyi şeçilmiş olmasından çok daha iyi gitmektedir.

polo gti ve rocco ikiside stage 2 polo gti yere 189hp veriyor rocco 179, powershoptan öğrenebilirsiniz.
bu bilgileri bayçu abiden aldım ben.,


Aşağıdaki fotoğrafta MAVİ STOK, YEŞİL DAHA HAFİF, KIRMIZI DAHA AĞIR'ı ifade etmektedir. 3 denemede farklı ağırlıkta jantlar araca takılıp yapılan test sonucu elde edilen grafik ortaadır.


Ayrıca Wheel Horse Power'ın en önemli etkeni şanzıman ve ağırlıktır yanlış bilgi vermeyelim




Test:
Davenport Motorsports (www.davenportmotorsports.com) of Canada, wanted to see the dyno effects of running different wheels on cars. They took a factory 2012 Camaro SS and ran 3 dyno runs. They ran the first run with a set of aftermarket wheels, the 2nd run with a set of stock factory wheels and the 3rd run with a set of HRE P45S wheels, all in 20” sizes.

These results highlight the effects of rotational inertia on drive-train losses (the hp lost between the engine crank and the ground). Wheels and tires contribute to drive-train losses as energy is used to spin up the wheels (and decelerate the wheels under braking). From the dyno chart you can see the effect of replacing factory wheels with lighter HRE wheels and see the negative effects of installing heavier aftermarket wheels.

Results:
1.   (Blue curve) Factory wheels: 20”x9.0” with Pirelli 275/40-20 tires weighing 68 lbs combined per rear wheel. – Max hp: 371 hp, Max Torque: 375 ftlbs - (Baseline)
2.   (Red curve) Aftermarket wheels: 20”x9.0” with Pirelli 275/40-20 tires weighing 72 lbs combined per rear wheel – Max hp: 369 hp, Max Torque: 373 ftlbs - (A [-] loss of 2 hp and 2 ftlbs)
3.   (Green curve) HRE wheels: 20”x11.0” with Nitto 315/35-20 tires weighing 60 lbs combined per rear wheel – Max hp: 380hp, Max Torque: 384 ftlbs - (A
  • gain of 8 hp and 9 ftlbs and that is running a 2” wider wheel/tire combo)


Conclusion:
The engine obviously still cranks out the same amount of hp and torque, the lighter HREs simply waste less of it before it gets to the ground. Also interesting to note is that the gains are not just peak gains, but gains across the entire rev range. If they had done a braking test, we would have seen similar results as the rotational inertia effects also have a significant effect on how much energy is used to stop the wheel/tire combo vs. stopping the car. We talk about these effects all the time and focus on designing lightweight wheels with low rotational inertia, but it isn’t every day that you get to see real hard data showing the true effects.









Yukardıdada yazdığı gibi, araç farklı ağırlıklarda AYNI krank güçlerini çıkarırken WHP'da farklılık görülmüştür.
« Son Düzenleme: 09 Temmuz 2012, 23:06:11 Gönderen: chagyy »
2010 Scirocco 1.4TSI DSG
2011 Mercedes E250CGI Coupe AMG
2012 Scirocco R 2.0TFSI DSG
2012 Citroen DS4 1.6 e-HDI
2012 Audi TT Roadster 2.0TFSI 365HP

Çevrimdışı cmbydr

  • Transport
  • ****
  • İleti: 914
  • Yaş: 28
  • Yer: İstanbul-İzmir
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Eyl 2011
« Yanıtla #9 : 09 Temmuz 2012, 22:58:17 »
Bence stage 2 icin aralarinda ki tek fark 180 lik motor genelde yag yakiyor  :D :bonuskafa kimden duydum hatirlamiyorum ama  motor ici parcalarida roccoya gore degisik olmasi lazim cunku ibiza daki 180 lik ten bile degisikmis polo nun motorunun yag yakmasinin sebebide buymus degisik bisi denemisler olmayinca yag yakan bi motor uretmisler  :bonuskafa ibizada falan hic boyle bi sikayet yok ikiside 180 hp  :?

İbiza da var yağ yakma şikayeti hatta arkadaşımın başınada geldi kaç kere gitti servise yağ eklediler çok sıkıcı bi durum cidden...


2011 160hp DSG - Milltek Downpipe - İTG CAİForge Dump Valve - H&R Coilover - H&R Spacers - Custom Exhaust - Ecufast

Çevrimdışı TayfunTarı

  • Transport
  • ****
  • İleti: 514
  • Yaş: 32
  • Yer: Bahçeşehir-İSTANBUL
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ksm 2011
« Yanıtla #10 : 09 Temmuz 2012, 23:16:24 »
Hiç bir araba daha hafif olduğu için daha fazla whp vermez. Whp farklı değişkenlere göre değişir.

180lik motorlar la 160 lıklar arasında en büyük farklılık beyinleri. Çok daha gelişmiş bir beyne sahip 180 lik. Daha detaylı müdahalelere izin veriyor. Bazıları üst kapağıda değişik 180 liklerin ama ben bu konuda kulaktan dolma bilgilerin dışında birşey duymadım. AÇıkcası somut bir veri duyana kadarda bu benim için geçersizdir.
Bunun dışında 180 lik dsg oranları 160 lıklardan çok farklı buda whp ' a etki eden bir etmendir. Ve oranların çok iyi şeçilmiş olmasından çok daha iyi gitmektedir.

polo gti ve rocco ikiside stage 2 polo gti yere 189hp veriyor rocco 179, powershoptan öğrenebilirsiniz.
bu bilgileri bayçu abiden aldım ben.,


Aşağıdaki fotoğrafta MAVİ STOK, YEŞİL DAHA HAFİF, KIRMIZI DAHA AĞIR'ı ifade etmektedir. 3 denemede farklı ağırlıkta jantlar araca takılıp yapılan test sonucu elde edilen grafik ortaadır.


Ayrıca Wheel Horse Power'ın en önemli etkeni şanzıman ve ağırlıktır yanlış bilgi vermeyelim




Test:
Davenport Motorsports (www.davenportmotorsports.com) of Canada, wanted to see the dyno effects of running different wheels on cars. They took a factory 2012 Camaro SS and ran 3 dyno runs. They ran the first run with a set of aftermarket wheels, the 2nd run with a set of stock factory wheels and the 3rd run with a set of HRE P45S wheels, all in 20” sizes.

These results highlight the effects of rotational inertia on drive-train losses (the hp lost between the engine crank and the ground). Wheels and tires contribute to drive-train losses as energy is used to spin up the wheels (and decelerate the wheels under braking). From the dyno chart you can see the effect of replacing factory wheels with lighter HRE wheels and see the negative effects of installing heavier aftermarket wheels.

Results:
1.   (Blue curve) Factory wheels: 20”x9.0” with Pirelli 275/40-20 tires weighing 68 lbs combined per rear wheel. – Max hp: 371 hp, Max Torque: 375 ftlbs - (Baseline)
2.   (Red curve) Aftermarket wheels: 20”x9.0” with Pirelli 275/40-20 tires weighing 72 lbs combined per rear wheel – Max hp: 369 hp, Max Torque: 373 ftlbs - (A [-] loss of 2 hp and 2 ftlbs)
3.   (Green curve) HRE wheels: 20”x11.0” with Nitto 315/35-20 tires weighing 60 lbs combined per rear wheel – Max hp: 380hp, Max Torque: 384 ftlbs - (A
  • gain of 8 hp and 9 ftlbs and that is running a 2” wider wheel/tire combo)


Conclusion:
The engine obviously still cranks out the same amount of hp and torque, the lighter HREs simply waste less of it before it gets to the ground. Also interesting to note is that the gains are not just peak gains, but gains across the entire rev range. If they had done a braking test, we would have seen similar results as the rotational inertia effects also have a significant effect on how much energy is used to stop the wheel/tire combo vs. stopping the car. We talk about these effects all the time and focus on designing lightweight wheels with low rotational inertia, but it isn’t every day that you get to see real hard data showing the true effects.









Yukardıdada yazdığı gibi, araç farklı ağırlıklarda AYNI krank güçlerini çıkarırken WHP'da farklılık görülmüştür.



Çağkan kardeşim teknik olarak gayet iyi bir alt yapıya sahipsin bugüne kadar forumdan anladığım kadarıyla. Ama burda ufak bir ayrıntıyı atlamışsın. Elimden geldiği kadar anlatmaya çalışıcam.

Aslında otomobillerin performanslarına etki eden iki farklı ağırlık vardır. Birincisi dönen parçların sahip olduğu ağırlıklar (krank, volan, şaft, lastik, jant, vs ) birde sabit ağırlıklar(koltuk, kaput, bagaj kapağı, kapılar vs. ) Tekerede ölçülen güce dönen ağırlıklar etki eder. Çünkü her dönen parça motorun ürettiği güce karşılık ağırlıklarından dolayı bir moment oluşturur ve bunun neticesinde ise karşı bir kuvvet oluşur. Buda en son elde edilen güce etki eder yani teker gücüne. Araçların ürettikleri güçlerin tamamını yola aktaramamasının sebebide prensipte budur. Bunun yanında tabi mekanik aksamlarım sürtünmelerinden kaynaklı güç kayıplarıda işin içindedir.

Senin yukarıda verdiğin örnekte adam farklı ağırlıktaki jantlarla aynı araç için ölçüm yapmış ve doğal olarak farklı whp ler elde etmiş çünkü dönen parçaları değiştirmiş. Ama bu adam aynı jantla ölçüm yapıp bagaja 100-200 ve 300 kg lık kum torbaları koysaydı hep aynı whp değerini elde edicekti çünkü sabit ağırlığı değiştirmiş olacaktı.

Uzun lafın kısası eğer GTI ve rocconun dönen parçalarının ağırlıkları aynı ise whp de bir değişiklik olmaması gerekir. Ama eğer GTI da daha hafif jant daha hafif volan vs varsa teker gücü değişiktir. Yani ağırlık whp ye hem etki eder hemde etki etmez demek en doğrusu sanırım.

Çevrimdışı chagyy

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 4529
  • Yaş: 25
  • Yer: İstanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • Scirocco R(34RHH03)
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #11 : 09 Temmuz 2012, 23:28:09 »
Abi senin söylediğine karşı diyecek bir şeyim yok tamamen katılıyorum, ben bu bilgileri powershopta bir gti ve bir roccoda gördüğüm değerler üzerinden söyledim ilk baştada yazdığım gibi. Bayçu abi anlattı bunları...

Ayrıca bu düşüncemdeki temel sebep rocco ve gti'ın aynı blok üstüne kurulmuş ve ikisininde aynı dsg şanzımanı kullanıyor olmasıydı.
bundan dolayı volan şaft gibi temel etkenlerin kat sayısını 1 olarak ele aldım..

Eğerki konuştuğumuz araçlar opel astra gtc ile rocco 1.4 olsaydı yorumum farklı olurdu.
« Son Düzenleme: 09 Temmuz 2012, 23:29:47 Gönderen: chagyy »
2010 Scirocco 1.4TSI DSG
2011 Mercedes E250CGI Coupe AMG
2012 Scirocco R 2.0TFSI DSG
2012 Citroen DS4 1.6 e-HDI
2012 Audi TT Roadster 2.0TFSI 365HP

Çevrimdışı TayfunTarı

  • Transport
  • ****
  • İleti: 514
  • Yaş: 32
  • Yer: Bahçeşehir-İSTANBUL
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ksm 2011
« Yanıtla #12 : 09 Temmuz 2012, 23:34:54 »
Abi senin söylediğine karşı diyecek bir şeyim yok tamamen katılıyorum, ben bu bilgileri powershopta bir gti ve bir roccoda gördüğüm değerler üzerinden söyledim ilk baştada yazdığım gibi. Bayçu abi anlattı bunları...

Ayrıca bu düşüncemdeki temel sebep rocco ve gti'ın aynı blok üstüne kurulmuş ve ikisininde aynı dsg şanzımanı kullanıyor olmasıydı.
bundan dolayı volan şaft gibi temel etkenlerin kat sayısını 1 olarak ele aldım..

Eğerki konuştuğumuz araçlar opel astra gtc ile rocco 1.4 olsaydı yorumum farklı olurdu.

Yani işte bilgi eksikliğinden ancak varsayım yapabiliyoruz. Rocco nunda GTI ında motoru indirip parçaları tartsak ancak anların neyi nerde farklı kullanmışlar diye. Büyük ihtimal GTI da daha hafif alaşım malzemeler kullanmışlardır. Birde janları daha hafif olabilir GTI ın.

Çevrimdışı chagyy

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 4529
  • Yaş: 25
  • Yer: İstanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • Scirocco R(34RHH03)
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #13 : 09 Temmuz 2012, 23:37:35 »
Abi senin söylediğine karşı diyecek bir şeyim yok tamamen katılıyorum, ben bu bilgileri powershopta bir gti ve bir roccoda gördüğüm değerler üzerinden söyledim ilk baştada yazdığım gibi. Bayçu abi anlattı bunları...

Ayrıca bu düşüncemdeki temel sebep rocco ve gti'ın aynı blok üstüne kurulmuş ve ikisininde aynı dsg şanzımanı kullanıyor olmasıydı.
bundan dolayı volan şaft gibi temel etkenlerin kat sayısını 1 olarak ele aldım..

Eğerki konuştuğumuz araçlar opel astra gtc ile rocco 1.4 olsaydı yorumum farklı olurdu.

Yani işte bilgi eksikliğinden ancak varsayım yapabiliyoruz. Rocco nunda GTI ında motoru indirip parçaları tartsak ancak anların neyi nerde farklı kullanmışlar diye. Büyük ihtimal GTI da daha hafif alaşım malzemeler kullanmışlardır. Birde janları daha hafif olabilir GTI ın.
evet abi birçok etken var...

kimseye yanlış bilgi vermemek ve yanlış anlaşılmamak adına ben yukarıdaki bilgileri 2 araç için verdim. Tayfun abinin dediği gibi eğerki araçlar farklı motor bloklarına ve aktarmalara sahip olsaydı işler değişirdi...

Teşekürler bilgiler için abicim :)
2010 Scirocco 1.4TSI DSG
2011 Mercedes E250CGI Coupe AMG
2012 Scirocco R 2.0TFSI DSG
2012 Citroen DS4 1.6 e-HDI
2012 Audi TT Roadster 2.0TFSI 365HP

Çevrimdışı TayfunTarı

  • Transport
  • ****
  • İleti: 514
  • Yaş: 32
  • Yer: Bahçeşehir-İSTANBUL
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ksm 2011
« Yanıtla #14 : 09 Temmuz 2012, 23:44:58 »
Abi senin söylediğine karşı diyecek bir şeyim yok tamamen katılıyorum, ben bu bilgileri powershopta bir gti ve bir roccoda gördüğüm değerler üzerinden söyledim ilk baştada yazdığım gibi. Bayçu abi anlattı bunları...

Ayrıca bu düşüncemdeki temel sebep rocco ve gti'ın aynı blok üstüne kurulmuş ve ikisininde aynı dsg şanzımanı kullanıyor olmasıydı.
bundan dolayı volan şaft gibi temel etkenlerin kat sayısını 1 olarak ele aldım..

Eğerki konuştuğumuz araçlar opel astra gtc ile rocco 1.4 olsaydı yorumum farklı olurdu.

Yani işte bilgi eksikliğinden ancak varsayım yapabiliyoruz. Rocco nunda GTI ında motoru indirip parçaları tartsak ancak anların neyi nerde farklı kullanmışlar diye. Büyük ihtimal GTI da daha hafif alaşım malzemeler kullanmışlardır. Birde janları daha hafif olabilir GTI ın.
evet abi birçok etken var...

kimseye yanlış bilgi vermemek ve yanlış anlaşılmamak adına ben yukarıdaki bilgileri 2 araç için verdim. Tayfun abinin dediği gibi eğerki araçlar farklı motor bloklarına ve aktarmalara sahip olsaydı işler değişirdi...

Teşekürler bilgiler için abicim :)

Ne demek asıl ben teşekkür ederim üstüne konuşulabilecek bir örnekle ve bilgiyle geldiğin için.

Hayat paylaşınca güzel :bonuskafa