Konu: İridyum buji patırdama sorunu.  (Okunma sayısı 10632 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı yigitavsar

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 259
  • Yaş: 27
  • Yer: Manisa
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Şub 2015
« Yanıtla #90 : 22 Nisan 2015, 16:44:16 »
Sadece bobin+buji kitiyle 5 - 20 hp arasi guc elde edemezsiniz. Bobin buji yukseltilmesinin sebebi yazilimla aracta timing dedigimiz patlama zamanlarinin degistirilmesi ve basinc degerlerinin degismis olmasi sebebiyle yapilir.

patlama zamanı ve basınç değeri değiştirildikten sonraki performans buji bobin kit inin hp den başka arabaya bir artısı oluyormu?

Yoksa tamamen pazarlama zavazingoları mı?

Çevrimdışı Lytic

  • Transport
  • ****
  • İleti: 881
  • Yaş: 24
  • Yer: ANKARA
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Nis 2015
« Yanıtla #91 : 22 Nisan 2015, 16:51:12 »
patlama zamanı ve basınç değeri değiştirildikten sonraki performans buji bobin kit inin hp den başka arabaya bir artısı oluyormu?

Yoksa tamamen pazarlama zavazingoları mı?

Bence platin ya da iridium bujilerin sebebi dayanlıklılık olabilir. Güç artışı sağladığını sanmıyorum.
2015 VW Scirocco 160 ps Man.

Fırtına mavisi, cam tavan, 18' Interlagos, bi-xenon, ayna paketi, geri görüş kamerası

Çevrimdışı yigitavsar

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 259
  • Yaş: 27
  • Yer: Manisa
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Şub 2015
« Yanıtla #92 : 22 Nisan 2015, 16:54:22 »
Ama belki stock haldeki araçlar içindir üstündeki bujiler. Yazılım ve bir kaç motor parçası değişimiyle  birlikte tam randıman verememe ihtimalide var sanki. Aslında öncesinde ve sonrasında bi dyno ya girse net olarak belli olur.

Çevrimdışı Silver Bullet

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 4106
  • Yaş: 32
  • Yer: izmir
  • Cinsiyet: Bay
  • Esse est percipi
  • Üyelik Tarihi: Haz 2012
« Yanıtla #93 : 22 Nisan 2015, 16:58:15 »
stock buji ve bobinler bellirli bir limite kadar dayaniyor ancak uzerinde artik timing sorunu basliyor ve patirdama diye tabir ettigimiz kotu ve yanlis zamanda yanma sonucu silindir  sapitiyor. Missfire a dusme sebebi budur.
Downloading content... Please wait!

Çevrimdışı yigitavsar

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 259
  • Yaş: 27
  • Yer: Manisa
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Şub 2015
« Yanıtla #94 : 22 Nisan 2015, 17:00:37 »
O zaman yazılımla birlikte kesin olarak buji ve bobinleri değiştiriyoruz. Teşekkürler...

Çevrimdışı Silver Bullet

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 4106
  • Yaş: 32
  • Yer: izmir
  • Cinsiyet: Bay
  • Esse est percipi
  • Üyelik Tarihi: Haz 2012
« Yanıtla #95 : 22 Nisan 2015, 17:32:13 »
Stg1 yazilim icin orjinal bobinler yeterli stg2 ye gecerseniz bobinleri degistirebilirsiniz.
Downloading content... Please wait!

Çevrimdışı Emre_A

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1038
  • Yaş: 40
  • Yer: Ankara
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Tem 2012
« Yanıtla #96 : 22 Nisan 2015, 20:27:53 »
ngk fanatikleri su bujiyi bir deneyin bakalım missfire oluyor mu

http://www.boschautoparts.com/auto/spark-plugs/double-platinum-spark-plugs?partID=F5DP0R


Çevrimdışı pashotash

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1758
  • Yaş: 38
  • Yer: Kurtköy - İstanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Haz 2012
« Yanıtla #97 : 22 Nisan 2015, 23:49:11 »
ngk fanatikleri su bujiyi bir deneyin bakalım missfire oluyor mu

http://www.boschautoparts.com/auto/spark-plugs/double-platinum-spark-plugs?partID=F5DP0R




ngk da rakam buyudukce  heat range buyuyor..

ngk bkr7eix e göre  bu buji verimsiz kalır. stock olan hatırladıgım 6 dereceliydi..  idi...

ozellikle yazılımlı aracta bahsettiğiniz buji olmaz... hatta stok için bile iyi degil..


Çevrimdışı Emre_A

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1038
  • Yaş: 40
  • Yer: Ankara
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Tem 2012
« Yanıtla #98 : 23 Nisan 2015, 09:58:41 »
hocam soguk buji diye aldım ben acıkcası. durumumu biliyorsun lpg'liyim. hatta pm'den de bana cevap donmustun buji gap aralıgı hakkında bilgi vermistin. sagol bu arada tekrar.

ben tesadufen kendime buji ararken bu arkadasın

http://forum.sciroccom.com/index.php?topic=9900.0

arabasını toplayan ustadan aldım. yani bu arkadasın yazılımlı modifiye aracında da aynı buji var.

o usta da diyorki ngk'dan cok daha uzun omurlu ve verimli. yani baya bir hevesle ve kendini haklı goren bir uslupta anlatmıstı ki bana inandırıcı geldi. tamamen 6. hislerimle inandım  :bonuskafa birde eskiden devamlı ngk BKR takan ustaymıs sonucta.

teknik olayları bilen sizlersiniz. ancak ben aracımda cok memnunum.

Çevrimdışı ufukriyan

  • Ordered (Yeni Üye)
  • İleti: 8
  • Yer: izmir
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ağu 2017
« Yanıtla #99 : 05 Eylül 2017, 16:53:08 »
Arkadaşlar konu acamadığım için buraya yazıyorum powershop u telefon ile aradım bkr7eix buji için yeni kasa yeni bmt motor oldunu söledim daha o motorlar için buji cıkmadını söledi yaptıran var mı bilgi doğrumudur 122hp aracım yazılım attırıcam hemde 60 bin bakımı yaptırıcam bujiler değişicek değişmişken performans bujisi olsun diyorum

Çevrimdışı marcellion

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 282
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Haz 2014
« Yanıtla #100 : 05 Eylül 2017, 19:50:22 »
Arkadaşlar konu acamadığım için buraya yazıyorum powershop u telefon ile aradım bkr7eix buji için yeni kasa yeni bmt motor oldunu söledim daha o motorlar için buji cıkmadını söledi yaptıran var mı bilgi doğrumudur 122hp aracım yazılım attırıcam hemde 60 bin bakımı yaptırıcam bujiler değişicek değişmişken performans bujisi olsun diyorum

Yazilim yoksa gerekli degil
160 DSG // Once you go led you never go back

Çevrimdışı ufukriyan

  • Ordered (Yeni Üye)
  • İleti: 8
  • Yer: izmir
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ağu 2017
« Yanıtla #101 : 06 Eylül 2017, 00:14:24 »
Yaptırıcam işte değişmişken olsun diyorum ama yeni kasa motorlara daha cıkmadı diyo. Farklı bir bujimi var ki bana powershop öle dedi anlamış değilim var mı bu konuda tecrübesi olan
« Son Düzenleme: 06 Eylül 2017, 22:00:57 Gönderen: ufukriyan »