Konu: İridyum buji patırdama sorunu.  (Okunma sayısı 10654 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı uralalanya

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 2632
  • Yaş: 30
  • Yer: Ankara
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ağu 2011
« Yanıtla #15 : 15 Mart 2012, 21:12:13 »
...Vagcom alma aşamasındayız bir iki haftaya alıcaz...

Vagcom alırsan Ankarada yanına bir uğrıyım :)
Everyday Im Chapuling

mapped by Dr.ECU - Downpipe - Simota CAI - KW springs - Bixenon + R Led - HR Spacer - VW Bodykit

2009 C180
2011 Range Rover Sport
2011 rocco
2012 Mini Countryman S
2012 BMW Z4

FK4330

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #16 : 15 Mart 2012, 21:22:32 »
patırdama derken?
bende iridiumları taktıktan sora bi değişiklik hissettim
soğuk havada yağ ve su sıcaklığı normalken 3. viteste turboyu doldurup gaza yüklendiğimde gaz kesme gibi bişey oluyo bazen.egzostan patırdama oluyo tek seferlik pop diye :D ve o an çekiş sıfıra iniyo.

yaklaşık yarım saniye gibi bi süre bu olay.

bujiyle ilgili bi durummudur ? yoksa basınç kaçırma gibi bi durum olabilirmi ?

Evet o dediğiniz şey patırdama büyük olasılıklada bobinlerden dolayı yapıyor. Benimkisi yaparken birde arızayı yakıyor misfire sıkıntısı gibi oluyor direk belirtiler. Arızaya düşüyorsa sonradan geçiyorsa okuyun arızayı hangi bobinse bi değiştirip yeniden deneyin bence.

Missfire yaşanınca motor ışığı mı yanıyor ?

audilover

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #17 : 15 Mart 2012, 21:37:40 »
Misfire eger 5 in altinda ise veya random degil ise isik yakmayabilir ancak birden fazla silindirde ve 5 in uzerinde ise motor isigini yanip yanip sondurur ..

FK4330

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #18 : 15 Mart 2012, 21:38:54 »
Misfire eger 5 in altinda ise veya random degil ise isik yakmayabilir ancak birden fazla silindirde ve 5 in uzerinde ise motor isigini yanip yanip sondurur ..

Motor tam ısınmamışken yüklendikten sonra araba gaz kesip motor ışığı yakıp söndürmüştü bende

audilover

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #19 : 15 Mart 2012, 21:53:17 »
Misfire eger 5 in altinda ise veya random degil ise isik yakmayabilir ancak birden fazla silindirde ve 5 in uzerinde ise motor isigini yanip yanip sondurur ..

Motor tam ısınmamışken yüklendikten sonra araba gaz kesip motor ışığı yakıp söndürmüştü bende

O misfire iste zaten araci makinaya baglayinca goruceksiniz orda duruyordur hata kodu...

FK4330

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #20 : 15 Mart 2012, 21:54:55 »
Misfire eger 5 in altinda ise veya random degil ise isik yakmayabilir ancak birden fazla silindirde ve 5 in uzerinde ise motor isigini yanip yanip sondurur ..

Motor tam ısınmamışken yüklendikten sonra araba gaz kesip motor ışığı yakıp söndürmüştü bende

O misfire iste zaten araci makinaya baglayinca goruceksiniz orda duruyordur hata kodu...

Powershop vag-comdan baktı fakat sorun yok dedi   :?  Yarın bujileri değiştirmeye gidiyorum herhalde iridyum takılacak . Sorun çözülür mü sizce ?

Çevrimdışı Murat

  • Transport
  • ****
  • İleti: 802
  • Yaş: 27
  • Yer: Adana
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #21 : 15 Mart 2012, 21:56:10 »
Missfire motor ömründen yiyen ciddi bir sıkıntı, mutlaka baktırın.

audilover

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #22 : 15 Mart 2012, 22:10:02 »
Misfire eger 5 in altinda ise veya random degil ise isik yakmayabilir ancak birden fazla silindirde ve 5 in uzerinde ise motor isigini yanip yanip sondurur ..

Motor tam ısınmamışken yüklendikten sonra araba gaz kesip motor ışığı yakıp söndürmüştü bende

O misfire iste zaten araci makinaya baglayinca goruceksiniz orda duruyordur hata kodu...

Powershop vag-comdan baktı fakat sorun yok dedi   :?  Yarın bujileri değiştirmeye gidiyorum herhalde iridyum takılacak . Sorun çözülür mü sizce ?

O motor isigi yanip sondukden sonra arkada ariza birakmamasi imkansiz.Gorup silmis olmalari yuksek ihtimal.Bujileri degistikden sonra misfire sorunu gidebilir ancak gitmezse mutlaka ustune gidin cok ciddi sonuclar dogurabilir.

FK4330

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #23 : 15 Mart 2012, 22:42:57 »
Şu missfire olayını nedir ne değildir bir araştırmam lazım   :bilmem



FK4330

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #26 : 15 Mart 2012, 23:43:28 »
patırdama derken?
bende iridiumları taktıktan sora bi değişiklik hissettim
soğuk havada yağ ve su sıcaklığı normalken 3. viteste turboyu doldurup gaza yüklendiğimde gaz kesme gibi bişey oluyo bazen.egzostan patırdama oluyo tek seferlik pop diye :D ve o an çekiş sıfıra iniyo.

yaklaşık yarım saniye gibi bi süre bu olay.

bujiyle ilgili bi durummudur ? yoksa basınç kaçırma gibi bi durum olabilirmi ?
seçkin problem bobin

Çınar abi benim arabam 10bin de Revoyla 1000km anca yapmışımdır. Aynı sorun bende de var bobin den kaynaklanması biraz garip değil mi ?

Çevrimdışı MuratGürakan

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 340
  • Yer: Ankara
  • Cinsiyet: Bay
  • Unlimited. . . . -290+ hp-
  • Üyelik Tarihi: Şub 2012
« Yanıtla #27 : 15 Mart 2012, 23:44:07 »
Sorunun revo ile falan alakası yok beyler. Sorun araçlarımızdaki kronik bobin arızası daha iyi bir deyişle bobin zayıflığı. Bunun yanında sıkıştırmamızında çok yüksek olmasından dolayı ateşlemede problemler oluyor. Missfire çözümüde aslında iridyum buji ve yazılım. Bu iki modifikasyondan sonra bobinlerde sıkıntı yoksa güzel sonuçlar alınıyor daha uzun süreli olarak.
If you don't brake your parts, you are not fast enough !
 -----
Loading...
                                    

audilover

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #28 : 16 Mart 2012, 00:05:23 »
Aksine sorun bizzatihi revo ile alakali bu kadar aracin yazilimdan sonra misfire olmasi tesaduf olamaz ve basli basina bobine baglanamaz.
Bobinin zayifligi ayrica tartisilir ancak neden ngkbkr7 ler hic dusundunuzmu?
6 serisi kullanirken aracin orijinalinde neden yazilimdan sonra 7 serisi ve daha kisa gap li bir buji bunu irdelemek gerek.
Soguk buji lean mixture da gereklidir buda silindirler kafalarinda isi fazlasiyla artigi icin atesleme ve detosnasyon hatalarinin onune gecebilmek icin 50-70 derecelik bir avans tanir bize.
Konu uzunca anlatilir ancak kisaca ozetlemek gerekirse  ben bu sorunun tamamen revonun yaptigi kisa vadede mutluluk uzun vadede huzun veren yazilimlarina bagliyorum.
Saygilar..

Çevrimdışı MuratGürakan

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 340
  • Yer: Ankara
  • Cinsiyet: Bay
  • Unlimited. . . . -290+ hp-
  • Üyelik Tarihi: Şub 2012
« Yanıtla #29 : 16 Mart 2012, 00:15:12 »
Aksine sorun bizzatihi revo ile alakali bu kadar aracin yazilimdan sonra misfire olmasi tesaduf olamaz ve basli basina bobine baglanamaz.
Bobinin zayifligi ayrica tartisilir ancak neden ngkbkr7 ler hic dusundunuzmu?
6 serisi kullanirken aracin orijinalinde neden yazilimdan sonra 7 serisi ve daha kisa gap li bir buji bunu irdelemek gerek.
Soguk buji lean mixture da gereklidir buda silindirler kafalarinda isi fazlasiyla artigi icin atesleme ve detosnasyon hatalarinin onune gecebilmek icin 50-70 derecelik bir avans tanir bize.
Konu uzunca anlatilir ancak kisaca ozetlemek gerekirse  ben bu sorunun tamamen revonun yaptigi kisa vadede mutluluk uzun vadede huzun veren yazilimlarina bagliyorum.
Saygilar..

Revo yazılımını bende çok beğenmiyorum açıkcası ülkemiz koşul ve yakıt kalitesini bilierek custom yapmak çok daha mantıklı geliyor bana. Revoların çokda iyi gittiğinide pek düşünmüyorum revocu arkadaşlar kızmasın :D
Ama missfire ı revoya yüklemek yanlış sebebi ise tamamen stokken dahi misfire sıkıntısı çeken tsi lar biliyorum. Ama tabi yazılımdan sonra genellikle sorun dahada artıyor.
If you don't brake your parts, you are not fast enough !
 -----
Loading...