Konu: Replika jantlar ve lastikler hakkında  (Okunma sayısı 10997 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı Emre T.

  • In Production
  • **
  • İleti: 100
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #15 : 21 Aralık 2010, 00:52:49 »
@ celal: celalcim deprem örneği kızma ama malesef talihsiz bir örnek olmuş...     :)
eğer tekerlek başına maksimum +4 kg lık (toplamda 16 kg lik) ağırlık farkı nedeniyle, aracı hareket ettirmek için kullanılan güç 4 kat artacaksa vay halimize o zaman!
yani örneğin  araca binen 60 kg lik bir kişi için de araç 240 kg güç uygulamalı demek olur.
yani araca 60 kg lik 4 kişi binse, bu 60*4*4 = 960 kg yaparki;  roccolarda en az 1320 kg olduklarından, toplamda ağırlık 2280 kg yapar ki, heralde bu yüküde rocconun taşıması pek de kolay olmaz.
neyse o yüzden bu örneği geçiyorum...    :)
ama en ucuz versiyonu değerlendirmeye alabilirim, fakat onda da cms den beğendiğin bir jant bulmam gerekecek.

@setopcu: benim nacizane fikrim, r replikalar interlagoslara göre inanın daha çakma durur bence R olmayan bir roccoda...
:)

Burda bir yanlış anlaşılma olmuş sanırım, aracı hareket ettirmek için gereken güç 4 kat artmayacak, araç sadece +64 kg. varmış gibi davranacak :)
34 EMT 06

Strikk3r

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #16 : 21 Aralık 2010, 01:02:32 »
Güzel bir paylaşım olmuş teşekkür ederim. Benim de uzun zamandır öğrenmek istediğim bir konuydu. Yalnız bu bayiler replika R jantı satıyorlarsa, dedikleri ne kadar objektif olur tartışılır. Teknik açıdan bu işleri çok iyi bilen biriyle de görüşmek lazım.

Alternarifler için ise, bence replika interlagos almayın. Replika R jantı çok daha mantıklı bir seçim olacaktır. Neredeyse artık bütün sciroccolar interlagoslu geliyor çünkü. Bu arada araç R değil diye R-jantı olmaz diye düşünmeyin, bu aracı R gibi göstermeye çalışmak gibi bir çaba olmuyor bence. Güzel görünen bir jant, 1.4 scirocolarda kullanabilir. Amg paketli c180k'lar nasıl mutlu mesut dolaşıyorlarsa, biz de bu jantlardan takabiliriz. :)

Görüntü olarak replikayım diye sırıtmadıklarını bende biliyorum ancak şu performans kaybı olayını biraz daha netleştirmek lazım. Emre 64 kg gibi bir ekstra yükten bahsetmiş, bu tam olarak nasıl oluyor bilmiyorum ama doğru ise gerçekten çok büyük bir kayıp.

İnterlagosların Türkiye'de üretildiğini biliyoruz, fabrikaya gitsek acaba bize el altından R-jantı falan vermezler mi?... :)
Çok güzel açıklamış bu yazı durumu :)
Bence de en güzeli R-Jantı ve Kumho lastikler abi hem az masraf hem de son derece güzel görüntü olur.
R-jantı takmak da cidden aracı R gibi gösterme amacı gibi anlaşılmaz bence kaldı ki hadi diyelim öyle anlaşılsın
Sokakta geçen 200 kişiden en fazla 1'i bunu anlar hatta belki bu oran daha düşük bile olabilir :D

Çevrimdışı Turhan

  • Scheduled
  • *
  • İleti: 68
  • Yaş: 30
  • Yer: Ankara
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #17 : 21 Aralık 2010, 03:19:14 »
R jantı diyorum...yapalım diyorum..evet kanınıza giriyorum :D

Çevrimdışı dirk

  • Scheduled
  • *
  • İleti: 56
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #18 : 21 Aralık 2010, 03:26:17 »
BBS RS diyorum başka bişey demiyorum =))

Çevrimdışı aydincondur

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 5065
  • Yaş: 30
  • Yer: istanbul/Ortaköy-Aydın/Germencik
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • ÇONDUR TEKSTİL
« Yanıtla #19 : 21 Aralık 2010, 05:32:15 »
vallahi eğer ki bütçeniz varsa eta beta tetsut black alıp beyaza boyatıp takarsanız beyaz araçta süper duruyor. bakınız reiger rocco. ama markalı janlatın dezavantajı satmak istenildiğinde yani model değiştirlmek istenildğinde nerdeyse hiç para etmiyor. ama replicalar marka jantlara göre cok daha az değer kaybediyor. söyle söyleyim size . bende önce 17" audi s5 jantı vardı eski arabamda,sonra gittim üzerine 200 tl verdim 18 audinin rs4 jantı aldım (2.el cok temiz latikli) sorna gittim onları verdim üstüne sağlam para verdim . konig privat netz forged jant satın almıştım . sonra onlardan da sıkılmıştım götürdüm abi o zamanki değeri 1100 usd den fazla olan ve nadir bulunan bir jant için bana 250-300 arası tekfli ettiler ki ben çıldırıyordum, sonra zar zor onları da sattım gittim rs6 jantı aldım . sonrada arabamı sattım :)

ben biryerler görüştüm 1.000 tl 18" r jantı ,800 tl 4 adet kumho lastik bizim orjinal jant ve lastiğide 750 tl ye sayıyorlar totalde biz 1050 tl vererk 18" kumho lastik ve r jantı alabiliyoruz. ki ben böyle yapmayı düşünmüyor değilim . ama başka projelerimde var kafamda tam netleştireyim zaten sizlerin oylamasına sunacağım
Ağlayan gözlerim tuzu yok dilimde , kanayan şu yaramın adı yok bilimde...

uFuK

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #20 : 21 Aralık 2010, 10:35:34 »
bence yanlış anlaşılma yok, eğer her tekere binen ortalama yük için 4 kat güç harcamak gerekiyorsa, hesap aynı yazdığım gibi olur!  :)
neyse, zaten mesele sadece bu değil ben, almanya ile yazışmaya devam ediyorum ve sagittalar için 2500 TL civarı bir fiyat aldım gibi, şimdi tek sorun onları gümrüksüz TR ye sokmak. kargo meselesi ise düşündüğümden daha aza patlayacak gibi.
çakma R meselesinde ise daha çooook düşünmek lazım bence!
:)

@ celal: celalcim deprem örneği kızma ama malesef talihsiz bir örnek olmuş...     :)
eğer tekerlek başına maksimum +4 kg lık (toplamda 16 kg lik) ağırlık farkı nedeniyle, aracı hareket ettirmek için kullanılan güç 4 kat artacaksa vay halimize o zaman!
yani örneğin  araca binen 60 kg lik bir kişi için de araç 240 kg güç uygulamalı demek olur.
yani araca 60 kg lik 4 kişi binse, bu 60*4*4 = 960 kg yaparki;  roccolarda en az 1320 kg olduklarından, toplamda ağırlık 2280 kg yapar ki, heralde bu yüküde rocconun taşıması pek de kolay olmaz.
neyse o yüzden bu örneği geçiyorum...    :)
ama en ucuz versiyonu değerlendirmeye alabilirim, fakat onda da cms den beğendiğin bir jant bulmam gerekecek.

@setopcu: benim nacizane fikrim, r replikalar interlagoslara göre inanın daha çakma durur bence R olmayan bir roccoda...
:)

Burda bir yanlış anlaşılma olmuş sanırım, aracı hareket ettirmek için gereken güç 4 kat artmayacak, araç sadece +64 kg. varmış gibi davranacak :)
« Son Düzenleme: 21 Aralık 2010, 10:37:56 Gönderen: uFuK »

Çevrimdışı Ahmet Muhtar

  • Forum Yöneticisi
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 14435
  • Yaş: 29
  • Yer: In my bedroom
  • Cinsiyet: Bay
  • Ahmet Muhtar
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #21 : 21 Aralık 2010, 10:42:10 »
bence yanlış anlaşılma yok, eğer her tekere binen ortalama yük için 4 kat güç harcamak gerekiyorsa, hesap aynı yazdığım gibi olur!  :)
neyse, zaten mesele sadece bu değil ben, almanya ile yazışmaya devam ediyorum ve sagittalar için 2500 TL civarı bir fiyat aldım gibi, şimdi tek sorun onları gümrüksüz TR ye sokmak. kargo meselesi ise düşündüğümden daha aza patlayacak gibi.
çakma R meselesinde ise daha çooook düşünmek lazım bence!
:)

@ celal: celalcim deprem örneği kızma ama malesef talihsiz bir örnek olmuş...     :)
eğer tekerlek başına maksimum +4 kg lık (toplamda 16 kg lik) ağırlık farkı nedeniyle, aracı hareket ettirmek için kullanılan güç 4 kat artacaksa vay halimize o zaman!
yani örneğin  araca binen 60 kg lik bir kişi için de araç 240 kg güç uygulamalı demek olur.
yani araca 60 kg lik 4 kişi binse, bu 60*4*4 = 960 kg yaparki;  roccolarda en az 1320 kg olduklarından, toplamda ağırlık 2280 kg yapar ki, heralde bu yüküde rocconun taşıması pek de kolay olmaz.
neyse o yüzden bu örneği geçiyorum...    :)
ama en ucuz versiyonu değerlendirmeye alabilirim, fakat onda da cms den beğendiğin bir jant bulmam gerekecek.

@setopcu: benim nacizane fikrim, r replikalar interlagoslara göre inanın daha çakma durur bence R olmayan bir roccoda...
:)

Burda bir yanlış anlaşılma olmuş sanırım, aracı hareket ettirmek için gereken güç 4 kat artmayacak, araç sadece +64 kg. varmış gibi davranacak :)
kargo için bir lojistik firmasıyla falan konuşsanız ? bir arkadaşım gümrük yada lojistik firmasından mı ne staj yapmıştı , o söylemişti italyadan birisi için jant getirdiler,tırla falan diye ... sanırım gümrükten geçti ,kolaylık sağlıyormuş firmalar anladığım kadarıyla...
arabam bemeve
gel gidelim ataköye
arada giderim nasyonele
boru mu oğlum bu f30 bemeve

arabamla kızlar başıma üşüştü
eski milli kalecimizin adı rüştü
aman volkan dikkat
piston aşağı ya düştü :)

uFuK

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #22 : 21 Aralık 2010, 11:12:45 »
@ VOLKAN: olabilir volkan hocam, ama eğer mümkün olursa oradan satın aldırıp, kişisel kargo olarak (hediye) tarzı bir tanıdığımın göndermesini isteyeceğim.
olmazsa başka çözümler üreticez bakalım...

Çevrimdışı Ahmet Muhtar

  • Forum Yöneticisi
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 14435
  • Yaş: 29
  • Yer: In my bedroom
  • Cinsiyet: Bay
  • Ahmet Muhtar
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #23 : 21 Aralık 2010, 11:29:29 »
@ VOLKAN: olabilir volkan hocam, ama eğer mümkün olursa oradan satın aldırıp, kişisel kargo olarak (hediye) tarzı bir tanıdığımın göndermesini isteyeceğim.
olmazsa başka çözümler üreticez bakalım...
bende merak ettim , arkadaşım şimdi uyuyordur , arayıp soracağım öğleden sonra belki faydalı bir bilgi verir..
arabam bemeve
gel gidelim ataköye
arada giderim nasyonele
boru mu oğlum bu f30 bemeve

arabamla kızlar başıma üşüştü
eski milli kalecimizin adı rüştü
aman volkan dikkat
piston aşağı ya düştü :)

Strikk3r

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #24 : 21 Aralık 2010, 12:53:20 »
ben biryerler görüştüm 1.000 tl 18" r jantı ,800 tl 4 adet kumho lastik bizim orjinal jant ve lastiğide 750 tl ye sayıyorlar totalde biz 1050 tl vererk 18" kumho lastik ve r jantı alabiliyoruz. ki ben böyle yapmayı düşünmüyor değilim . ama başka projelerimde var kafamda tam netleştireyim zaten sizlerin oylamasına sunacağım
Bu olay benim de kafama girdi açıkcası :D Ama yeter artık valla bittim para harcamym diyorum yeni şeyler çıkıyor :D Neyse ben bu jantlarla biraz daha giderim :D

Çevrimdışı Önder

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 309
  • Yer: İstanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #25 : 21 Aralık 2010, 14:08:40 »
Güzel bir paylaşım olmuş teşekkür ederim. Benim de uzun zamandır öğrenmek istediğim bir konuydu. Yalnız bu bayiler replika R jantı satıyorlarsa, dedikleri ne kadar objektif olur tartışılır. Teknik açıdan bu işleri çok iyi bilen biriyle de görüşmek lazım.

Alternarifler için ise, bence replika interlagos almayın. Replika R jantı çok daha mantıklı bir seçim olacaktır. Neredeyse artık bütün sciroccolar interlagoslu geliyor çünkü. Bu arada araç R değil diye R-jantı olmaz diye düşünmeyin, bu aracı R gibi göstermeye çalışmak gibi bir çaba olmuyor bence. Güzel görünen bir jant, 1.4 scirocolarda kullanabilir. Amg paketli c180k'lar nasıl mutlu mesut dolaşıyorlarsa, biz de bu jantlardan takabiliriz. :)

Görüntü olarak replikayım diye sırıtmadıklarını bende biliyorum ancak şu performans kaybı olayını biraz daha netleştirmek lazım. Emre 64 kg gibi bir ekstra yükten bahsetmiş, bu tam olarak nasıl oluyor bilmiyorum ama doğru ise gerçekten çok büyük bir kayıp.

İnterlagosların Türkiye'de üretildiğini biliyoruz, fabrikaya gitsek acaba bize el altından R-jantı falan vermezler mi?... :)
Çok güzel açıklamış bu yazı durumu :)
Bence de en güzeli R-Jantı ve Kumho lastikler abi hem az masraf hem de son derece güzel görüntü olur.
R-jantı takmak da cidden aracı R gibi gösterme amacı gibi anlaşılmaz bence kaldı ki hadi diyelim öyle anlaşılsın
Sokakta geçen 200 kişiden en fazla 1'i bunu anlar hatta belki bu oran daha düşük bile olabilir :D

replika jant hıc kullanmadıgım ıcın bır sey dıyemeyecegım ama Kumho lastıklerle ılgılı acı tecrubem var oncekı aracıma takmıstım ,ıslak zemınde yol tutusu cok kotu,frenleme mesafesı cok uzuyor bunun dısında arabadanmıdır lastıktenmıdır tam anlayamadım ama araba vırajlarda da cok savruluyordu lastıklere 5 ay kadar dayanabıldım daha sonra orıjınal ebata ve Mıchelın'e donus yapmıstım,o yuzden dısardakı 1 kısıden cok sızın surus guvenlıgınız bence cok daha onemlı ..

Çevrimdışı farukefe

  • Ordered (Yeni Üye)
  • İleti: 6
  • Yaş: 37
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • Babel Group
« Yanıtla #26 : 21 Aralık 2010, 15:04:52 »
Arkadaşlar bende R jantı uzun zamndır araştırıyorum yakın zamna kadar piyasada sadece 17" olanları mevcuttu ancak 18"te artık lastikçilerde mevcut ve fiyatlar ortalama 1000TL civarında. Ben R jant almayı ve üzerinede orjinaldeki gibi Dunlop Sport maxx 235/40/18 lastik takmayı düşünüyorum toplam maliyet 2400 gibi br rakamı buluyor. Ancak elimdeki jantlarıda satmayı düşünüyorum 750-800 gibi bir rakama sayan bir yer varsa değiştiricem başka almak isteyen arkadaşlar varsa ortak hareket edebiliriz pazarlık şansımız olur diye düşünüyorum.

cemal arslan

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #27 : 21 Aralık 2010, 15:25:24 »
o kadar paraya yazık bence

replica...al gitsin ...sorun falan da olmaz...

ömür boyu kullanacak değilsin
org jant olsa çizilmeyecek mi vurmayacan mı  ?


Çevrimdışı Ahmet Muhtar

  • Forum Yöneticisi
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 14435
  • Yaş: 29
  • Yer: In my bedroom
  • Cinsiyet: Bay
  • Ahmet Muhtar
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #28 : 21 Aralık 2010, 15:32:05 »
o kadar paraya yazık bence

replica...al gitsin ...sorun falan da olmaz...

ömür boyu kullanacak değilsin
org jant olsa çizilmeyecek mi vurmayacan mı  ?


buda çok samimi bir düşünce ... katılmamak elde değil aslında :/
arabam bemeve
gel gidelim ataköye
arada giderim nasyonele
boru mu oğlum bu f30 bemeve

arabamla kızlar başıma üşüştü
eski milli kalecimizin adı rüştü
aman volkan dikkat
piston aşağı ya düştü :)

Strikk3r

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #29 : 21 Aralık 2010, 15:45:05 »
o kadar paraya yazık bence

replica...al gitsin ...sorun falan da olmaz...

ömür boyu kullanacak değilsin
org jant olsa çizilmeyecek mi vurmayacan mı  ?


buda çok samimi bir düşünce ... katılmamak elde değil aslında :/
+1 :D Jant alıcak olunca replica alıcam büyük ihtimalle ama şimdilik boyanmış jantlarımla mutluyum ben :D