Konu: Replika jantlar ve lastikler hakkında  (Okunma sayısı 11412 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


uFuK

  • Ziyaretçi
« : 20 Aralık 2010, 18:54:54 »
satılık replika talladega jantı (R jantı) ve replika jantlar ile ilgili başka bir başlık var ama yine de ben ayrıntılı olsun diyerekden yeni bir başlık açma gereği duydum.
Bugün yarım günümü vererek ve yaklaşık 10 farklı jant&lastik bayisine giderek yapmış olduğum araştırma sonrası izlenimlerimi paylaşmak ve sizlerinde düşüncelerini almak istiyorum.

Hem 18' interlagos hem de 18' ve 19' olan talladega (R jantı) & audi rs6 jantlara baktım.
replikalar hakkında ilk izlenimim, benim gördüğüm jantların hiçbirisi "ben çakmayım" diye bağırmıyordu açıkcası.

Replikaların güvenlik açısından sıkıntı yarattığı, çatlayabildiği, eğildiği vb. mevzularında lastikçilerin dışında bir arkadaşımın yakını olan bir michelin bayisi sahibiyle konuştum. Bundan 5-10 yıl öncesine kadar bu tür şeylerin zaman zaman olabildiğini ama artık bu gibi olumsuz şeylerin yaşanmadığını çünkü replika jantların çin malıda olsa büyük bir bölümünün TSE onaylı olarak Türkiyeye geldiğini ve 2 yıl garantili olduğunu söyledi. Eskiden TSE onayı olmadığından her tür jantın gelebildiğini bu sebeplede ciddi sıkıntıların yaşanmış olduğunu kabul etti. replika jantların dezavantaj olarak ise bilindiği üzere replikaların ortalama 2-4 kg arasında daha ağır olabileceklerini ama bununda performans açısında çok büyük farklar yaratmayacağını, bir de örneğin orjinal jantların renginin 5 yılda soluyorsa bunların 3 yılda solabileceğini ekledi. Açıkcası anlattıkları genel olarak bana mantıklı geldi. BMW X6, Audi Q7 vb. birçok lüks araçda bile replika jantlar kullanılmaya başlandığını ek olarak belirtti.

Bunun dışında tabiki; orjinal jantla replika jantın aynı fabrikadan çıktığını, bu jantların bir bölümünün fabrikalara gönderilip, bir bölümünün de piyasaya sürüldüğü gibi saçma sapan şeyler de söyleyenler oldu. Bunları direk geçiyorum...

Fiyat olarak interlagoslara 850-950-1100-1300 TL; 19' lik talladega jantlara ise 1100-1300 TL  fiyatlar verdiler.
gördüğüm tüm interlagoslar anladığım kadarıyla aynıydı ve ortak tedarikçiden alınmıştı.

Tüm bunlara ek olarak, lastik fiyatları da aldım, 18' için michelin, bridgestone vb. markalarına (235/40/18) 350-400 TL fiyatlar verdiler.
Ayrıca Kumho markası için ise 150-180 TL arası fiyatlar verdiler. Ve bu lastik için oldukça olumlu şeyler söylediler.

SONUÇ OLARAK BİR KARAR VERMEM GEREKİYOR,
1. ALTERNATİF: ORTALAMA 900 TL  REPLİKA INTERLAGOSLARA, 1600 TL DE MICHELIN LASTİKLERE OLMAK ÜZERE TOPLAMDA 2500 TL VERECEĞİM.

2. ALTERNATİF:  GETİRTEBİLİRSEM ALMANYADAN 19' SAGİTTA GETİRTİP 2400 TL JANTLARA,  600 TL KUMHO LASTİKLERE + KARGO MASRAFI OLMAK ÜZERE ORTALAMA 3250 - 3500 TL VERECEĞİM.  
(SAGİTTALAR TR DE 4000 TL CİVARI)

3. ALTERNATİF:  HİÇBİRŞEY ALMAYACAĞIM...

:)
« Son Düzenleme: 20 Aralık 2010, 19:14:30 Gönderen: uFuK »

Çevrimdışı Turhan

  • Scheduled
  • *
  • İleti: 68
  • Yaş: 30
  • Yer: Ankara
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #1 : 20 Aralık 2010, 19:10:59 »
yazı cok güzel olmuş eline saglık..

bir alternatif de ben sunayım (bunu uygulamayı bende düşünmüyor degilim);

4. interlagosların o kadar cok yaygınlasıp fabrika cıkısı gibi olmasının ardından, R jantı düşünülebilir..

ek olarak: interlagos seçenegini bence elemelisin..

Çevrimdışı ali

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 428
  • Yaş: 29
  • Yer: İstanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #2 : 20 Aralık 2010, 19:18:05 »
Allah nasip ederse ocak ortasi gibi almanyaya gidicam ordan janti alsam gelsem elimde bi sikinti olurmu ?

Çevrimdışı Emre T.

  • In Production
  • **
  • İleti: 100
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #3 : 20 Aralık 2010, 19:23:32 »
Bir yerde okumuştum, jantlardaki ağırlık araca 4 katı etki ediyormuş. Yani normal janttan 4 kg. daha ağır olan jant, araçta 4*4 = 16 kg. yük varmış gibi etki ediyormuş. 4 jant için 64 kg. yani ekstra 1 insan ağırlığı kadar performans kaybı yaratabilir.
34 EMT 06

uFuK

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #4 : 20 Aralık 2010, 19:33:47 »
@ Teken: öncelikle rica ederim, biraz yorucu oldu ama birşeyler öğrenmiş olduk.
ayrıca interlagos meselesinde açıkcası bende aynı şeyi düşünüyorum ama R olmadığı bariz biçimde belli olan bir roccoya R jantı takmak da bana biraz zorlama olacak gibi geliyor.
:)

@ ali: bende şu an almanya ile iletişim halindeyim jant maliyeti ve kargo konusunda, ama bence jantları bagaj olarak getirmek çok problem olmaz zannediyorum

@lazy: yazdığını bende biryerlerde okumuştum ama açıkcası bir matematikçi olarak bana çok mantıklı gelmiyor.
yani 16 kg nasıl olurda 64 kg olarak yük varmış gibi etki edebilir araca, makul bir neden göremiyorum.
:)


Çevrimdışı Emre T.

  • In Production
  • **
  • İleti: 100
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #5 : 20 Aralık 2010, 19:42:58 »
Bana da saçma gelmişti aslında fakat eğer öyle değilse neden firmalar 2-3 kg. daha hafif jant üretmek için bu kadar uğraşıp bu kadar yüksek fiyata satsın ki?
34 EMT 06

Çevrimdışı Alihan

  • Transport
  • ****
  • İleti: 617
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #6 : 20 Aralık 2010, 19:48:20 »
Güzel bir paylaşım olmuş teşekkür ederim. Benim de uzun zamandır öğrenmek istediğim bir konuydu. Yalnız bu bayiler replika R jantı satıyorlarsa, dedikleri ne kadar objektif olur tartışılır. Teknik açıdan bu işleri çok iyi bilen biriyle de görüşmek lazım.

Alternarifler için ise, bence replika interlagos almayın. Replika R jantı çok daha mantıklı bir seçim olacaktır. Neredeyse artık bütün sciroccolar interlagoslu geliyor çünkü. Bu arada araç R değil diye R-jantı olmaz diye düşünmeyin, bu aracı R gibi göstermeye çalışmak gibi bir çaba olmuyor bence. Güzel görünen bir jant, 1.4 scirocolarda kullanabilir. Amg paketli c180k'lar nasıl mutlu mesut dolaşıyorlarsa, biz de bu jantlardan takabiliriz. :)

Görüntü olarak replikayım diye sırıtmadıklarını bende biliyorum ancak şu performans kaybı olayını biraz daha netleştirmek lazım. Emre 64 kg gibi bir ekstra yükten bahsetmiş, bu tam olarak nasıl oluyor bilmiyorum ama doğru ise gerçekten çok büyük bir kayıp.

İnterlagosların Türkiye'de üretildiğini biliyoruz, fabrikaya gitsek acaba bize el altından R-jantı falan vermezler mi?... :)

Çevrimdışı Furkan Durmuş

  • In Production
  • **
  • İleti: 167
  • Yaş: 27
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #7 : 20 Aralık 2010, 19:51:14 »
güzel paylaşım, teşekkürler..
beklemede :(

uFuK

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #8 : 20 Aralık 2010, 20:15:16 »
@ alihan: öncelikle şunu belirteyim, yazdığım bilgileri bana anlatan kişinin sahibi olduğu bayide replika R jantı yoktu sadece interlagos vardı.   :)
işin şakası bir yana, dediğin doğru tabi, sonuçta bu iş ticaret ama adama bir tanıdık vasıtasıyla gittiğim için verdiği bilgilerin en azından % 70 doğruluk payı olduğunu düşünüyorum.  Buna ek olarak replika R jant almak konusunda ise yine yazdıklarının doğru olduğunu düşünmekle beraber, benim içime çok sinmiyor... en azında şimdilik....   :)
son olarak fabrikadan R jant çıkarmı........?
denemek lazım!   :)

Çevrimdışı zeynelkoc

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1188
  • Yaş: 5
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #9 : 20 Aralık 2010, 20:29:39 »
faydalı bilgiler teşekkürler

Çevrimdışı Celal Carhoglu

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1160
  • Yaş: 33
  • Yer: Ankara
  • Cinsiyet: Bay
  • herseyi bilen adam bay "C"
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #10 : 20 Aralık 2010, 21:12:40 »
4x4 muhabbeti, belki, direk aktarim organinindaki agirlik deigisikliginden fark ediyordur..

yani sole dusunun, normal donme icin gereken eneri yerine daha buyuk bir enerjinin kullanilip. aradaki varyans farkini kirmak gibi..

bende sole bisi okumustum, deprem icin kullanilan 5.2 4.4vs gibi rakamlarin arasinda 10x fark warmis yani 5.2 depremi 5.1 depreminden 10 kat fazla etki yaratiyormus [yda hissedilen]

ayni mantik tan kaynakli olabilir.

bu arada ufuk abi, almanyadan getirme vs filan hic bulasma bence.. beklemesi gelmesi sonrasinda granti kapsami vs dert kapisi :)

illa alcam diyorsan, 1. secenek ideal bence, fiyati da uygun [gerci ben cms jant arti kumhyo lastik ile en ucuz opsiyonu atlamissin ama:)] ama tabi tercih senin :)

keske bugun fotolarini cekseydin jantlarin cok mrk ettim cnk :)
izmir bebesi olduuuuu =)

Çevrimdışı setopcu

  • Ordered (Yeni Üye)
  • İleti: 15
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #11 : 20 Aralık 2010, 21:32:20 »
hocam bencede 1.5cu alternatif oda şöyle iyi sağlam ve güvenilir bir r replika jantı ve iyi bir lastik derim..çünkü interlagosların bugüne kadar hicbir iyi replikasını göremedim ve arkadaslarımızın dediği gibi artık neredeyse tum sciroccolar interlagosla gelmeye basladı

uFuK

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #12 : 20 Aralık 2010, 22:41:19 »
@ celal: celalcim deprem örneği kızma ama malesef talihsiz bir örnek olmuş...     :)
eğer tekerlek başına maksimum +4 kg lık (toplamda 16 kg lik) ağırlık farkı nedeniyle, aracı hareket ettirmek için kullanılan güç 4 kat artacaksa vay halimize o zaman!
yani örneğin  araca binen 60 kg lik bir kişi için de araç 240 kg güç uygulamalı demek olur.
yani araca 60 kg lik 4 kişi binse, bu 60*4*4 = 960 kg yaparki;  roccolarda en az 1320 kg olduklarından, toplamda ağırlık 2280 kg yapar ki, heralde bu yüküde rocconun taşıması pek de kolay olmaz.
neyse o yüzden bu örneği geçiyorum...    :)
ama en ucuz versiyonu değerlendirmeye alabilirim, fakat onda da cms den beğendiğin bir jant bulmam gerekecek.

@setopcu: benim nacizane fikrim, r replikalar interlagoslara göre inanın daha çakma durur bence R olmayan bir roccoda...
:)

Çevrimdışı A r a S

  • In Production
  • **
  • İleti: 231
  • Yaş: 35
  • Yer: istanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #13 : 20 Aralık 2010, 23:36:58 »
3. alternatif çok mantıklıymış :)

Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8845
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #14 : 20 Aralık 2010, 23:58:30 »
bence taklit yada replica yerine, markası ile beğendiğiniz jantı alın derim ...