Konu: Kış Lastiği Kullanmanın Yaşamsal Önemi !!!!!!  (Okunma sayısı 8745 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8845
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« : 08 Aralık 2010, 21:57:14 »
İşte kış koşullarında araba kullanırken dikkat etmeniz gereken başlıca noktalar:

GÖRÜŞ: Bir sürücünün temizlik açısından en titiz olması gereken nokta görüş açısını en iyi seviyede tutmasına imkan sağlayacak cam ve aynalarıdır. Sürüş esnasında etrafınızı temiz bir camdan izlediğinizden emin olun. Güvenliğiniz için görüş mesafenizin iyi olması gerekmektedir. Yola çıkmadan,otomobilinizin camlarında birikmiş olan su birikintilerini ve karları mutlaka temizleyin.

HAZIRLIK: Yola çıkmadan önce hazırlık yapın. Emin olmanız gerekenler, aracınızın altında bulunan lastiğin kış lastiği olması, radyatördeki antifriz ve su karışımı ile akü kontrolleridir. Standart lastiklerinizi kışın zorlu hava şartlarında kullanmak,lastiklerinizin ömrünü azaltmak demektir. En doğrusu kasım ayında kış lastiklerinizi taktırmak, bir sonraki kış döneminde kullanmak üzere nisan ayında çıkartmak olacaktır. Aracınızın radyatöründeki antifriz ve su karışımının ideal ölçüsü her birinin eşit ölçüde olmasıdır. Bu karışımdaki ölçünün değişmesi, sıcak ve soğuk koşullarda aracın performansını olumsuz yönde etkileyecektir.
Aracınızdaki aküyü, üç yıldan fazla bir süredir kullanıyorsanız, kış başlamadan önce servis istasyonunuza uğrayıp kontrol ettirin.

YOLDA: Araç kullanırken hızlı manevra yapılması gerekebileceğini akıldan çıkartmamak ve hareketleri zorlaştırmayacak rahat giysiler giymek çok önemlidir. Motoru çalıştırdıktan sonra birkaç saniye beklemenin gerekli olduğu düşünülür oysa ki motoru çalıştırdıktan sonra hemen harekete geçmek katalizatörü daha hızlı ısıtacağından daha çabuk devreye girmesini sağlar. Araç içerisinde oluşabilecek buhardan kurtulmak için havalandırmayı açıp ön cama vermeniz ve camlarınızı açarak hava sirkülasyonu yapmanız gerekmektedir.

SÜRÜŞ: Normal hava şartlarında gösterilen dikkatin daha fazlası gösterilmeli ve öndeki araçla aradaki takip mesafesinin mümkün olduğunca çok bırakılması gerekmektedir bu sayede fren yapılması gerektiğinde uzayacak fren mesafesinden sürücü olumsuz yönde etkilenmeyecektir. Yumuşak karda ise tam fren duruş mesafesini kısaltacaktır çünkü ön tekerlekler bir kürek işlevi görecek ve aracın önünde kar birikmesini sağlayacaktır.

RİSKLER: Buzlanma riski rüzgara açık olan yerlerde daha çok olacaktır bu yüzden ilerlemekte olduğunu zeminin altında buzdan bir kütle olabileceğini akıldan çıkartmamak gerekiyor. Buzlanmanın olabileceği düşünülerek virajlarda hızın düşürülmesi ve direksiyonun mümkün olduğunca yavaş çevrilmesi gerekmektedir. Yokuşlara hızlı girilmesi ve aracın hareket enerjisinden faydalanmaya çalışılmalıdır.

Kış Lastiklerinin Avantajları :

Normal lastiklere göre farklı sırt desen tasarımı ve sırt karışımı ile hazırlanan kış lastikleri özellikle sıfırın altındaki hava sıcaklıklarında bile yumuşak ve dayanıklılığını koruyacak bir yapıya sahiptir.

Karlı ve buzlu zeminlerde lastiğin, yola tutunmasının ve çekiş yeteneğinin standart lastiklere göre daha iyi olması için, sırt desen tasarımı ince lameli ve geniş bloklu olarak tasarlanmıştır.

Kış lastiklerinde bulunan kış şartları için tasarlanmış özel omuz profili ıslak ve karlı zeminlerde yüksek yol tutuş elde edilmesini sağlar.

Sırt deseninin ve omuz bloklarının dişli yapısı karlı zeminlerde ilave çekiş sağlar. Bunun yanı sıra özellikle silikalı sırt karışımı ve kılcal kanallı blok yapısı kullanılarak ıslak zeminde mükemmel yol tutuş sağlar.

Kış Lastiği sadece karda ve buzda kulalnılmaz;

Kış lastikleri tüm bir kış sezonu boyunca, Ekim`de aracınıza takılıp Nisan`da çıkarılabilecek ve bu süre içerisinde kötü hava koşullarından dolayı oluşabilecek risklere karşı sizi güvenle koruyacak lastiklerdir. Dolayısıyla kış lastikleri karlı ve buzlu zeminlerde yere tutunmayı sağlayıp zorlu kış koşullarına çok mükemmel cevap verebilmektedirler. Aynı zamanda, kuru ve ıslak zeminlerde ise performanslarında herhangi bir azalma olmaksızın güvenle kullanılırlar. Islak zeminlerde ise suyu en hızlı biçimde tahliye ederek ve lastiğin yolla temasının devamlı olmasını sağlayarak aquaplaning (suda kızaklama) riskini en aza indirir.

Kış Lastiklerinin avantajları :

En önemli avantajı düşük sıcaklıklarda özelliğini kaybetmeyen özel sırt karışımı ile kış koşulları için üretilmiş olmalarıdır. Ayrıca sırt desenin ve omuz bloklarının dişli yapısı karlı zeminlerde ilave çekiş sağlar. Bunun yanısıra özellikle silikali sırt karışımı ve kılcal kanallı blok yapısı kullanılarak ıslak zeminde mükemmel yol tutuş sağlar.

Lastik kullanımında çıkan bazı problemler ve sebepleri:

- Viraj alırken ve dururken lastiklerin ötmesi: Düşük hava basıncı
- Direksiyon hakimiyetinin azalması: Düşük hava basıncı, aşınmış lastik
- Lastiğin omuzlarının fazla aşınması: Düşük hava basıncı, bozuk rot ayarı, standard dışı (geniş) jant kullanımı
- Lastiğin tabanının ortasında aşırı aşınma, vuruntu, yalpalama: Yüksek hava basıncı, balansızlık, jantta/mekanik aksamda ayarsızlık, standard dışı (dar) jant kullanımı
- Düzensiz aşınma: Bozuk rot ayarı

Ö N E R İ L E R :

- Lastiklerinizin havasını en az 15 günde bir kontrol edin.
- Karlı ve buzlu yollarda lastiğinizin hava basıncını kesinlikle düşürmeyin.
- Bozuk satıhlarda yüksek hız yapmayın.
- Kışın diş derinliğinin 3 mm.`den az olması çekişi olumsuz etkiler. Buzlu ve karlı zeminde ise hiç işe yaramaz...
- Lastiğinizi kaldırım kenarlarına ve sivri yüzeylere çarpmaktan kaçının.
- Bijon somunlarının sıkılığını düzenli olarak kontrol edin.
- Uzun yola çıkarken  araç yüklüyken ve hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğünde  hava basıncını 2 PSI arttırın.
- Supap kapaklarını kapalı tutun.
- Diş derinliği 1.6 mm.`ye düşen lastikleri mutlaka değiştirin.
- Lastiğinizi parlatmak için petrol ürünleri içeren deterjan veya cilalar kullanmayın.
- Araç üreticisi tarafından onaylanmış ebattaki lastik ve jantları kullanın.

Lastiği daima yetkili bayisinden garanti belgesi ile birlikte satın alın ve uzman kişilere set ettirin. Unutmayın lastik aracı yola bağlayan tek donanımdır...


Tevfik ERK

Çevrimdışı serdar

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1463
  • Yaş: 33
  • Yer: İSTANBUL
  • Cinsiyet: Bay
  • ESKİ REVO ROCCO'CU
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #1 : 11 Aralık 2010, 16:56:26 »
abi bilgiler şahane ellerin dert görmesin

NEW JETTA 2012 COMFORTLİNE
              34 HUR 37

Çevrimdışı Özgür Kaya

  • Forum Yöneticisi
  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1676
  • Yaş: 43
  • Yer: Ankara-Adana
  • Cinsiyet: Bay
  • An humble perfectionist.
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #2 : 12 Aralık 2010, 12:40:07 »
Tevfik abi, tam da zamaninda, cok onemli bilgiler....
2011 1.4 160 hp. DSG, Rising Blue,
Mirror pack, Interlagos, Cruise Control, Bi-Xenon, Titanium Upholstery, Original R Led DRL. Llumar tints & hud protection film. Led plate ligths.

2012 1.6 Polo TDI DSG Comfortline, deep black pearl.

Çevrimdışı Alihan

  • Transport
  • ****
  • İleti: 617
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #3 : 13 Aralık 2010, 00:05:01 »
Tevfik abi çok teşekkürler bilgiler çok güzel. Bir şey sormak istiyorum, interlagoslara kış lastiği alsam, takıp çıkarırken jantlar zarar görür mü? Geçen gün mecidiyeköydeki michelin bayiinde bir arkadaşım taktırıyordu. Ordaki adama sorduğumda, en güzeli farklı jant almak dedi. ama biz lastik takan cihazın keçesini sürekli değiştirdiğimiz için, aynı janta taksan bile hiç bir şey olmaz dedi. Bu konuda yorumunuz nedir? Siz interlagoslarınıza mı taktınız kış lastiklerini ?

Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8845
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #4 : 13 Aralık 2010, 00:58:09 »
interlagos 18 inç ve kış lastiği epey pahalı, tavsiyem 4 ad 16 inç jant ve 205/55R16 lastik jantları ile sadece 18 inç lerden ucuza mal olur... sök taka gelince yeni teknoloji basık seri lastik söküp takma makinası olan bir yetkili bayide işinin ehli bir usta sökerse hiç bir zarar gelmeyecektir... ama lastikler çok sök takta deforme olabilir ama öyle 2-3 kez sök takta da değil yani :)

Tevfik abi çok teşekkürler bilgiler çok güzel. Bir şey sormak istiyorum, interlagoslara kış lastiği alsam, takıp çıkarırken jantlar zarar görür mü? Geçen gün mecidiyeköydeki michelin bayiinde bir arkadaşım taktırıyordu. Ordaki adama sorduğumda, en güzeli farklı jant almak dedi. ama biz lastik takan cihazın keçesini sürekli değiştirdiğimiz için, aynı janta taksan bile hiç bir şey olmaz dedi. Bu konuda yorumunuz nedir? Siz interlagoslarınıza mı taktınız kış lastiklerini ?

Çevrimdışı Alihan

  • Transport
  • ****
  • İleti: 617
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #5 : 13 Aralık 2010, 02:19:08 »
interlagos 18 inç ve kış lastiği epey pahalı, tavsiyem 4 ad 16 inç jant ve 205/55R16 lastik jantları ile sadece 18 inç lerden ucuza mal olur... sök taka gelince yeni teknoloji basık seri lastik söküp takma makinası olan bir yetkili bayide işinin ehli bir usta sökerse hiç bir zarar gelmeyecektir... ama lastikler çok sök takta deforme olabilir ama öyle 2-3 kez sök takta da değil yani :)

Evet michelin pilot alpin ve pirelli sottozero II sordum, 450 lira civarındalar lastik başı, gerçekten çok para. Sport alpin a3 desen hala, alpin a4 desene geçmiş, seneye sport alpin a4 desene geçerse ve bendeki a3 lastige bise olursa yedek bulamayacagımı soyledi. Bu durumda pirelli almak daha mantıklı geldi bana, ama dediğim gibi nerden baksanız 1800 tl'yi buluyor. Havalarda çok soğuk, şuanki yaz lastiklerimi kullanırken zarar görüyor olması beni rahatsız ediyor. Rocco'yu 16"'le görmeye tahamül edemem gibi geliyor. Sizin canavar 16"'lemi kış lastiğini giydi yoksa interlagosla mı?


Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8845
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #6 : 13 Aralık 2010, 02:32:21 »
225/50R17 donington 17" Bridgestone Blizzak LM-35
Sizin canavar 16"'lemi kış lastiğini giydi yoksa interlagosla mı?

Çevrimdışı Alihan

  • Transport
  • ****
  • İleti: 617
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #7 : 13 Aralık 2010, 06:28:49 »
225/50R17 donington 17" Bridgestone Blizzak LM-35

Siz kullandığınıza göre listeme bridgestone'uda ekleyebilirim ozaman. :)

Çevrimdışı zeynelkoc

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1188
  • Yaş: 5
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #8 : 13 Aralık 2010, 08:59:30 »
çok yararlı bilgiler teşekkürler abi

Çevrimdışı cassani

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 407
  • Yaş: 37
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #9 : 13 Aralık 2010, 09:51:02 »
teşekkürler tevfik abi senden başkasıda  bu konuyu bu kadar detaylı açamazdı :D

Çevrimdışı balci2520

  • Ordered (Yeni Üye)
  • İleti: 48
  • 22 RE 444
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #10 : 13 Aralık 2010, 21:25:48 »
tevfik abim yakıt kapağımızın içinde sizin kullandığınız ebat yok 225/50/17. ben kış için 225/45/17 kullanıyorum. benim düşüncem şuan sizin hız ibreniz doğru göstermiyo. bide bizim arabalara 245/45/18 olur mu sizce?

Çevrimdışı OZKAN

  • Transport
  • ****
  • İleti: 652
  • Yaş: 36
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #11 : 13 Aralık 2010, 21:42:53 »
tevfik ağbinin dediği ebat ları takan kullan arkadaşlarımız var ben anlamadım takarsak ii mi olmaz mı yada ne olur açarsan konuyu.
2000 106 GTİ Efsane
2006 206 RC
2009 Scirocco
2011 Polo Gti
2013 Golf 7 Higline
2013 POLO  GTI...

Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8845
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #12 : 14 Aralık 2010, 00:19:33 »
205/55R16*
205/50R17*
235/45R18
235/40R18
bunlardan ilk 2 si fabrikanın kış lastiği tavsiyeleri

doğal olarak taban genişledikçe kar ve buz tutunması handikap oluyor,
dilediğinizi takabilirsiniz... :)



tevfik ağbinin dediği ebat ları takan kullan arkadaşlarımız var ben anlamadım takarsak ii mi olmaz mı yada ne olur açarsan konuyu.

Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8845
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #13 : 14 Aralık 2010, 00:21:57 »
bende yay var o nedenle araç azcık yükselsin diye 225/50R18 taktım, sizin taktığınız 225/45R17 de 235/45R17 den alçak lastik ama kışın daha faydalıdır... :)
245/45R18 kesinlikle olmaz aracın oem lastik çapından 2 size büyük çapta... en fazla 1 size yukarı yada aşağı öneririz...

tevfik abim yakıt kapağımızın içinde sizin kullandığınız ebat yok 225/50/17. ben kış için 225/45/17 kullanıyorum. benim düşüncem şuan sizin hız ibreniz doğru göstermiyo. bide bizim arabalara 245/45/18 olur mu sizce?

Çevrimdışı aydincondur

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 5065
  • Yaş: 30
  • Yer: istanbul/Ortaköy-Aydın/Germencik
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • ÇONDUR TEKSTİL
« Yanıtla #14 : 14 Aralık 2010, 01:51:46 »
yada en temizi benim gibi karda araba kullanmasını bilmiyorsan kış lastiği almayıp karda falan hiç arabanı çıkarmıcaksın :)
Ağlayan gözlerim tuzu yok dilimde , kanayan şu yaramın adı yok bilimde...