Konu: Osmangazi Köprüsünü kullanan var mı?  (Okunma sayısı 1706 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı revivo73

  • Transport
  • ****
  • İleti: 854
  • Yaş: 45
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Mazda RX-8
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« : 21 Eylül 2016, 20:59:51 »
Osmangazi köprüsü biliyorsunuz İzmit körfezindeki 2.7km'lik köprü. Bu sene istanbul a hiç gitmediğim için kullanmadım fakat giden coğu kişi de kullanmıyormuş gerekce olarak ta ücretlerin yüksekliği gösteriliyor. Köprü 89.50 ancak Gemlik çıkışına kadar 98.50TL tutuyormuş Bir de Minivan kullananlar için aynı yol ücreti 155TL ymiş.

Ben bu sonbaharda iş için en az bir kere İstanbul'a kesin gideceğim. En son Yalova - Yenikapı arasındaki arabalı vapur ile gitmiştim ve 65TL gibi ödemiştim ve deniz yolculuğu 1 saat kadar sürmüştü. Yollarda geçireceğim zaman ve harcayacağım benzine göre son derece mantıklı bir rakam.

Bursa'dan Anadolu yakasında bir yere gidecek olsam 2.7 km'lik güzel bir köprü yolu kısaltıyor ancak  Gemlik girişinden 98.50TL ki bunun bir de dönüşü var. Topçular- Eskihisar feribotu gidiş dönüş bileti 100TL ve iddiaya göre ücretsiz fast-food ikram ediliyormuş. Bu köprüyü sadece çok acelem varsa kullanırdım herhalde. Nitekim anlatıldığı kadarıyla sadece cok acelesi olan, iş gereği , yolcu otobüsleri falan en cok köprüyü kullanıyormuş onun dışında vatandaş köprüden köşe bucak kaçıyormuş ki doğrudur cunku Bursa'daki caddelerde ilk saati 7TL'ye yükselen park ücretini vermemek için ara sokaklarda kaldırımların üstüne, apartman kapılarının önünü,  kapatacak şekilde park eden binlerce vatandaş var  :)
Bursa

Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8845
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #1 : 21 Eylül 2016, 21:34:06 »
Ticari arac kamyon cekici uluslararasi nakliye mecburi kullanir.. bireysel kullanicilar ise acelesi varsa kullanir.. isim yoksa tekirdag dan istanbula eski e5 i kullanirim TEM otoyolunu kullanmam.. k cekmeceden florya yesilkoy atakoy zburnu yenikapi sirkeci vs yaparim.. her yol lazim.. esas adapazari kinali kuzey marmara otoyolu bittiginde izmit korfez gecis koprusu ise yarayacak. Kuzey guney aksı pamukova dan bu yola kayacak

Çevrimdışı revivo73

  • Transport
  • ****
  • İleti: 854
  • Yaş: 45
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Mazda RX-8
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« Yanıtla #2 : 21 Eylül 2016, 22:25:33 »
Kamyon, kuzey marmara deyince kamyoncular ondan da memnun görünmüyor. Şu haber geçenlerde çıkmıştı FSM köprüsünden 65TL ye şimdi bağlantı yolu vs ile 200TL diyorlar.

Small | Large


Başka bir haberde de otobüsçüler yolumuz 2 saat uzadı diyordu. Krokiye bakınca hakkaten de öyle bir durum var. Ha diyeceksin ki ben bu yolu mu kullanacağım hayır bana giren çıkan yok fakat o dizeller fazladan katedilen her km için daha cok nitrit nitrat siyanit bir yığın zehirli gaz çıkaracak istanbulun kuzeyindeki oksijen deposu ormanların mundar olması da cabası, işin biraz o tarafındayım.
Bursa

Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8845
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #3 : 21 Eylül 2016, 22:57:53 »
Kamyon, kuzey marmara deyince kamyoncular ondan da memnun görünmüyor. Şu haber geçenlerde çıkmıştı FSM köprüsünden 65TL ye şimdi bağlantı yolu vs ile 200TL diyorlar.

! No longer available

Başka bir haberde de otobüsçüler yolumuz 2 saat uzadı diyordu. Krokiye bakınca hakkaten de öyle bir durum var. Ha diyeceksin ki ben bu yolu mu kullanacağım hayır bana giren çıkan yok fakat o dizeller fazladan katedilen her km için daha cok nitrit nitrat siyanit bir yığın zehirli gaz çıkaracak istanbulun kuzeyindeki oksijen deposu ormanların mundar olması da cabası, işin biraz o tarafındayım.




kuzey marmara otoyolu mahmutbey yss kurtkoy degil... yapimina yeni baslanan kinali (tekirdag) odayeri yss kurtkoy akyazi (sakarya) otoyolu.. bu bitince proje amacina ulasmis olacak.. eger yapilmazsa istanbul dan izmit ankara istikametine agir vasita degil normal vasita dahi fsm ve tem kilit durumda.. bittiginde bu yeni yol e-80 TEM adini alacak

Çevrimdışı Ogzhn

  • Scheduled
  • *
  • İleti: 69
  • Yaş: 32
  • Yer: Sakarya
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Eyl 2016
« Yanıtla #4 : 22 Eylül 2016, 00:03:59 »
Ticari arac kamyon cekici uluslararasi nakliye mecburi kullanir.. bireysel kullanicilar ise acelesi varsa kullanir.. isim yoksa tekirdag dan istanbula eski e5 i kullanirim TEM otoyolunu kullanmam.. k cekmeceden florya yesilkoy atakoy zburnu yenikapi sirkeci vs yaparim.. her yol lazim.. esas adapazari kinali kuzey marmara otoyolu bittiginde izmit korfez gecis koprusu ise yarayacak. Kuzey guney aksı pamukova dan bu yola kayacak

Gayrimenkul işi ile ilgilendiğim için bu bilgileriniz ilgimi çekti :)
Bu bilgilerinize göre Sakarya'yı iyi biliyorsunuz hocam. :)
54 BU 007

Çevrimdışı @li_c@n

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 381
  • Yaş: 34
  • Yer: bahçeşehir-bahçelievler
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ağu 2012
« Yanıtla #5 : 22 Eylül 2016, 10:01:52 »
Yazın fethiye ye giderken bir kere kullandık,
Onda da pişman olduk.
Yolu 60km daha kısa gösteriyordu fakat bilecük e kadar köy yollarından gittiğimiz için zaman olarak daha uzun sürmüştü yol.
Daha da tövbe ettim zaten.
Gerçi kullanmasak bile, köprü parası vereceğiz oturduğumuz yerden, o konu başka tabi =)

Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8845
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #6 : 22 Eylül 2016, 10:26:13 »
Yazın fethiye ye giderken bir kere kullandık,
Onda da pişman olduk.
Yolu 60km daha kısa gösteriyordu fakat bilecük e kadar köy yollarından gittiğimiz için zaman olarak daha uzun sürmüştü yol.
Daha da tövbe ettim zaten.
Gerçi kullanmasak bile, köprü parası vereceğiz oturduğumuz yerden, o konu başka tabi =)

gemlik bursa arası aralık ayında açılıyor.. bursa çevre yolu istanbula bağlanmış olacak..

Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8845
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #7 : 22 Eylül 2016, 10:33:30 »
Gayrimenkul işi ile ilgilendiğim için bu bilgileriniz ilgimi çekti :)
Bu bilgilerinize göre Sakarya'yı iyi biliyorsunuz hocam. :)

yok abicim sakaryayı pek bilmem ... ben tekirdağlıyım.. akyazı dan kınalıya gelen yol tekirdağ çorlu malkara gelibolu çanakkale boğaz köprüsü lapseki balıkesir savaştepeden bursa izmir otoyoluna bağlanacak. bu yol trakyanın can damarı olacak tabiki istanbulun batısının da can damarı olacak.. izmir ege hattı bu kınalı savaştepe otoyoluna kayacak.. böylelikle istanbuldaki köprülerin hem ticari hemde turistik geçiş yükü avrupa anadolu yönünde azalacak. bu arada bu işlerden gayrimenkul rantı sağlanmasıda hiç hoş değil.. rant ile yürüyen ekonomi balonu elbet birgün çökecektir.. bina üreteceğimize ihraç malı üretmeliyiz.. Paradan rant ile betondan rant insanlığın sonunu getirdi. yeni dünya düzeninde yakında yeni para birimi gelecektir.. tabi büyük bir dünya savaşından sonra.. o zaman paranın ve binanın herhangi bir değeri olmadığı acı olarak öğrenilecektir..

Çevrimdışı revivo73

  • Transport
  • ****
  • İleti: 854
  • Yaş: 45
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Mazda RX-8
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« Yanıtla #8 : 22 Eylül 2016, 12:41:52 »
yok abicim sakaryayı pek bilmem ... ben tekirdağlıyım.. akyazı dan kınalıya gelen yol tekirdağ çorlu malkara gelibolu çanakkale boğaz köprüsü lapseki balıkesir savaştepeden bursa izmir otoyoluna bağlanacak. bu yol trakyanın can damarı olacak tabiki istanbulun batısının da can damarı olacak.. izmir ege hattı bu kınalı savaştepe otoyoluna kayacak.. böylelikle istanbuldaki köprülerin hem ticari hemde turistik geçiş yükü avrupa anadolu yönünde azalacak. bu arada bu işlerden gayrimenkul rantı sağlanmasıda hiç hoş değil.. rant ile yürüyen ekonomi balonu elbet birgün çökecektir.. bina üreteceğimize ihraç malı üretmeliyiz.. Paradan rant ile betondan rant insanlığın sonunu getirdi. yeni dünya düzeninde yakında yeni para birimi gelecektir.. tabi büyük bir dünya savaşından sonra.. o zaman paranın ve binanın herhangi bir değeri olmadığı acı olarak öğrenilecektir..


Para merkez bankasında sıkıştıkça basılan bir kağıt parçası, internet şubesinde yazan bir rakam. Ancak 7TL park parası ödememek için yarım saat dolaşan binlerce insana şahit oldum Bursa'da. Veya 1,5TL'lik ekmek alırken pazarlık yapanı bile gördüm! Bir de km'de kaç kuruş yakıo muhabbeti cok yaygındır. Ortalama tüketimim 6litreydi, geçen hafta 6.8 litreye cıkmış kafam bozuk arabayı satacağım diyen insanımız var.

Şimdi bu yollar köprülerı günde 75bin araç kullancak, İst-İzmir 3,5 saate inince hergün 135bin kişi kullanacak gibi projeksiyonlar ile  yola çıkıldı...  onbinlerce kişi kaymak asfalt, asma köprü, vakit nakittir diye 365 gün bu yolları kullanacak mı? Kullanmak yerine hiciv sanatı başladı :)

Bursa

Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8845
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #9 : 22 Eylül 2016, 13:05:05 »
Para merkez bankasında sıkıştıkça basılan bir kağıt parçası, internet şubesinde yazan bir rakam. Ancak 7TL park parası ödememek için yarım saat dolaşan binlerce insana şahit oldum Bursa'da. Veya 1,5TL'lik ekmek alırken pazarlık yapanı bile gördüm! Bir de km'de kaç kuruş yakıo muhabbeti cok yaygındır. Ortalama tüketimim 6litreydi, geçen hafta 6.8 litreye cıkmış kafam bozuk arabayı satacağım diyen insanımız var.

Şimdi bu yollar köprülerı günde 75bin araç kullancak, İst-İzmir 3,5 saate inince hergün 135bin kişi kullanacak gibi projeksiyonlar ile  yola çıkıldı...  onbinlerce kişi kaymak asfalt, asma köprü, vakit nakittir diye 365 gün bu yolları kullanacak mı? Kullanmak yerine hiciv sanatı başladı :)




yol medeniyet demektir.. yol yapmanın ülkeye pozitif etkisi olacaktır.. yap işlet devret dahi olmasa yapılması gerekir.. ülkede ne kadar verimsiz iş varsa yapıp yola karşı çıkmak doğru değildir.. trafik sıkışıklığından şikayet edip öğrenci çocukları yada çalışanları servisle taşımak akılsızlıktır.. tüm okulların kalitesi arttırılsa her çocuk bizim zamanımızdaki gibi kendi muhitindeki okula yürüyerek gitse yada toplu taşıma metro yatırımları tamamlanıp çalışanlar servis yerine toplu taşımayı kullansa trafik dahada rahatlar.. her trafik yurt dışına ödenen petrol dövizi demektir.. bu dövizi kazanamadığımız sürece ki kazanamıyoruz cari açık epey yüksek bu dövize birde faiz ödüyoruz. arabayada döviz gerekiyor bunada faiz ödüyoruz.. arabanın tüketici finansmanınada faiz ödüyoruz.. sarmal büyüyor.. özetle üretmeden tüketerek büyüyemeyiz. Borcumuz artar !.. burada benim bahsettiğim rant balonu ve betona dayalı hiç bir işe yaramayan ekeonomik modeldir.. alt yapı yatırımları toplanan verginin zaten harcama nedenidir.. şehirlerde gayrimenkul rantı yaratılmasa hem şehire göç durur hemde şehirdeki trafik çözümlenebilir düzeye gelir..

Çevrimdışı revivo73

  • Transport
  • ****
  • İleti: 854
  • Yaş: 45
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Mazda RX-8
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« Yanıtla #10 : 22 Eylül 2016, 18:54:43 »
yol medeniyet demektir.. yol yapmanın ülkeye pozitif etkisi olacaktır.. yap işlet devret dahi olmasa yapılması gerekir.. ülkede ne kadar verimsiz iş varsa yapıp yola karşı çıkmak doğru değildir.. trafik sıkışıklığından şikayet edip öğrenci çocukları yada çalışanları servisle taşımak akılsızlıktır.. tüm okulların kalitesi arttırılsa her çocuk bizim zamanımızdaki gibi kendi muhitindeki okula yürüyerek gitse yada toplu taşıma metro yatırımları tamamlanıp çalışanlar servis yerine toplu taşımayı kullansa trafik dahada rahatlar.. her trafik yurt dışına ödenen petrol dövizi demektir.. bu dövizi kazanamadığımız sürece ki kazanamıyoruz cari açık epey yüksek bu dövize birde faiz ödüyoruz. arabayada döviz gerekiyor bunada faiz ödüyoruz.. arabanın tüketici finansmanınada faiz ödüyoruz.. sarmal büyüyor.. özetle üretmeden tüketerek büyüyemeyiz. Borcumuz artar !.. burada benim bahsettiğim rant balonu ve betona dayalı hiç bir işe yaramayan ekeonomik modeldir.. alt yapı yatırımları toplanan verginin zaten harcama nedenidir.. şehirlerde gayrimenkul rantı yaratılmasa hem şehire göç durur hemde şehirdeki trafik çözümlenebilir düzeye gelir..


Değerli yorumlar için teşekkürler, başımın üstünde yeri var. Ancak ben bu köprü işine bir ben karşı çıkmıyorum ki, vatandaşın çoğu karşı. Ve bir sorun daha var ulusal ve yerel medyada bu köprüyle ilg Mayıs - Haziran'da binlerce haber resim varken 10-11 Temmuz 'dan sonra bir tek haber dahi yok, sanki Temmuzdan sonra yer yarıldı da köprü içine girdi. Zaten o yüzden Facebook'tan bakıyorum haberlere. Mazda sahibi bir arkadaş "4,5 litre tüketimle o mesafeyi geçebiliyorum.  4,15.-TL X 4,5 lire= 18,67 Lira, acelem yoksa kesinlikle gereksiz" dedi. Seat Leon 'u olan bi ark geçen İst dönüşü yer bildirimi yaptı Topçular Karahisar feribotunda arkadaşıyla sandviç yerken resim. Aslında onu görünce içimi bir hüzün kapladı. Arkadaşı biliyorum, cocuklarının okul masrafı için gece yarılarına kadar calışıyor.

Bu köprü için cok sahane olmuş diyen kişiler yok değil mi var. Gönderiler arasında bir amcam otobüsün içinde körfez manzarasıyla keyfe gelmiş, bu köprü harika demiş. bir minivan alıp minivanın masrafı üstüne de 150TL verip geçsin o keyfi bir de o zaman görelim. Başka bir olumlu gönderide de "geceleri körfez aydınlandı, harika" demiş, ya bu günde 75.000 otomobil geçmesi gereken senede 2,5Milyar TL isteyen bir yatırım, avize değil, geçse de geçmese de ya vatandaştan ya da devlet kasasından bu para çıkacak.

Bu manzaracı amca, avizeci vatandaş gibi ben de biraz hayal kursam Bursa 'dan marmarayı dikine aşıp direkt İstanbul'a bir köprü ne güzel olurdu örneğin. Ki o zaman ben de hesabı düşünmeyip icraatı alkışlar ve bizzat kullanırdım, düşünsene Bursa'dan direkt İstanbul'a 60-70km düz bir yol harika olurdu. Körfezde en yakın iki uca kurulmuş 2,7km'lik, hiçbir mühendislik özelliği olmayan sıradan bir köprü başka bu başka.



Bursa

Çevrimdışı SediciRocco

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 304
  • Yaş: 38
  • Yer: Ahmet Mekik - Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • 2013 160PS M+İnterlagos+Cam T+Bixenon+Ayna&Işık
  • Üyelik Tarihi: Ara 2013
« Yanıtla #11 : 22 Eylül 2016, 20:12:05 »
Ben İstanbula arabayla gittiğimde nadiren topçular-eskihisar feribotunu kullanıyorum Osmangazi köprüsünden geçmiyorum ..Ogs için otomatik ödeme talimatını özel şirketin yaptığı paralı yol+köprüler için kredi az ise direkt karttan çekilsin diye yeniden düzenlettim malum bariyer var kalkmayınca gişe memuruna ödeme yapılmak zorunda kalınıyor..Aciliyetim var ise kullanabilirim sadece..
Topçular'dan Eskihisar-Gebzeye körfezi dolanmam 110km İzmitten sonrası zaten otoban,sakin kullanımda 30-35tl  yakar sıkışıklık yoksa 1 saatte dolanıyorum feribot 45dk'da geçiyor..Feribot şu an biraz daha cazip gibi gidiş-geliş alınırsa fiyat düşüyor artı ikram var..

Osmangazi köprüsü 2.7km'lik köprü 89,50tl, ondan 600mt daha kısa olan Yavuz Sultan Selim köprüsü 10tl..O.Gazi köprüsü max 20tl olabilirdi ama neden olsun ki orada çalışan feribotları bitirmek olurdu zaten yakın zamanda ido özelleşti  >:( 
Avrupa yakasına gidilecekse Bursa-Yenikapı hızlı feribot yolcu hariç 139tl..

Kısacası O.gazi köprüsü gereksiz pahalı bence..




 



« Son Düzenleme: 22 Eylül 2016, 20:46:15 Gönderen: SediciRocco »

Çevrimdışı revivo73

  • Transport
  • ****
  • İleti: 854
  • Yaş: 45
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Mazda RX-8
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« Yanıtla #12 : 22 Eylül 2016, 21:38:09 »
Bursa - Yenikapı arasındaki 139TL feribot seçeneği benim için gereksiz cunku evim Yalova yoluna yakın direkt basıp Yalova 'ya gidiyorum 65TL'lik  Yalova - Yenikapı feribotu hem daha kısa sürüyor 1 saat 15dk kadar.

Osmangazi Köprüsü 89TL sadece bir durumda haklı görürdüm. İzmit körfezinde coğrafi olarak boğaz köprüsü gibi iki sütun dikerek aşılabilecek 2.7km kadar yakın uçlar olmasaydı, örneğin en yakın uçlar 10km olsaydı ve aşmak için denizin ortasından daha ileri mühendislik ve inşaat tekniği ile bir köprü yapılmış olsaydı o zaman inşaatın maliyeti ve sağladığı avantaj için 89 veya 100TL uygun, işin hakkı olarak görünürdü. Ancak Osmangazi'de İzmit'teki en yakın uca sahip tek bölge kapatılarak bu iş en kolay tarafından halledildi. Bu kadar kolay işe uygun bir ücret bekliyor insan.

Karşılaştırma açısından Amerika New Orleans'taki Pontchartrain Köprüsü su üstünde 38,5km uzunlukta bir köprü ve onda dahi otomobil geçiş ücreti $3. Pontschartrain köprüsünün yapım maliyeti 1956'da $30.7milyon, 2016 dolarına cevrilince en cok 1 milyar dolar ile Amerika'da 38,5km köprü yapılabiliyorken Türkiye'de 2.7km'nin bu kadar pahalı olmasını kimseye açıklayamazsınız.

Bursa

Çevrimdışı SediciRocco

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 304
  • Yaş: 38
  • Yer: Ahmet Mekik - Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • 2013 160PS M+İnterlagos+Cam T+Bixenon+Ayna&Işık
  • Üyelik Tarihi: Ara 2013
« Yanıtla #13 : 22 Eylül 2016, 22:41:30 »
Yalova-Yenikapı 65 tl çok eski fiyat..Şu an 94-102tl arası araç içi yolcu hariç..Dediğim gibi Y.Sultan Selim ile Osmangazi köprüleri arasında uçuk fiyat farkı var malum sebepten dolayı..Ben korede Osmangazi köprüsünden daha uzun olana euro karşılığı 5euro gibi bedelle geçtim kaldı ki Seul dünyanın en pahalı şehirlerindendir..


Çevrimdışı revivo73

  • Transport
  • ****
  • İleti: 854
  • Yaş: 45
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Mazda RX-8
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« Yanıtla #14 : 22 Eylül 2016, 23:18:33 »
Yalova-Yenikapı 65 tl çok eski fiyat..Şu an 94-102tl arası araç içi yolcu hariç..Dediğim gibi Y.Sultan Selim ile Osmangazi köprüleri arasında uçuk fiyat farkı var malum sebepten dolayı..Ben korede Osmangazi köprüsünden daha uzun olana euro karşılığı 5euro gibi bedelle geçtim kaldı ki Seul dünyanın en pahalı şehirlerindendir..


2014'te öyle ödemiştim, belki 70TL'ydi tam hatırlamıyorum. Hadi 100TL olsun yine sorun değil ki cunku hakkı. Seul'den ötesi var. Qingdao köprüsünü biliyor musun (ben de şimdi Internette buldum) sü üstünde 42,5km'lik köprü ve geçiş büyük ihtimalle ücretsiz cunku Internette ücret bilgisi yer almıyor fakat zaten araçların cokluğuna bakılınca ücret konusunun sorun olmadığı da anlaşılıyor:



Bursa İstanbul arasında hiç İzmit körfezine girmeden bunun gibi uzun köprü ile direkt gidilebilir ve ücretsiz bile olabilirdi.

Bursa