Konu: EPA 'nın VW'ye çıkardığı $18Milyarlık egzos testi davasında bit yeniği ihtimali?  (Okunma sayısı 6136 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı revivo73

  • Transport
  • ****
  • İleti: 854
  • Yaş: 45
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Mazda RX-8
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« : 23 Eylül 2015, 03:32:18 »
Merhaba

Belki biliyor belki bilmiyorsunuz; forumda konu başlığını göremedim 18.Eylül'de Amerika Çevre Bakanlığı "Environmental Protection Agency" EPA, Amerika'da 2009-2015 arasında satılan 482 bin VW dizel aracın
egzos testinde düşük, fakat günlük kullanımda 10x ile 40x yüksek emisyon değerleri dolayısıyla araç başına $37.500'den 18 Milyar dolar ceza kesmeye hazırlanıyor, konuyla ilgili ayrıntıyı Internette görebilirsiniz.

Konuyu ilk günden takip eden biri olarak bu işte bir bit yeniği olduğunu düşünüyorum. Herşey çok hızlı ve fazla mantıklı gelişiyor; yani önceden ayarlanmış bir senaryonun vizyona girmesi gibi geliyor. Bir kere koskoca VW ki modern Almanya'nın sembolü sayılabilir, böyle bir kurnazlık neden yapsın ? Arabaları emisyon şartlarını sadece testlerde değil, günlük kullanımda karşılasa yani biraz daha fazla dizel tüketse de sonuçta yine Alman arabası ve kalitesine sahip ve VW kullanıcıları yine tercih edecekti, koskoca VW mühendis ve yöneticileri bunu bile bilmiyor mu?

500bin çalışanı olan Avrupa nın en büyük otomobil üreticisi, egzos testinde böyle bir aldatma oyununa nasıl gider? Piyasaya yeni girmeye calışan küçük bir marka mı VW?

Olay açığa çıktıktan sonra VW yönetimi "evet böyle birşey yaptık, özür diliyoruz"  dedi anında. Bakkaldan çiklet çalan çocuk gibi hemen kabullenmek; koskoca Alman firması VW'den nasıl beklenebilir?

Bu akşam Bild.de (Almanya'nın en popüler fakat aynı zamanda bulvar gazetesidir) manşet haberi şu sekilde: "Sadece VW değil, Made In Germany de bitecek"

Hoppala bir egzos testi davası sonrası neredeyse Almanya'nın kapısına kilit vuracaklar!

Bu olayın sadece VW'nin kurnazlık yaparak egzos testlerinde manipülasyon yapması ile sınırlı olduğunu hiç zannetmiyorum, olayda politik/ekonomik başka birşeyler var gibi.

Bu araçların yazılımları dijital korumalı yani yazılım kodları tamamen gizli, yani y.servisler dahil hiç kimse yazılımların tam ayrıntılı dökümünü bilmiyor, bu da böyle bir olayın (VW'nin emisyon testlerinde manipülasyon yapması) herkes tarafından kolaylıkla denenip ispatlanamayacağı anlamına da geliyor, bu olayın öyle olduğu sadece EPA ve VW biliyor. Yani bu iki kuruluş kendi aralarında danışıklı dövüş te yapıyor olabilir.

Ve sonuçta ortada bir çeşit manipülasyon var gibi geliyor.

İlerki günlerde ve haftalarda bu iş borsalar, ekonomiler ve hatta terör olayları gibi başka alanlara da etkide bulunmaya başlarsa o zaman bu işin önceden ayarlı olduğuna kesin gözüyle bakılabilir demektir.
Bursa

Çevrimdışı Lytic

  • Transport
  • ****
  • İleti: 881
  • Yaş: 24
  • Yer: ANKARA
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Nis 2015
« Yanıtla #1 : 23 Eylül 2015, 04:10:12 »
işin teknik özeti şurada: http://www3.epa.gov/…uments/vw-nov-caa-09-18-15.pdf

şimdi epa trafiğe çıkacak olan araçların gaz salınımlarını v.s. denetlemekle yükümlü, araç üreticileri de epa'dan lisans almak zorunda.

lisansı alırken de bizim araba şu gazlardan şu kadar salınım yapıyor, şu şekilde çalışıyor gibi bir beyanda bulunuyorlar.

vw beyanda bulunurken gerçeğinden düşük değerler vermiş ve araçlara aecd yani auxiliary emission control device koyduğunu bildirmemiş.

nedir bu aecd? bu aecd motorun çalışma parametrelerni değiştirerek, filtreleri v.s. açıp kapayarak motorun gaz salınım değerlerini değiştirebilen herhangi bir sistem demek.

vw ne yapmış peki?

vw aracın bilgisayarına test edildiğinde daha düşük salınım yapmasını sağlayan bir yazılım yüklemiş.

yazılım test edildiğini nasıl anlıyor?

araçlar direksiyonun pozisyonuna, aracın hızına ve basını ölçerek test edilip edilmediğini anlıyor.

anlayınca ne yapıyor?

araç test edildiğini anladığında dyno colibration moduna geçiyor, bu modun ismi test esnasında kullanılan dinamometre cihazından almış.

araç test edilmediğini anladığında ise road calibration modunda çalışıyor. bu modda çalışmaya başladığında katalizör daha verimsiz çalışıyor, yani daha az nox filtreliyor ve performansı daha az düşürüyor.

epa köfteyi nasıl çakmış?

olay ilk west virginia universitynin yayınladığı bir araştırmada ortaya çıkıyor. araştırma international council on clean transportation'ın 2012 model jetta ve 2013 model passat'ın kullanım sırasında ciddi ölçüde daha yüksek salınım yapmasını fark etmesine dayanıyor.

batı virjinya üniversitesinin yayının ardından vw ne yapmış?

vw sorunun muhtemelen teknik sorundan kaynaklandığını iddia edip bazı araçları geri çağırmış. ancak epa atılan bu admının ne kadar etkili olduğunu ve neden standart yöntemlerle test ederken farklı test etmezken farklı sonuçlar çıktığını ve neden aracın kendi ölçüm sisteminin bu farkı bildirmediğini araştırmaya karar vermiş.

araştırmalar sonrasında epa vw'in durumu net bir şekilde açıklamadığı taktirde 2016 model araçlara onay vermeyeceğini söylediğinde vw sistemi kandırmak için yazılım geliştirdiğini itiraf etmiş.

anlayacağınız abd'nin çevreyi koruma kurumu alman doladırıcıları öttürmüş, daha da öttürecek.

-Alıntıdır-
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2015, 04:12:43 Gönderen: OzanPolat »
2015 VW Scirocco 160 ps Man.

Fırtına mavisi, cam tavan, 18' Interlagos, bi-xenon, ayna paketi, geri görüş kamerası

Çevrimdışı solkor

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1416
  • Yaş: 32
  • Yer: ISTANBUL
  • Cinsiyet: Bay
  • Yasin DEMİR
  • Üyelik Tarihi: Mar 2013
« Yanıtla #2 : 23 Eylül 2015, 10:43:56 »
VW;

Amerikanın VW'i şu an nasıl gördüğü;
Yasin

2012 Scirocco RSA motorsports /Audi S3 OEM Intercooler / Milltek Sport non resonated catback exhaust /Forge DV / K&N airf./ H&R V2 coilover / Tuning Garage diffuser

Çevrimdışı revivo73

  • Transport
  • ****
  • İleti: 854
  • Yaş: 45
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Mazda RX-8
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« Yanıtla #3 : 23 Eylül 2015, 13:40:34 »
solkor'dan esinlenerek .-)
Bursa

Çevrimdışı İkbal Karataş

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 2850
  • Yaş: 24
  • Yer: Pendik Sahil
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Mar 2012
« Yanıtla #4 : 24 Eylül 2015, 09:54:39 »
işin teknik özeti şurada: http://www3.epa.gov/…uments/vw-nov-caa-09-18-15.pdf

şimdi epa trafiğe çıkacak olan araçların gaz salınımlarını v.s. denetlemekle yükümlü, araç üreticileri de epa'dan lisans almak zorunda.

lisansı alırken de bizim araba şu gazlardan şu kadar salınım yapıyor, şu şekilde çalışıyor gibi bir beyanda bulunuyorlar.

vw beyanda bulunurken gerçeğinden düşük değerler vermiş ve araçlara aecd yani auxiliary emission control device koyduğunu bildirmemiş.

nedir bu aecd? bu aecd motorun çalışma parametrelerni değiştirerek, filtreleri v.s. açıp kapayarak motorun gaz salınım değerlerini değiştirebilen herhangi bir sistem demek.

vw ne yapmış peki?

vw aracın bilgisayarına test edildiğinde daha düşük salınım yapmasını sağlayan bir yazılım yüklemiş.

yazılım test edildiğini nasıl anlıyor?

araçlar direksiyonun pozisyonuna, aracın hızına ve basını ölçerek test edilip edilmediğini anlıyor.

anlayınca ne yapıyor?

araç test edildiğini anladığında dyno colibration moduna geçiyor, bu modun ismi test esnasında kullanılan dinamometre cihazından almış.

araç test edilmediğini anladığında ise road calibration modunda çalışıyor. bu modda çalışmaya başladığında katalizör daha verimsiz çalışıyor, yani daha az nox filtreliyor ve performansı daha az düşürüyor.

epa köfteyi nasıl çakmış?

olay ilk west virginia universitynin yayınladığı bir araştırmada ortaya çıkıyor. araştırma international council on clean transportation'ın 2012 model jetta ve 2013 model passat'ın kullanım sırasında ciddi ölçüde daha yüksek salınım yapmasını fark etmesine dayanıyor.

batı virjinya üniversitesinin yayının ardından vw ne yapmış?

vw sorunun muhtemelen teknik sorundan kaynaklandığını iddia edip bazı araçları geri çağırmış. ancak epa atılan bu admının ne kadar etkili olduğunu ve neden standart yöntemlerle test ederken farklı test etmezken farklı sonuçlar çıktığını ve neden aracın kendi ölçüm sisteminin bu farkı bildirmediğini araştırmaya karar vermiş.

araştırmalar sonrasında epa vw'in durumu net bir şekilde açıklamadığı taktirde 2016 model araçlara onay vermeyeceğini söylediğinde vw sistemi kandırmak için yazılım geliştirdiğini itiraf etmiş.

anlayacağınız abd'nin çevreyi koruma kurumu alman doladırıcıları öttürmüş, daha da öttürecek.

-Alıntıdır-



haberler vs ilk okuduğum zaman siyasi sıkıştırma politik nedenler yüzünden vw e öyle bir yüklenme var gibisinden düşünmüştüm.. ama olay ihmalden öte kasıtlı bilinçli yapılmış- geliştirilmiş, ceo istifa etti ama kendi onayı olmadan böyle bir olaya kimse girişemez bu kararların altında imzası olan ekip ceo da dahil korkmasın titresin o zaman :hihi :hihi

Çevrimdışı Y.Headshot

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 2642
  • Yaş: 26
  • Yer: Ankara
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Oca 2013
« Yanıtla #5 : 24 Eylül 2015, 16:55:27 »
Michael Horn zaten bizim tamamen bizim  hatamız s...çtık gibisinden bir açıklama yaptı konuşmasında. Bundan bikaç yıl önce de Vw Golf'ün yılın otomobili olması için ADAC'a rüşvet verdiği iddiaları falan vardı. Pazar payın çok yüksek, iyi otomobiller üretiyorsun hala niye böyle dalavere çeviriyorsun diye sormadan edemiyor insan...
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2015, 17:00:41 Gönderen: Y.Headshot »

Megane Coupe RS BodyK... (in use)
BMW F30 320d Sportline SOLD

Çevrimdışı Sezgin

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1447
  • Yer: İstanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Şub 2012
« Yanıtla #6 : 24 Eylül 2015, 18:51:26 »
Bmw icinde ayni suclama yapilmis bugun, Bmw reddetmis iddialari. Al bide burdan yak

Çevrimdışı AL

  • Forum Yöneticisi
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 5089
  • Yaş: 27
  • Yer: Ankara
  • Cinsiyet: Bay
  • Stockoviç
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #7 : 24 Eylül 2015, 21:05:59 »
Bmw icinde ayni suclama yapilmis bugun, Bmw reddetmis iddialari. Al bide burdan yak
ben demiştim bunu birçok üretici yapıyordur kesin diye :D

Çevrimdışı tismo

  • In Production
  • **
  • İleti: 205
  • Üyelik Tarihi: Ksm 2011
« Yanıtla #8 : 24 Eylül 2015, 23:24:03 »
BMW'nin olayı biraz daha farklı gibi. Onunki yeterli bulunmamış. VW için iddia edildiği gibi usulsüzlük iddiaları yok ortada BMW için ama olayın belli bir yerinden o da dahil olacak gibi.

Çevrimdışı BB.

  • Forum Yöneticisi
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 4230
  • Cinsiyet: Bay
« Yanıtla #9 : 24 Eylül 2015, 23:28:59 »

Çevrimdışı Y.Headshot

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 2642
  • Yaş: 26
  • Yer: Ankara
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Oca 2013
« Yanıtla #10 : 25 Eylül 2015, 03:51:45 »
18 milyar dolar buz dağının görünen kısmı olacak. Kullanıcıların bireysel ve toplu olarak dava açtığını düşünürsek cezadan çok daha ağır bir para söz konusu olur bence. Ayrıca Vw "Clean Diesel" adı altında reklam yapıyordu. Bu olaylar vuku bulunca şimdi bu yüzden de sistemi kandırıp reklam yapma ayağına ayrı ceza yiyebilirler. Ulan hadi herşeyi geçtim bu olay Amerika tarafından ortaya çıkmadı mı ?

6 bin cc motorların cirit attığı, kendi yaptıkları fabrika bacasından farksız şekilde duman atan tırların cirit attığı bir ülke ne hikmetse çevre kirliliği hakkında bu kadar duyarlı olmuş. (Obezite ve sağlıksız beslenmenin önünü alamamış worldwide number one bir ülke) 2 bin cc 'den aşağı arabaları yok la adamların... Adamlarda karım değil mi döverim de severim de zihniyetli şekilde kendi malım değil mi çevreyi de kirletirim 6 bin cc motora da binerim ama elin avrupalısı araç yapıyorsa bizdeki testlerden geçecek kafasındalar heralde... Bu VW hilesinin savunulacak bi tarafı yok ama Kanada'da okurken Saturn diye bi markayla dalga geçerdik arkadaşlarımla Amerikan yapımı ve cidden kullanıldığında g.tü başı ayrı oynayan bir arabaydı.

Bi zamanlar Saturn Corporation firmasını kurup  Türk - İtalyan karışımı şahinden, Hint yapımı TATA'dan, rus yapımı LADA'dan farksız ilk çıkan dandik Amerikan yapımı SATURN marka araçları üretip, hem kendi ülkenizde gelir durumu düşük insanları baz alıp iyi satışlar yapıp hem de Hong Kong'a ve Kanada'ya ihraç edip kakalarken bıyık altından gülüp paraları sayarken böyle demiyodunuz ama sayın amerigalılar ne zaman emisyon takıntısı edindiniz o da ayrı mesele diyip düşünüyorum  :hihi

« Son Düzenleme: 25 Eylül 2015, 06:33:32 Gönderen: Y.Headshot »

Megane Coupe RS BodyK... (in use)
BMW F30 320d Sportline SOLD

Çevrimdışı Lytic

  • Transport
  • ****
  • İleti: 881
  • Yaş: 24
  • Yer: ANKARA
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Nis 2015
« Yanıtla #11 : 25 Eylül 2015, 11:10:03 »
18 milyar dolar buz dağının görünen kısmı olacak. Kullanıcıların bireysel ve toplu olarak dava açtığını düşünürsek cezadan çok daha ağır bir para söz konusu olur bence. Ayrıca Vw "Clean Diesel" adı altında reklam yapıyordu. Bu olaylar vuku bulunca şimdi bu yüzden de sistemi kandırıp reklam yapma ayağına ayrı ceza yiyebilirler. Ulan hadi herşeyi geçtim bu olay Amerika tarafından ortaya çıkmadı mı ?

6 bin cc motorların cirit attığı, kendi yaptıkları fabrika bacasından farksız şekilde duman atan tırların cirit attığı bir ülke ne hikmetse çevre kirliliği hakkında bu kadar duyarlı olmuş. (Obezite ve sağlıksız beslenmenin önünü alamamış worldwide number one bir ülke) 2 bin cc 'den aşağı arabaları yok la adamların... Adamlarda karım değil mi döverim de severim de zihniyetli şekilde kendi malım değil mi çevreyi de kirletirim 6 bin cc motora da binerim ama elin avrupalısı araç yapıyorsa bizdeki testlerden geçecek kafasındalar heralde... Bu VW hilesinin savunulacak bi tarafı yok ama Kanada'da okurken Saturn diye bi markayla dalga geçerdik arkadaşlarımla Amerikan yapımı ve cidden kullanıldığında g.tü başı ayrı oynayan bir arabaydı.

Bi zamanlar Saturn Corporation firmasını kurup  Türk - İtalyan karışımı şahinden, Hint yapımı TATA'dan, rus yapımı LADA'dan farksız ilk çıkan dandik Amerikan yapımı SATURN marka araçları üretip, hem kendi ülkenizde gelir durumu düşük insanları baz alıp iyi satışlar yapıp hem de Hong Kong'a ve Kanada'ya ihraç edip kakalarken bıyık altından gülüp paraları sayarken böyle demiyodunuz ama sayın amerigalılar ne zaman emisyon takıntısı edindiniz o da ayrı mesele diyip düşünüyorum  :hihi

Olay NOX salınımı. NOX dediğimiz madde 2012 den beri WHO tarafından kanserojen kabul ediliyor ve CO2 den kat kat zararlı. 2.0 TDİ lar da 6000 cc motorlardan 40 kat daha fazla NOX salıyor olay burada.

Ben de emisyonun amerikada sallanmadığını düşünüyordum. Fakat avrupa EURO 6 standartlarına göre NOX salınım sınırı 80 gr/km iken Amerikan standartlarına göre 43 gr/km..
2015 VW Scirocco 160 ps Man.

Fırtına mavisi, cam tavan, 18' Interlagos, bi-xenon, ayna paketi, geri görüş kamerası

Çevrimdışı revivo73

  • Transport
  • ****
  • İleti: 854
  • Yaş: 45
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Mazda RX-8
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« Yanıtla #12 : 25 Eylül 2015, 15:56:06 »
Olay NOX salınımı. NOX dediğimiz madde 2012 den beri WHO tarafından kanserojen kabul ediliyor ve CO2 den kat kat zararlı. 2.0 TDİ lar da 6000 cc motorlardan 40 kat daha fazla NOX salıyor olay burada.

Ben de emisyonun amerikada sallanmadığını düşünüyordum. Fakat avrupa EURO 6 standartlarına göre NOX salınım sınırı 80 gr/km iken Amerikan standartlarına göre 43 gr/km..

Tüm bu iddiaları yapan ülkenin 11.Eylül ikiz kuleleri imha edip uçak çarpmış gibi videoları hazırlayan ülke olduğunu unutmayalım. Ayrıca son Yunan kriziyle tekrar gündeme geldi, Almanya'nın sadece Avrupa değil dünyada bütçe fazlası veren tek büyük ülke olduğunu da hatırlayalım; Amerika'nın dünyaya tirlyonlarca karşılıksız dolar dağıttığını ve o karşılıksız dolarların bir gün patlayacağını da hesaba katarsak bu "egzos testi" davasının neden böyle olduğuna dair ipuçları verebilir: Karşılıksız, desteksiz bir Amerikan ekonomisi sağlam bir Alman ekonomisini temel direklerinden sarsarak bir yerlere varma peşinde olabilir.
Bursa

Çevrimdışı Lytic

  • Transport
  • ****
  • İleti: 881
  • Yaş: 24
  • Yer: ANKARA
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Nis 2015
« Yanıtla #13 : 25 Eylül 2015, 16:04:28 »
Tüm bu iddiaları yapan ülkenin 11.Eylül ikiz kuleleri imha edip uçak çarpmış gibi videoları hazırlayan ülke olduğunu unutmayalım. Ayrıca son Yunan kriziyle tekrar gündeme geldi, Almanya'nın sadece Avrupa değil dünyada bütçe fazlası veren tek büyük ülke olduğunu da hatırlayalım; Amerika'nın dünyaya tirlyonlarca karşılıksız dolar dağıttığını ve o karşılıksız dolarların bir gün patlayacağını da hesaba katarsak bu "egzos testi" davasının neden böyle olduğuna dair ipuçları verebilir: Karşılıksız, desteksiz bir Amerikan ekonomisi sağlam bir Alman ekonomisini temel direklerinden sarsarak bir yerlere varma peşinde olabilir.

Peki ortada komplo varsa neden amerikanın suçlamasından sonra VW çıkıp da hatasını kabul ederek özür diledi? Bence komplo teorileri üretmeye gerek yok. Tamam şu anda herkes bu durumdan faydalanıp alman otolarının ayağını kaydırmaya çalışıyor fakat bu bi iddia ile yapılmıyor. Ortada somut delil var.

Tabi dediğiniz doğru alman ekonomisi büyük bir darbe alacak ve bu da birilerinin işine yarayacak.
2015 VW Scirocco 160 ps Man.

Fırtına mavisi, cam tavan, 18' Interlagos, bi-xenon, ayna paketi, geri görüş kamerası

Çevrimdışı Sezgin

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1447
  • Yer: İstanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Şub 2012