Konu: New Audi A4 - Audi A4 Avant  (Okunma sayısı 1625 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8844
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« : 14 Ağustos 2015, 11:35:20 »
Yeni nesil Audi A4

Audi'nin orta sınıftaki temsilcisi A4, zorlu bir dönemin ardından yeni nesliyle beklenen özelliklere kavuştu. Bizim için en önemli haber 1,4 litrelik benzinli motorun gelmesi olsa da A4'ün gelişimi göründüğünden daha büyük

Güncel Audi A4 için söylenebilecekler çok net: Çok iyi sürüş özellikleri sunan kaliteli bir orta sınıf üyesi. Peki neden gözden düşmenin kıyısında? Çünkü Audi, bu A4 nesli için geliştirdiği altyapıyı rafa kaldırmak zorunda kaldı ve A4 de bu nedenle tüm grup çatısı altında yalnız kaldı. Sürüş kalitesini yükselten diferansiyelin ön aksın önüne yerleştirildiği devrimsel altyapı A4’ten başka hiçbir modelde kullanılmadı, doğal olarak A4 için geliştirilen yürüyen aksam elemanları da öyle. Bu nedenle de VW Grubu’nun başarılı küçük hacimli motorları A4 kaputu altına giremedi. Bugünse bu durum değişti.

Yeni nesil A4, kendine özgü olmak yerine tıpkı VW Passat, Skoda Superb ve VW Golf gibi modüler altyapı üzerinde yükseliyor. Audi, A4’ün boyutlarını çok fazla değiştirmemiş. 4,72 metrelik boyuyla güncel nesilden 2,5 cm daha uzun ve 2,82 metrelik aks mesafesi de yine güncel nesilden 1,2 cm daha fazla. Ama bu ebatlar bile en önemli ve en yeni rakibi Mercedes C Serisi’ne göre A4’ü 4,1 cm daha uzun kılıyor.

Tasarım anlamında beklentimiz karşılandı ve Audi çekinik ve tutucu tavrını korumaya devam etti. Fakat göze benzer görünse de, tasarım aerodinamik anlamda büyük incelikler barındırıyor. Özellikle arka kısımda yapılan iyileştirmelerle A4’ün rüzgar direnç katsayısı 0,23 Cd’ye düşürülmüş. Bu değer an itibariyle orta sınıf sedan arenasının en iyisi, bir önceki liderse 0,24 Cd ile Mercedes C Serisi idi. Audi mühendisleri o 1 Cd için kim bilir ne cambazlıklar yaptı.

Otomobilin dış tasarımı pek değişmemiş olsa da iç tasarımı baştan aşağı değişmiş. Kokpite ilk bakış Audi genetiğinin ne kadar güçlü bir şekilde korunduğunu gösteriyor ama havalandırma kumandalarından sinyal ve silecek kollarına ve vites koluna kadar neredeyse her şey yenilenmiş. Geniş kaplama yüzeyler işçilik ve malzeme kalitesi konularında zaten çıta yüksekliği belirleyen A4’ün rakiplerini utandırmak için kullanacağı silahları olacak. Bunun dışında VW Passat’ta kullanılan dijital gösterge tablosu A4’te de isteğe bağlı sunulacak ve açıkçası artık o kadar da etkileyici görünmüyor. Kontrol konsepti olarak MMI hala baş rolde ve kullanımda yardımcı olması için gelişmiş bir sesli kontrol sistemi de donanım listesine eklenmiş.

Gelelim en önemli konuya: A4’ün baz motoru artık turbo beslemeyle 150 HP güç ve 250 Nm tork üreten 1,4 litrelik TFSI. 7 vitesli çift kavramalı otomatikleştirilmiş manuel şanzıman S tronic ile de sunulacak olan motor, A4’ün 0-100 km/s hızlanmasını 8,9 saniyede tamamlamasını, 210 km/s hıza ulaşmasını ve 100 km’de 4,9 litre yakıtla yetinmesini sağlayacak potansiyel sunuyor. Bunun dışındaki motor seçenekleri 2,0 litrelik TFSI (190 HP ve 252 HP), 2,0 litrelik TDI (150 HP ve 190 HP) ve 3,0 litrelik TDI (218 HP, 272 HP) olarak sıralanıyor. Bu motorlarda 3,0 litrelik motorun güçlü versiyon 8 vitesli otomatik şanzımanla sunulacak. Aklınız hala 1,6 litrelik dizeldeyse umudunuzu kaybetmeyin. Ürün gamı tamamlandıkça motor gücü daha düşük versiyonlar da tanıtılacaktır ve eninde sonunda A4’ün motor yelpazesi VW Passat’la çok yakın hale gelecektir.

A4’ün süspansiyon sisteminde önde ve arkada 5 kollu akslara yer verilmiş. Bunun yanında yeni geliştirilen elektro-mekanik direksiyon sistemi, 150 HP ve üzeri motor gücüne sahip versiyonlarda dinamik orana sahip. Anlayacağınız direksiyon dişli oranı aracın hızına göre değiştirilebiliyor ve böylecede düşük hızlarda büyük manevralar için daha az direksiyon turu yeterli oluyor.

Yeni nesil Audi A4, Eylül ayında düzenlenecek Frankfurt Otmobil Fuarı’nda tanıtıldıktan sonra yıl sonuna doğru piyasaya sunulacak.
« Son Düzenleme: 14 Ağustos 2015, 11:39:36 Gönderen: ΤενҒіκ Έʀκ »

Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8844
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #1 : 14 Ağustos 2015, 11:36:41 »






Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8844
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #2 : 14 Ağustos 2015, 11:36:58 »





Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8844
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #3 : 14 Ağustos 2015, 11:37:15 »






Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8844
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #4 : 14 Ağustos 2015, 11:37:35 »





Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8844
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #5 : 14 Ağustos 2015, 11:37:52 »






Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8844
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #6 : 14 Ağustos 2015, 11:38:04 »
https://youtu.be/I4vk0nId9Ew

Small | Large

« Son Düzenleme: 14 Ağustos 2015, 13:14:34 Gönderen: SCIROCCOM.COM-ADMIN »

Çevrimdışı Bora

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1016
  • Yaş: 37
  • Yer: çorlu
  • Cinsiyet: Bay
  • eto bitmiş
  • Üyelik Tarihi: Ksm 2012
« Yanıtla #7 : 14 Ağustos 2015, 11:38:18 »
Yeni rs4 istiyorum çokmu?  :(
2012 scirocco(sold)
2014 scirocco  mapped by RSA motorsports /greddy evc /wagner cooler / milltek sport cat dp & exhaust /forge dv /forge wg/R8 ignition coils/vw racing cai/ H&R V2 coilover / vw r cup spoiler / matte fume wrapped /

Çevrimdışı Murat Can

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 310
  • Yaş: 25
  • Yer: Ataşehir-Barajyolu caddesi
  • Cinsiyet: Bay
  • 34 KY 1177
  • Üyelik Tarihi: Nis 2012
« Yanıtla #8 : 14 Ağustos 2015, 11:56:54 »
Yeni rs4 istiyorum çokmu?  :(
Çok bora abi sana füme yeter ahhha:)
34 KY 1177 FR SC

Çevrimdışı Bora

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1016
  • Yaş: 37
  • Yer: çorlu
  • Cinsiyet: Bay
  • eto bitmiş
  • Üyelik Tarihi: Ksm 2012
« Yanıtla #9 : 14 Ağustos 2015, 12:24:17 »
Çok bora abi sana füme yeter ahhha:)
110 beygir altı arkadaşlar hayallerime müdahale etmesinler lütfen..  :bonuskafa
2012 scirocco(sold)
2014 scirocco  mapped by RSA motorsports /greddy evc /wagner cooler / milltek sport cat dp & exhaust /forge dv /forge wg/R8 ignition coils/vw racing cai/ H&R V2 coilover / vw r cup spoiler / matte fume wrapped /

Çevrimdışı onur-kl95

  • In Production
  • **
  • İleti: 211
  • Yaş: 22
  • Yer: izmir
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Haz 2015
« Yanıtla #10 : 14 Ağustos 2015, 12:27:35 »
Audi yine yapmış yapacağını. Önceki kasasında ki en büyük dezavantajı küçük hacimli motora sahip olmamasıydı. rakipleri 3 serisi ve c180 e göre bu konuda geride kalmıştı ama artık bu 1.4 lük motorla işlerin değişeceğini düşünüyorum ;D yeni kasa cidden çok güzel oldu. led ler falan şov yapıyor. Klasik bir audi diyebiliriz geleneklerine bağlı kalarak kendinden çok ödün vermiyerek "sade ama şık" tasarımıyla göz dolduruyor. iç tasarımına gelirsek söylicek çok birşey yok zaten  8) bence iç dizayn konsunda 3 kasayı , c kasayı 2 ye 3 e katlar. Hele 3 kasa ile iç dizayn da rakip bile olamaz. bir Bmw ci olarak söylüyorum bmw nin artık iç dizaynını acilen değiştirmesi lazım rakipleri farkı iyice açtı... Uzun lafın kısası yeni A4 bir arabanın hem nasıl sade ve şık aynı zamanda ağzına kadar teknolojiyle doldurulduğunu gösteriyor :D  :taptim
DSG sportline

Çevrimdışı Murat Can

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 310
  • Yaş: 25
  • Yer: Ataşehir-Barajyolu caddesi
  • Cinsiyet: Bay
  • 34 KY 1177
  • Üyelik Tarihi: Nis 2012
« Yanıtla #11 : 14 Ağustos 2015, 12:27:45 »
110 beygir altı arkadaşlar hayallerime müdahale etmesinler lütfen..  :bonuskafa
Ahahahaha ben değilim abi sıkıntı yok:)
34 KY 1177 FR SC

Çevrimdışı ΤενҒіκ Έʀκ

  • ADMINISTRATOR
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 8844
  • Yaş: 49
  • Yer: TEKIRDAG
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • www.sciroccom.com
« Yanıtla #12 : 14 Ağustos 2015, 13:10:03 »
Audi yine yapmış yapacağını. Önceki kasasında ki en büyük dezavantajı küçük hacimli motora sahip olmamasıydı. rakipleri 3 serisi ve c180 e göre bu konuda geride kalmıştı ama artık bu 1.4 lük motorla işlerin değişeceğini düşünüyorum ;D yeni kasa cidden çok güzel oldu. led ler falan şov yapıyor. Klasik bir audi diyebiliriz geleneklerine bağlı kalarak kendinden çok ödün vermiyerek "sade ama şık" tasarımıyla göz dolduruyor. iç tasarımına gelirsek söylicek çok birşey yok zaten  8) bence iç dizayn konsunda 3 kasayı , c kasayı 2 ye 3 e katlar. Hele 3 kasa ile iç dizayn da rakip bile olamaz. bir Bmw ci olarak söylüyorum bmw nin artık iç dizaynını acilen değiştirmesi lazım rakipleri farkı iyice açtı... Uzun lafın kısası yeni A4 bir arabanın hem nasıl sade ve şık aynı zamanda ağzına kadar teknolojiyle doldurulduğunu gösteriyor :D  :taptim

1,6 TDi 120 hp ( B8 Passat taki motor ) de gelecekmiş...

Çevrimdışı Sedat39

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1392
  • Yaş: 33
  • Yer: Kırklareli
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« Yanıtla #13 : 14 Ağustos 2015, 13:11:19 »
Özellikle iç tasarım muhteşem olmuş. Ben şimdilik dizel A1 alıcam 2013 Sline olanlara bakıyorum. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
(SOLD)
2012.. Fırtına maviii.. 160.. Manuel.. Panoramic cam tavan.. 18'' İnterlagos.. Bi xenon.. Ayna paketi.. Işık paketi.. Cruise control.. LLumar.. KW yay.. Tuning garage difüzör.. İskender Downpipe+Varex.. RSA Motorsports.. İtg Kutu İçi Filtre..

Çevrimdışı onur-kl95

  • In Production
  • **
  • İleti: 211
  • Yaş: 22
  • Yer: izmir
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Haz 2015
« Yanıtla #14 : 14 Ağustos 2015, 14:00:07 »

1,6 TDi 120 hp ( B8 Passat taki motor ) de gelecekmiş...
Cok iyi haber.. A6 da da kucuk hacimli guclu motor gelse sence cok iyi olmaz mi abi ? 520 i ve E180 gibi boylece rakiplerinin gerisinde kalmaz satis bazinda


Sent from my iPhone using Tapatalk
DSG sportline