Konu: 2.el RX-8 'lerde düşük km modası mı başladı?  (Okunma sayısı 920 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı revivo73

  • Transport
  • ****
  • İleti: 854
  • Yaş: 45
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Mazda RX-8
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« : 14 Temmuz 2015, 15:08:12 »
Son aylarda 2.el RX-8'lerde km'lerin düşük olması dikkat çekmeye başladı. Önemli bir kısmı motorun değiştiği veya rektifiye olduğu km'yi yazmış ancak onların dışında 2006-2007 model olup ta 30-35bin km'de olan RX-8 ilanı da dolu. Bu araçların TÜV Türk muayene belgeleri ve servis kayıtları var mıdır, yoksa veya ulaşamıyorsam bu km bilgileri ne kadar gerçek orasını Allah bilir.

Benim 2006 RX-8'in kadranda 125bin km  var ve öyle çok sık kullanılan bir araç ta değil. Şu anda ona ilan açsam bu 57 adet RX-8 arasında 125bin km'yle en yüksek km'ye sahip 3. araba olacak! Ayrıca benim RX-8'in motor 88bin km'de sandık kırmaca değişti yani salt motora göre km versem 37bin km ancak o zaman dahi 2006-2008 arası birçok RX-8'in km'sine göre yüksek kalacak harika, değil mi?

Konuyu merak edip Alman sitelerine baktım, Auto Sport'un 28.Mayıs.2015 haberinde Almanya'da her 3 arabadan 1'inin km'si düşürüldüğü belirtiliyor. Haberde km'si düşürülmüş Golf'ün değerinin 2 katına satılabildiğinden bahsediliyor ayrıca vatandaşın  biri 130bin km'de BMX 330xd almış ve Hollanda'daki kayıtlardan en az 260bin km old ortaya çıkmış! Kural  ve kanun ülkesi Almanya da hal böyleyken Türkiye'deki durumu tahmin edebilen var mı=

S.com'daki 57 RX-8'in 50'si henüz 100bin km'yi doldurmamış "genç koç" gibi  satılmayı bekliyorlar.

Bu konuda kimseyi zan altında bırakmak istemem, sonuçta dürüst satıcılar da var cok şükür fakat ortada birşeyler de var gibi, değil mi?

sahibinden.com mazda rx-8 km'ye göre sıralama link

« Son Düzenleme: 14 Temmuz 2015, 15:19:28 Gönderen: revivo73 »
Bursa

Çevrimdışı solkor

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1416
  • Yaş: 32
  • Yer: ISTANBUL
  • Cinsiyet: Bay
  • Yasin DEMİR
  • Üyelik Tarihi: Mar 2013
« Yanıtla #1 : 14 Temmuz 2015, 15:50:23 »
50bin üstü araba yok. Çok iyimiş ya :)
Benim rocco 4 yaşına girecek 32bin km'de. Korkuyordum millet km'si ile oynamış düşürmüş vs. diyecek 2. elde diye, RX*8'de olayı aşmışlar resmen.
Yasin

2012 Scirocco RSA motorsports /Audi S3 OEM Intercooler / Milltek Sport non resonated catback exhaust /Forge DV / K&N airf./ H&R V2 coilover / Tuning Garage diffuser

Çevrimdışı revivo73

  • Transport
  • ****
  • İleti: 854
  • Yaş: 45
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Mazda RX-8
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« Yanıtla #2 : 14 Temmuz 2015, 16:09:39 »
Bu konuyu göndermemin sebebi, dün genç bir arkadaşım 50-60bin TL'lik bir RX-8 almak istediğini fakat babasının düşük km şartı koştuğunu söyledi

Kafasına uyan 2010 model bir RX-8 ilanı gönderdi araç henüz 28bin km'de ve fiyatı da biraz pazarlıkla bütçesine uydurabilecei birşeydi, ilana bakmamı isteyince baktım şöyle bir ifadeyle karşılaştım:

"KM ORJINALDIR CALISMASINDAN VE OLCUMLERINDEN NET BIR SEKILDE ANLASILIR"

Yani km'nin orj olduğunu ispat için ek caba harcamış satıcımız. İyi güzel de, km'nin düşük olmasını motorun çalışması ve ölçümlerinden kesin doğrulayamayız ki. Yani belki 100bin km'yi devirdi ve motor hala iyi çalışıyor ve iyi ölçüm sonuçlar da veriyor olabilir, satıcı cazibeyi arttırmak için bunu "düşük km" olarak reklamize ediyor da olabilir. Haa satıcı TÜV Türk muayene kayıtları vardır, km bilgisi oradan kontrol edilebilir dese hele bir üstüne servis kayıtları da vardır bakılabilir dese... o zaman çenemi açmazdım .)
Bursa

Çevrimdışı Erkan

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1381
  • Yaş: 34
  • Yer: İstanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • Evli Mutlu Çocuklu
  • Üyelik Tarihi: Şub 2014
« Yanıtla #3 : 16 Temmuz 2015, 23:20:59 »
kmnin düşüklüğünü illaki anlamak gerek... arabaya bakınca belli etmesi lazım kendini .. iç aksam yıpranmalarından .. motorundan .. illaki biyerden patlak verir.. km düşürülmüş araç.. şüphelendiğin en ufak bir şeyde uzaklaşırsın o araçtan.. adam opel frontera satıyo.. 30 bin km de orjinaL diyo.. Arabada ne direksiyon simidi kalmış ne can simidi :) ne gaz pedalı.. ya abi bi git dedim.. uzaklaştım ordan.. şimdi kimyasal spreyler var motora bi sıkıyon kapkara parlatıo tertemiz gibi gösteriyoo :) onlarada dikkat edin..

Çevrimdışı revivo73

  • Transport
  • ****
  • İleti: 854
  • Yaş: 45
  • Yer: Bursa
  • Cinsiyet: Bay
  • Mazda RX-8
  • Üyelik Tarihi: Şub 2013
« Yanıtla #4 : 17 Temmuz 2015, 00:36:20 »
kmnin düşüklüğünü illaki anlamak gerek... arabaya bakınca belli etmesi lazım kendini .. iç aksam yıpranmalarından .. motorundan .. illaki biyerden patlak verir.. km düşürülmüş araç.. şüphelendiğin en ufak bir şeyde uzaklaşırsın o araçtan.. adam opel frontera satıyo.. 30 bin km de orjinaL diyo.. Arabada ne direksiyon simidi kalmış ne can simidi :) ne gaz pedalı.. ya abi bi git dedim.. uzaklaştım ordan.. şimdi kimyasal spreyler var motora bi sıkıyon kapkara parlatıo tertemiz gibi gösteriyoo :) onlarada dikkat edin..


Pek doğru.  Motorun kimyasal sprey marifetiyle parlatıldığını insan adeta hissediyor: Satışta albeniyi arttırmak için yapılan "kısayol" işlemler tav olmamak gerek, aynen sırf km'sine bakıp tav olmamak gerektiği gibi.

Bu arada benim RX-8'lere başlık yaptığım  "düşük km modası" ile ilgili örnek olarak Mayıs 2013'ten çok küçük bir liste aşağıda; Internet Arşivinden çektim. Arşiv, km'ye göre sıralama sayfası bulundurmadığı için rastgele bir liste bulabildim. İşte bu listedeki km'ler gerççek cünkü 2013 itibarıyla RX'lerde düşük km modası henüz başlamamıştı :) Nitekim ufacık listede 2 tane 100bin km üstü RX-8 var. Şimdi 57 araç arasında da 2 tane 100bin km üstü var!

Bursa