Konu: 122lik rocco nun motor modifikasyonu  (Okunma sayısı 7778 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı MOY

  • Forum Yöneticisi
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 7222
  • Yaş: 28
  • Yer: İstanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • CUMA ÇIKIŞI CAMİDE HOCAYI DÖVECEĞİZ GELEN VAR MI ?
  • Üyelik Tarihi: Ara 1986
    • şurukkom
« Yanıtla #30 : 02 Şubat 2011, 01:10:17 »
Beni tek düşündüren olay DSG oluşum.

Umut dsg nin yazılımınıda değiştiriyorlarmış..
Şu an rocco üzerinde stage 3 çalışmaları varmış çalışma ve testleri bittikten sonra internet sitelerinde yayınlıyacaklarmış..
Stage3 ü bilememde stage2 bize farz oldu :)
34 RUN 02 2010 rocco sold
34 RUN 08 2011 E350 4M
34 MOY 86 2011 GOLF R
34 MOY 86 2016 BMW 4 CABRIO

Çevrimdışı ali

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 428
  • Yaş: 29
  • Yer: İstanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #31 : 02 Şubat 2011, 01:11:50 »
Umutcum olucagi varsa manuel dede olur dsg dede herseyin fazlasi zarar kararinda yapmakta yarar var ;)

Çevrimdışı Umut fg 3295

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1057
  • İn boost we trust!
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #32 : 02 Şubat 2011, 01:13:30 »
Aynen stage 2 Allahın emride 3 düşündürüyo valla ya yazılımını değiştirip tork limitörünü kaldırıyorlardır ama keşke şanzımanıda sağlamlaştırabilseler. :(
BMW Z4 35İ Sdrive

34BB8253

STRAİGHTS ARE FOR FAST CARS, TURNS ARE FOR FAST DRİVERS

Çevrimdışı Umut fg 3295

  • Harbour
  • *****
  • İleti: 1057
  • İn boost we trust!
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #33 : 02 Şubat 2011, 01:14:21 »
Umutcum olucagi varsa manuel dede olur dsg dede herseyin fazlasi zarar kararinda yapmakta yarar var ;)

Manuel olsa yine daha fazla risk alırdım ali ya ama Dsg hassas şanzıman valla kararsızım ama stage 2 garanti. :)
BMW Z4 35İ Sdrive

34BB8253

STRAİGHTS ARE FOR FAST CARS, TURNS ARE FOR FAST DRİVERS

Çevrimdışı ali

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 428
  • Yaş: 29
  • Yer: İstanbul
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #34 : 02 Şubat 2011, 01:20:01 »
Yavas yavas ii arastirmak lazim hepsini ona gore yapariz biseyler :)

Çevrimdışı aydincondur

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 5065
  • Yaş: 30
  • Yer: istanbul/Ortaköy-Aydın/Germencik
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • ÇONDUR TEKSTİL
« Yanıtla #35 : 02 Şubat 2011, 07:58:55 »
valla ben revo stage 2 yaptırcam çıkar çıkmaz. ama revoyu silip remaps yaparmıyım blmiyorum. çünkü revo nun select olayı yani istediğin zaman stock istediğin zaman yazılımlı kullanmaya yarayan o aletin olayı benim çok işime geliyor
Ağlayan gözlerim tuzu yok dilimde , kanayan şu yaramın adı yok bilimde...

ArTHaS

  • Ziyaretçi
« Yanıtla #36 : 02 Şubat 2011, 09:42:44 »
160'lığa bu modifiye olsa daha bi kabullenirdim.
Ancak 122'liğin turbosunu büyütmek bence alt devirlerde o aracı hantallaştırabilir.
Büyük turbo koymak kolay iş, ama turbo daha yüksek devirde asıl gücünü sağlamaya başlayabilecek bu durumda. O da dediğim gibi, alt devirlerde bir dezavantaj yaratır gibi geliyor bana.

Bir de onu 200 küsür HP yapınca pistonların falan güçlendirilmesi gerekmeyecek mi?

Çevrimdışı aydincondur

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 5065
  • Yaş: 30
  • Yer: istanbul/Ortaköy-Aydın/Germencik
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
    • ÇONDUR TEKSTİL
« Yanıtla #37 : 02 Şubat 2011, 17:49:54 »
eğer ki 160 lığın motoruyla 122liğin motooru komresör yani charger dışında aynıysa pistonlara gerek yok bence . ama büyük turbo al devirlerde hantallaştır. zira çift turbolu araçlarda birisi büyük birisi kücük turbo kullanılır. ki hem alt hem üst devirlerde canlılık olsun diye.
Ağlayan gözlerim tuzu yok dilimde , kanayan şu yaramın adı yok bilimde...

Çevrimdışı yigitavsar

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 259
  • Yaş: 27
  • Yer: Manisa
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Şub 2015
« Yanıtla #38 : 30 Mart 2015, 12:32:36 »
Arkadaşlar biraz hortlatmış gibi oldum ama 122lik araca bu  stage 3+ yapan varmı?
Birde dediğiniz gibi 160 la 122lik arasında charger farkı varsa bir tek kaldırabilir mi?

Çevrimdışı AL

  • Forum Yöneticisi
  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 5089
  • Yaş: 27
  • Yer: Ankara
  • Cinsiyet: Bay
  • Stockoviç
  • Üyelik Tarihi: Ara 2010
« Yanıtla #39 : 30 Mart 2015, 13:04:15 »
Arkadaşlar biraz hortlatmış gibi oldum ama 122lik araca bu  stage 3+ yapan varmı?
Birde dediğiniz gibi 160 la 122lik arasında charger farkı varsa bir tek kaldırabilir mi?
tek benzer yanı hacmi 160-122

Çevrimdışı ......

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 2496
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ksm 2012
« Yanıtla #40 : 30 Mart 2015, 13:05:31 »
Arkadaşlar biraz hortlatmış gibi oldum ama 122lik araca bu  stage 3+ yapan varmı?
Birde dediğiniz gibi 160 la 122lik arasında charger farkı varsa bir tek kaldırabilir mi?
valla hocam yapan varmı bilmem ama pek iyi bir şey olacağını sanmıyorum normalde benm bildiği eksik varsa arkadaşlar düzeltsin yazılımdan sonra bazı parçaları sadece performans için değil aracının sağlığı içinde değiştirmende fayda var. aşağıdaki liste işine yarayabilir;

1- hava filitresi
2- kat iptali (bunun sadece performans)
3- dump valve ( orj si plastik yazılımdan sonra bi halta yaramaz tabi yazlım stage 2 ise)
4- ateşleme bobinler (şu aralar r8 moda)
5- iridyum buji
6- waste gate (sanırım sadece performans için)
7- egsoz (ben hala şüpheliyim egsoz sciroccoda performansı düşürürmü die)
8- bir sıvı vardıda unuttum sölerler şimdi
9- intercooler
10- isteğe bağlı olarak yay yada coil
11- turbo k03 ama 122 lıkte olmaz herhalde
bişiler daha eklersin ama yazılımı stage 3 yapmak pek mantıklı değil sonuç motor güçsüz 1,4 çok yüklenirsen blok felan kırabilir. bunların haricinde ekstremler var silindir çapını büyütme gibi 4x4 yapma gibi (tabi bizim motorlarda olmaz :D) birde siteden bir arkadaş aracın drag aracı gibi mod etmişti yanlış hatırlamıyorsam şanzumanı değiştirdi kısa şanzuman taktırmıtı çok güzel hızlanması vardı

Çevrimdışı uralalanya

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 2632
  • Yaş: 30
  • Yer: Ankara
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ağu 2011
« Yanıtla #41 : 30 Mart 2015, 13:11:58 »
122 liğe motor modifikasyonu anlamında harcanan paraya yazık. eğer bir aracın hızlı gitmesini istiyorsan gidip 160lık alınmalı, ne yapılacaksa ona yapılmalı.
Everyday Im Chapuling

mapped by Dr.ECU - Downpipe - Simota CAI - KW springs - Bixenon + R Led - HR Spacer - VW Bodykit

2009 C180
2011 Range Rover Sport
2011 rocco
2012 Mini Countryman S
2012 BMW Z4

Çevrimdışı yigitavsar

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 259
  • Yaş: 27
  • Yer: Manisa
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Şub 2015
« Yanıtla #42 : 30 Mart 2015, 13:16:21 »
Haklısınız ama temiz 160lık kalmadı nerdeyse olanların fiyatlarda çok yüksekti ben 2012 model aldım 55.000tl ye 40.000km de ne lokal boya ne kaza nede başka birşey vardı.
Araç 122lik diye duvara vuralım o zaman.
Imkanlarimizca araştırıp biraz daha iyilestirmeyede mi çalıştırmayalm?

Çevrimdışı ......

  • Scirocco Gurusu
  • *****
  • İleti: 2496
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Ksm 2012
« Yanıtla #43 : 30 Mart 2015, 13:21:41 »
Haklısınız ama temiz 160lık kalmadı nerdeyse olanların fiyatlarda çok yüksekti ben 2012 model aldım 55.000tl ye 40.000km de ne lokal boya ne kaza nede başka birşey vardı.
Araç 122lik diye duvara vuralım o zaman.
Imkanlarimizca araştırıp biraz daha iyilestirmeyede mi çalıştırmayalm?
valla ben aracımı 55 e satmayı düşünüyorum kazası var hepsi kaporta bence biraz fazla vermişsin 122 liğe

Çevrimdışı yigitavsar

  • Int.Transfer
  • ***
  • İleti: 259
  • Yaş: 27
  • Yer: Manisa
  • Cinsiyet: Bay
  • Üyelik Tarihi: Şub 2015
« Yanıtla #44 : 30 Mart 2015, 13:28:41 »
ben kazası olan araba almıyorum malesef ve benim gibi çok insan var. Onun yerin 1.500tl harcayp 122ligi 160 lık ta mı yapmayalm.
Kime 122 lige ne yapabiliriz desek genelde at çöpe, sat onu fln tarzında tepki alıyorum ama kimse benim bu arabayı almak için ne derece zorlandığımı sormadan direkt sat onu ve 122lik se işe yaramaz diyince normal olarak üzülüyorum.
Burdan 122lik olan arkadaşların sesi olmak istiyorum ;D;D;D